|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
SKARVEN ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Maze: Det er faktisk ikke helt tosset det du skriver med oplevelsen af det rigtige pespektiv i forhold til optageafstanden - og teorien bliver netop også brugt ved levende billeder. Asbjørn: jJeg ved godt det er en spøg men zoom ud og ind ændrer ikke på brændvidden og derfor ikke på billedets perspektive forhold - Derfor skal fjernsynet ikke flyttes hver gang en fotograf zoomer ud og ind :-) Til gengæld er det fuldstændig korrekt at betragtningsafstanden drejer sig om opløsning i forhold til øjets opløsningsgrad. http://www.skarven.dk/index.php?option=com_content&task= view&id=44&Itemid=2 |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
What? Optisk zoom er da netop en ændring af brændvidde. |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
SKARVEN ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Ja det er korrekt, ved ikke hvad pokker jeg lige tænkte på i den sætning, men meningen var at perspektivet ikke ændrer sig ved zoom. (tak for rettelsen) |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hej Skarven, Fint nok. Måske har du og Asbjørn tænkt på min ryg, da I med fin humor lod os vide, at TV'et ikke skal flyttes, hver gang der zoomes! Mit TV med understel med div. apparater i og en centerhøjttaler ovenpå vejer alt incl. ca. 100 kg. Redigeret af Carser |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
cmnielsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2005 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 295 |
![]() |
Uden at kende din vægt, så er det måske nemmere at du selv flytter dig, eller evt. køber en stol med hjul?? |
|
![]() |
|
![]() |
Det er nemlig rigtigt. Jeg bliver også så træt i øjnene og armene af at sidde og se langfilm gennem mit kamera med zoom... Redigeret af Carser |
|
M.v.h. Carser
|
![]() |
|
johnlindgreen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Oktober-2004 Status: Offline Point: 459 |
![]() |
Min tommelfinger regel: Stræk armen, knyt hånden og hvis den ikke forstyrrer synsfeltet er skærmen stor nok. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |