recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flaskærms tv til nybegynder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlaskærms tv til nybegynder

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 12:50
Ja, det er allerhøjeste grad et problem, hvis man skal sidde 90 grader i forhold til skærmen... Og i allerhøjeste grad noget man bør være opmærksom på, når man køber LCD. Det skal også ses i forhold til at SoKo siger at det slet ikke er et problem, hvilket jo er forkert.

Redigeret af Naiera - 17-November-2006 kl. 12:51
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 12:59

Hej!

Som sagt så så jeg det på  kbh.udstillingen......Otto stod midt for skærmen-jeg stod LIGE VED SIDEN AF.Da Otto flyttede sig,så JEG kunne se det midt for,blev farverne bedre.Hvad det vil sige i grader---rager mig en høstblomst,det var bare ikke godt nok(der er nemlig ofte mere end 1 person som ser tv ad gangen hjemme hos os)

For MIG ville det være et problem-om det er det for andre aner jeg ikke.

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 13:03

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ja, det er allerhøjeste grad et problem, hvis man skal sidde 90 grader i forhold til skærmen... Og i allerhøjeste grad noget man bør være opmærksom på, når man køber LCD. Det skal også ses i forhold til at SoKo siger at det slet ikke er et problem, hvilket jo er forkert.

Jamen så bliver alt jo et kæmpe problem. Ved 90grader i forhold til skærmen kan du heller ikke se en dyt på et plasma, CRT osv...

Desuden har du gjort det til et problem i allerhøjeste grad inden soko kan se sit billede selv fra bagsiden af skærmen.

Redigeret af lahan - 17-November-2006 kl. 13:04
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 13:05

Hej!

På en 507 forbliver farverne ens-lige så længe man kan se hvad der foregår på billedet.Det er "langt ude"-men om det helt er 90 grader er nok tvivlsomt

Iøvrigt er problemet der også på den anden led-d.v.s HVIS man hører til dem der af en eller anden årsag mener at en fladskærm skal hænge HØJT-ja så er farverne altså heller ikke optimale her.

lrev

Redigeret af lrev på jobbet - 17-November-2006 kl. 13:10
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jamen så bliver alt jo et kæmpe problem. Ved 90grader i forhold til skærmen kan du heller ikke se en dyt på et plasma, CRT osv...

89 grader så

Desuden har du gjort det til et problem i allerhøjeste grad inden soko kan se sit billede selv fra bagsiden af skærmen.

Hvad!?

Redigeret af Naiera - 17-November-2006 kl. 13:10
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 13:15

Hej!

Jeg synes forøvrigt heller ikke at dette problem er "blæst" mere op,end problemerne med genskin er..........det har jeg f.eks. ingen problemer med overhovedet......sådan er det jo så forskelligt hvad der er vigtigt for os hver især.

lrev

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

89 grader så

Hvad!?

Trækker lige min sidste påstand tilbage.

Men kan virkeligt ikke se det er et problem i allerhøjeste grad hvis man ikke sidder meget skævt for skærmen. Mere end 45 grader fra skærmen.

Hvis du sidder så skævt for skærmen har du sandsynligvis også et lyd problem i allerhøjeste grad osv...

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 13:32

I ly af det oprindelige indlæg

"Mine krav til fladskærms tv'et er at det ikke skal være for dyrt, mellem 4000 - 5.500 kroner, godt billede også skal det kunne fungere sammen med en Xbox360 (kan de fleste sikkert )."

og de deraf budgetmæssige begrænsninger i valgmuligheder, skal vi så ikke lægge diskussionen om betragtningsvinkel tilsiden inden det udvikler sig til endnu en lang OT tråd.

please

#mummifar

Jeg kan som ejer af et Toshiba tilslutte mig alt hvad der er nævnt her, Toshibaen er selvfølgelig ikke det bedste TV på markedet, du kan finde bedre både indenfor LCD og Plasma.

Men udfra det budget du nævner så er det det LCD der kommer tættest på at være et godt LCD selvom det med sine 7700,- stadig er lidt dyrere end dit nævnte budget.

Selvom udviklingen går fremad og priserne falder, så er vi stadig ikke der hvor man kan få et rigtigt godt LCD i prisklassen 4-5500,- men Toshibaen er nok det bedste bud på et godt begynder LCD til en overkommelig pris.

Fokus i dette TV er lagt på billedkvalitet (i forhold til pris) og mindre på ting som pianolak, lækre fjernbetjeninger, pip og pap. Den har et for LCD rigtigt godt billede, med for LCD rimeligt naturlige farver, bla. grundet et exceptionelt godt kontrast forhold på 1100 ANSI - læs evt. mere om dette i denne glimrende artikel

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=848&zoneid=3

Derudover har den en god indbygget skaler så også SD materiale gengives fornuftigt, rigelige indstillingsmuligheder for billede tilligemed gode tilslutningsmuligheder, bl.a. 2 x HDMI, en glimrende analog tuner, og en udmærket lyd. Desuden har den gode zoom muligheder, eks. understøttes alle zoom muligheder også over HDMI indgangene, hvilket ikke er tilfældet på alle LCD.

Den største svaghed jeg har fundet i den er netop betragtningsvinkel - man skal helst sidde nogenlunde for at få optimalt billede. Jeg ved ikke hvor mange grader vi taler om, men alle i min 3 personers sofa 2,5-3m overfor TV'et har dog et optimalt billede.

For prisklassen vil jeg gerne give den mine anbefalinger, men spørg endelig hvis du vil vide mere. Og husk også altid at gå ud i en god butik og kig på de TV der kunne være interessante live. Tekniske specifikationer fortæller næsten ikke noget om hvordan billedet ser ud.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej!

Jeg synes forøvrigt heller ikke at dette problem er "blæst" mere op,end problemerne med genskin er..........det har jeg f.eks. ingen problemer med overhovedet......sådan er det jo så forskelligt hvad der er vigtigt for os hver især.

lrev

Netop, så lad os høre brugeren hvordan han sidder osv før vi  vurdere/konkluderer om det er et kæmpe problem.

Angående genskin, det kan være et kæmpe problem men igen det kommer an på omgivelserne.

I mit tilfælde er genskin et stort problem, der var heller ikke nogle af de kloge hoveder herinde som kunne komme med en brugbar løsning på det i går.
Men for andre f.x. lrev er det ikke et problem, da hans setup er anderledes.

Det samme gælder for farverne på LCD, nogle påstår fanatisk at det er helt elendigt fordi det er LCD, men prøv at tage ind i Fona2000 og lyt til hvad de "almindelige" mennesker siger når de ser på det 9831 der er sat op derinde..

Så hvorfor ikke vurdere sagerne individuelt før man konkluderer at det er et stort problem.

Jeg ville mene at et svar som dette er mere korrekt end det som blev givet tidligere i denne tråd.

Hvorfor ikke skrive, ja betragningsvinklen kan være et problem hvis man sidder mere end >45grader fra skærmen.

Behøver man skrive ja betragtningsvinklen er et problem i allerstørste grad.

Det er jo absolut ikke noget problem i allerstørste grad hvis brugeren sidder f.x. 10-20 grader fra skærmen.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 13:44

Hej!

Du læser ikke hvad jeg skriver :Bevæger man sig blot en persons bredde væk fra midten,så bliver farverne forringet-det er noget jeg selv har set,så det gider jeg slet ikke at diskutere.Jeg har ej heller forsøgt at skræmme spørgeren væk fra LCD-jeg skrev henvendt til BENDIX,at jeg ikke kunne genkende hans beskrivelse af 9731-hvor der efter hans mening slet ingen begrænsning i betragtningsvinklen er.Og så ved du godt at jeg selv udmærket er klar over 9831 fortræffeligheder.....jeg kan bare godt se dens begrænsninger,og det er der efter min mening nogle som ikke kan/vil

lrev

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

.....jeg kan bare godt se dens begrænsninger,og det er der efter min mening nogle som ikke kan/vil

lrev

Ved ikke hvem du hentyder til her.

Jeg kender udmærket dens begrænsninger, ellers ville det også hænge på min væg derhjemme !

Jeg kender også til Pioneers 42" begrænsninger. Ingen af dem er helt perfekte.

Irev, ved desuden godt at du også kender begge TV og ikke kun fra nogle specificationer på nettet. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 13:59

..tak,

lrev

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu