recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flaskærms tv til nybegynder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlaskærms tv til nybegynder

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 20:17

Min Kæreste har et Toshiba, fra fælleskøbet.

Det er hun RIGTIG glad for ! Det stod til 15k i Elmutanten da hun købte...

Til top
mummifar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-November-2006
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 20:55

Lige et lille spørgsmål mere

Er der noget om at LCD TV ses dårligt fra visse vinkler, eller er det som almindelig TV?

Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af mummifar mummifar skrev:

Lige et lille spørgsmål mere

Er der noget om at LCD TV ses dårligt fra visse vinkler, eller er det som almindelig TV?

Det er ikke et problem mere. (hvis det på noget tidspunkt har været et reelt problem)

Mvh. Soko

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 22:06
Det er i allerhøjeste grad et problem! Man skal ikke bevæge sig mange grader fra at se lige på, før farverne begynder at lide. Idéelt sidder man altså fuldstændig lige for.
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 22:44

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er i allerhøjeste grad et problem! Man skal ikke bevæge sig mange grader fra at se lige på, før farverne begynder at lide. Idéelt sidder man altså fuldstændig lige for.

Det kommer i høj grad an på hvilken LCD man taler om..

Toshibaen er ikke det bedste på det punkt. Det er derimod Philips 32pf9731d, den har en utrolig flot betragtningsvinkel uden farve tab, man skal  vel næsten op på 160grader før der rigtigt sker noget. Jeg har selv haft det tv, og er klart det med den bedste betragtningsvinkel jeg har haft hidtil.

Men med den rette placering af Toshibaen bliver det ikke et problem, om ikke andet så findes der muligheder i form af vægbeslag som kan drejes, akkurat på samme måde er det løsningen på mange plasma ejere for at fjerne det værste gendskinds problem

Redigeret af Bendix - 16-November-2006 kl. 23:05
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 07:33

"Det er derimod Philips 32pf9731d, den har en utrolig flot betragtningsvinkel uden farve tab, man skal  vel næsten op på 160grader før der rigtigt sker noget."

Hej Bendix.

Det du skriver fatter jeg simpelthen ikke en BRIK af:Jeg har selv  konstateret det modsatte ved  flere lejligheder....den ene gang sammen med Otto på KBH. udstillingen.Det var tydeligt at se at farverne blev "blegere"faktisk ret hurtigt.Men om der findes en anden LCD der er bedre,er derimod nok tvivlsomt.Men......det var een af grundene til at jeg alligevel ikke valgte den(eller 9831)

Rettelse:Det var en 37" jeg observerede-men problemet er vel ikke større her-vel?

Lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 08:21

Hej

Jeg forstår simpelt hen ikke jeres holdning til betragtningsvinkel

Har selv et Sony KDL40V2000 og jeg kan næsten sidde bag ved fjernsynet uden at opleve problemet (overdrivelse fremmer forståelsen).

Nej helt ærligt, ved en nogenlunde almindelig/rimelig/normal position i forhold til fjernsynet er det altså ikke noget problem.

Bare min mening, Soko

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 11:30

Nej-man kan skam godt SE billedet i en vinkel.......FARVERNE er bare ikke de samme.

Om det er et problem,kommer vel an på hvordan de forskellige siddepladser er placeret i forhold til skærmen.

Påstår du imidlertid at der INGEN ÆNDRINGER ER PÅ DIT TV LIGEGYLDIGT HVOR DU SIDDER I RUMMET-ja så tror jeg bare ikke på dig.

Jeg gør det ikke til et problem,jeg gør bare opmærksom på at en lcd også er anderledes end en plasma på dette punkt...så må man jo selv vurdere om det bliver et problem i ens egen stue.

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 12:16
Ja, man kan uden problemer se et billede selv hvis man sidder i en vinkel af 160 grader, men det er ikke dét der er spørgsmålet. Som lrev siger, så bliver farverne hurtigt påvirket. Selv ved meget få grader kan man se en forskel. Det er selvfølgelig forskelligt fra person til person, hvor meget man går op i dette.

Redigeret af Naiera - 17-November-2006 kl. 12:17
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 12:34

Ja, man kan uden problemer se et billede selv hvis man sidder i en vinkel af 160 grader, men det er ikke dét der er spørgsmålet. Som lrev siger, så bliver farverne hurtigt påvirket. Selv ved meget få grader kan man se en forskel. Det er selvfølgelig forskelligt fra person til person, hvor meget man går op i dette.

Igen et af de spørgsmål om hvor vidt det er et problem med synsvinkler på LCD.

Her virker det igen som om at et lille problem bliver blæst op til at være et mega problem endag hvis man sidder 2 grader fra skærmens midtpunkt. Kan forstå det hvis vi kikker på et LCd årgang 2002, men kan virkeligt ikke se det store problem i de nye 2006 panaler.

Nu er det Philips Tv i omtaler heller ikke et af de bedste når vi snakker betragtningsvinkel. Philips egne paneler paneler klarer sig bedre end panelet i 9731.

Hvordan sidder I i forhold til skærmen ?

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Her virker det igen som om at et lille problem bliver blæst op til at være et mega problem endag hvis man sidder 2 grader fra skærmens midtpunkt.

Nej, der synes jeg at din opfattelse af mit indlæg fejler. Jeg skriver at man kan se forskel ved få grader fra 'lige for', men ikke at dét er et kæmpe problem! Jeg vil dog kalde det et problem hvis primær-vinklen er noget der ligner 'skråt overfor'. Så ville jeg blive ked af at det ser så meget anderledes ud.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 12:47

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Her virker det igen som om at et lille problem bliver blæst op til at være et mega problem endag hvis man sidder 2 grader fra skærmens midtpunkt.

Nej, der synes jeg at din opfattelse af mit indlæg fejler. Jeg skriver at man kan se forskel ved få grader fra 'lige for', men ikke at dét er et kæmpe problem! Jeg vil dog kalde det et problem hvis primær-vinklen er noget der ligner 'skråt overfor'. Så ville jeg blive ked af at det ser så meget anderledes ud.

Tja for mig lyder det som et kæmpe problem når man skriver "allerhøjeste grad".....

Derfor kunne det være interssant at vide om han sidder 2 grader eller 77 grader i forhold til skærmen før det bliver et problem i allerhøjeste grad.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu