|
|
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | |
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
Hej! Glem alle de tal-og se på apparatet istedet. Når det så er sagt,så skal tallet på KONTRAST være så HØJT som muligt,og REAKTIONSTIDEN så KORT som muligt.(8 ms er i overkanten)-men igen:Producenterne "pynter" på værdierne som det passer dem.....hva`mener du eksempelvis om "dynamisk kontrast"-kontra "kontrast".......det er jo pærer og bananer. lrev |
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|
![]() |
|
Lusk666 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
Jeg er selv ved at kigge på lcd tv i øjeblikket. Men er lidt i tvivl om jeg skal vælge Samsung le32-S71B eller toshibaen som så mange snakker godt om. Toshiba = 7700 Jeg hælder mest til samsungen, men jeg er nok bare blevet blind af at kigge på alle de forskellige tv. |
|
Just my 2 cents.
Lasse Jensen |
|
![]() |
|
Lusk666 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
Kan se på denne tråd
|
|
Just my 2 cents.
Lasse Jensen |
|
![]() |
|
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
Jeg mener heller ikke at Samsung kan køre 1:1 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Online Point: 12435 |
![]() |
Dét mener jeg bestemt 'Samsung' kan. Per mine erfaringer understøtter de fleste af deres LCD TV, altså både R og M-serierne, 1:1 pixelmapping. Samsung er nogen af de mest konsekvente mht. det.
Redigeret af Naiera - 18-November-2006 kl. 15:48 |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Ja - jeg mener også at netop Samsung er nogen af dem der oftest understøtter 1366(1360)x768 1:1 pm over VGA indgangen Det gør Toshibaen ikke, men derfor er det ikke noget problem at bruge den til mediacenter, man inputter istedet 720p (1280x720) via pc'ens DVI udgangen til TV'ets HDMI2 indgang - ligesom man ville tilslutte andet HD udstyr. 720p er også en ægte 16:9 opløsning så den passer til skærmens aspect ratio. Forskellen er at der på denne måde sker en ekstra skalering på TV'et når der skaleres fra 1280x720 til skærmens 1366x768 - dette betyder at de enkelte pixels bliver lidt mindre skarpe - men ikke i en grad så det er generende - tekst kan stadig læses klart og tydeligt og det har ingen betydning for billedkvalitet ved afspilning af video, da dette alligevel aldrig er i opløsningen 1366x768 men derimod oftest i enten SD opløsning eller HD opløsning 720p. Samtidig er farver og kontrast bedre via DVI/HDMI tilslutning end den er via VGA grundet den digitale overførsel kontra den analoge VGA overførsel. Slutteligt er selve mediacenter interfacet nogle store farveflader med store bogstaver - på dette interface kan man ikke se forskel på 1360x768 1:1pm kontra 1280x720 ikke pm Her er lige et par billeder af mit Toshiba - husk lige jeg er ikke nogen god fotograf og det er enormt svært at tage et godt billede af sådan en lyskilde som en skærm. Det er flottere i virkeligheden men billederne kan da give et lille indtryk
Redigeret af spawn - 18-November-2006 kl. 16:22 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for billederne. Det ser jo super ud.
|
|
Just my 2 cents.
Lasse Jensen |
|
![]() |
|
mummifar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-November-2006 Status: Offline Point: 152 |
![]() |
Bliver 1:1 pixelmapping brugt til at tilslutte sin computer til sit TV? Eller hvad?
|
|
![]() |
|
mummifar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-November-2006 Status: Offline Point: 152 |
![]() |
Nogen der kan svare på dette spørgsmål? |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Hvis du læser min post ovenfor er det sådan set beskrevet der. Men Ja - det handler om tilslutning af PC til TV - det er ikke noget man bruger "for at tilslutte sin PC til TV" men er et begreb der beskriver om TV'et accepterer en skærmopløsning fra PC'en der svarer til den opløsning TV'et har. LCD TV'ets opløsning er typisk 1366 pixels(punkter) vandret og 768 pixels (punkter) lodret. Dette er ikke en normal PC skærmopløsning, hvorfor man normalt er nødt til at vælge opløsningen 1360x768 pixels på sin PC. Hvis TV'et understøtter 1:1 pixelmapping så betyder det at du kan sætte din computer til denne opløsning og inputte det til TV'et som så viser billedet pixel for pixel som det inputtes uden nogen form for skalering. Enten over VGA indgangen eller over HDMI indgangen. Dette er en fordel idet det giver det skarpeste billede. Især ved tekst, hvis man skal bruge TV'et som PC monitor og vil læse word dokumenter eller tekst på internettet osv. Mange LCD TV understøtter ikke 1:1 pixelmapping i skærmens opløsning, men istedet eks. 1024x768 over VGA eller 1280x720 eller 1920x1080 over HDMI. Herefter skalerer skærmen så det fylder hele skærmens areal.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Jeg gik lige ind og tændte for mit tv og forsøgte at finde ud af ca. hvornår jeg kunne se et mærkbart skift i billedkvalitet (farver) - og skulle helt ud til ca. 80 gr. før jeg synes der skete et skift. Og så langt ude er der jo aldrig nogen der sidder. Og selv mellem 80 og 89 gr. er billedet stadigt flot, omend en anelse mørkere end ellers, men kun en anelse. Så JVC er én af dem, der kan - i hvert fald på LT-37M60. Det ligger udenfor spørgerens budget og ønsker, men jeg ville også blot kommentere på debatten om betragtningsvinkel. |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Så det bedste billede bliver hvis TV´et understøtter en opløsning på 1366 x 768 pixels? Redigeret af mummifar - 19-November-2006 kl. 16:13 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |