recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flatpanels anmeldelse CX800
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flatpanels anmeldelse CX800

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flatpanels anmeldelse CX800
    Sendt: 23-Juli-2015 kl. 20:08
http://http//flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1437567774

Redigeret af Sploink - 23-Juli-2015 kl. 20:17
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 20:43
Ja ups. Den får lidt negativ omtale.

Synd at panelerne åbenbart er meget forskellige i 800 serien
Til top
clips Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clips Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 21:16
Sjovt at Hother ikke har skrevet det da den kom .
Måske har han travlt på andet forum?
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 22:24
Der røg det tv lige af ønskelisten.. Det er ikke et dyrt tv men det blev det så lige alligevel når det ikke er bedre end det viser sig..
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 22:38
Som jeg skriver i vores forum, så har Panasonic en model på vej til Danmark, så vi kan måle på en mere og se om resultatet er anderledes. Nogle ting kræver udstyr at se, andet kan klares på øjemål. Clouding og smalle betragtningsvinkler hører til i den sidste kategori og med mindre der bruges forskellige panelleverandører, så burde andre i det mindste kunne bekræfte de smalle betragtningsvinkler.

Nu er der så fokus på alt det negative jeg skriver og meget lidt fokus på den ros der uddeles, hvilket desværre nok er symptomatisk for emner der vækker følelser i personer. Det samme gælder flere af vore anmeldelser af B&O, hvor fortegnet dog er modsat - her tolereres ros ikke for godt.

Billedet er super godt på CX800 og farverne kan også justeres ind så dE er under 1, men det er lidt druknet i debatten...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Som jeg skriver i vores forum, så har Panasonic en model på vej til Danmark, så vi kan måle på en mere og se om resultatet er anderledes. Nogle ting kræver udstyr at se, andet kan klares på øjemål. Clouding og smalle betragtningsvinkler hører til i den sidste kategori og med mindre der bruges forskellige panelleverandører, så burde andre i det mindste kunne bekræfte de smalle betragtningsvinkler.

Nu er der så fokus på alt det negative jeg skriver og meget lidt fokus på den ros der uddeles, hvilket desværre nok er symptomatisk for emner der vækker følelser i personer. Det samme gælder flere af vore anmeldelser af B&O, hvor fortegnet dog er modsat - her tolereres ros ikke for godt.

Billedet er super godt på CX800 og farverne kan også justeres ind så dE er under 1, men det er lidt druknet i debatten...

Vil du anbefale dette tv, frem for eksempelvis et sony X85?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Der røg det tv lige af ønskelisten.. Det er ikke et dyrt tv men det blev det så lige alligevel når det ikke er bedre end det viser sig..


Spis nu brød til! Der kan være tale om et eksemplar, som ikke er optimalt, og som ikke burde have forladt fabrikken.
Og sjovt som én dansk anmeldelse, som fremsætter nogle kritikpunkter, fuldstændig kan farve folks opfattelse, selvom diverse udenlandske tests af skærmen (min. 3 stk.), ikke har set de samme problemstillinger!

Fårk, hvor er folk dårlige til at læse indenad, og være kildekritiske!!!

M.v.h.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 23:55
Hvis der er et eksemplar, kan der være mange.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 00:34
Oprindeligt skrevet af clips clips skrev:

Sjovt at Hother ikke har skrevet det da den kom .
Måske har han travlt på andet forum?

Ja, jeg havde lidt travlt på et andet forum. Her var jeg noget rystet over - som Henrik B beskriver, at folk tager Flatpanels test som den endegyldige sandhed, det er sandheden i det mindste efter min bedste overbevisning ikke i deres tets af CX800. Jeg anerkender bestemt, at der typisk kan være mindre variationer på TV - men ikke som beskrevet i anmeldelsen, her burde alarmklokkerne have ringet Big smile

Som udgangspunkt mener jeg ikke, at man skal anmelde og konkludere på et AV-produkt som kan være fejlbehæftet. Og det måtte anmelderen have haft en mistanke om, hvis denne har læst øvrige anmeldelser af CX800. I stedet burde anmelderen have bedt importøren om et andet eksemplar - og have beskrevet hændelsesforløbet i sin anmeldelse. 

Som det fremstår nu, så virker Flatpanels anmeldelsen som en restaurantanmelder som lukker restauranten, på en noget betænkelig anmeldelse. Sådan virker det i det mindste på mig.

Hvis man læser alle andre tilgængelige anmeldelser vil man se, at disse kommer frem til et resultat af deres test af CX800 som er glimrende. Det samme gælder for AVFORUMS hvor der kører 3 tråde om CX800 (CX802B), og her oplever brugerne slet ikke de problemer som skitseret i Flatpanels test. Ikke dermed sagt, at brugerne på AVFORUMS er eksperter, men nogen af dem er, og de skulle nok have "råbt vagt til gevær", såfremt disse havde fundet noget kritisk.

Mit eget CX800 fungere helt som beskrevet i min brugeranmeldelse i min bio-tråd, og det gør alle andre danske CX800 som jeg har kendskab til også. Man kan desværre finde TV paneler som ikke lever op til forventningerne, men det gælder for stort alle producenter.

Men forløbet for testen på Flatpanels får mig bestemt til fremover at være langt mere kritisk overfor anmeldelser - for hvad var den funktionelle status egentlig på det anmeldte?Smile 


  


Redigeret af Hother - 24-Juli-2015 kl. 01:36
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 06:23
En anmelder af tv skal vel ikke læse andre test før man laver sin egen.

CX800 får jo gode ord med på vejen. Men fejler slemt på nogle vigtige punkter.

Tænk hvis næste panel de tester i CX800 serien har samme fejl ?

Anmeldelsen på flatpanels har lært mig at der altid skal købes med retur ret pga. panel lotteriet.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 06:32
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:



Vil du anbefale dette tv, frem for eksempelvis et sony X85?

Nej. Jeg havde dem i øvrigt stående side om side i en uge, og X90 har delt stue med CX800 i 4 dage.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 06:39
Utroligt som der skal køres hetz mod Flatpanels fordi udfaldet af testen ikke lige falder til ens fordel. Trist. Det er bare et tv. Så må vi se hvad den anden måling kommer frem til

Redigeret af Sploink - 24-Juli-2015 kl. 06:42
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu