recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flatpanels anmeldelse CX800
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flatpanels anmeldelse CX800

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 06:42
Jeg synes i øvrigt stadig det blæses ud af proportioner når man konkluderer, at vores eksemplar MÅ være defekt når det ikke får samme ros som andre steder. Jeg kan finde mindst én anmeldelse, hvor gammakurven på THX profilen udviser en U-form ala vores, men da de kalibrerer mod gamma 2.4 er det ikke samme problem for dem. Så ud over, at vores model har lidt clouding, så har jeg svært ved at se de vilde forskelle - deres subjektive vurdering af ting som styresystem mv. er lidt anderledes, men jeg antager at de fleste af jer selv er i stand til at afgøre hvilken remote i kan lide.

Man kan jo tage det med fra anmeldelsen man vil og hvis vi alle var enige, så var et par af producenterne jo nok gået nedenom og hjem.

Edit: iPhone-stavefejl...

Redigeret af Torben Rasmussen - 24-Juli-2015 kl. 07:52
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 07:11
Der er vel kun en person der mener det er defekt.

Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 07:39
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 09:21
Jeg mener ligeledes at der kan være tale om, at panelet ligger udenfor soec's, hvad angår clouding, og ikke burde have været monterer i et TV/forladt fabrikken! For som Hother skriver - det er meget sigende at INGEN, hverken testere eller nye ejere, har påtalt fænomenet.

Jeg er helt med på, at der kan være variationer. Men de må kun være der til en vis grænse. Og så er det op til Panasonic, efterfølgende, at kører hård proces på det, og ombytte de skærme, som eventuelt måtte have clouding.

Der hvor min kæde hopper af, og hvor min anseelse af Torbens (Flatpanels) seriøsitet, falder til jorden med et brag, så er det den holdning, som Torben udviser i den tilhørende forum-tråd, på Flatpanels. Torben skriver, at det ikke kan være Flatpanels opgave, at tjekke med en producent, om der evt. kan være tale om en fejl på produktet. Og at man ikke vil bruge tid på at se, og måle, på flere eksemplarer.
Hvis man vil tages seriøs som tester, så er man netop opmærksom på den slags! Og man gør det specielt INDEN man offentliggør et testresultat!

Nu vælger Flatpanels så at se/måle på endnu et eksemplar, som Panasonic får hjem. Så må vi jo se, hvordan den nye måling får effekt. Mit gæt vil være, at hvis Flatpanels ser/måler på en skærm, som er uden clouding, så skrives denne nye måling, som et par bisætninger nederst i testen, at mån ikke oplevede problemer på en ekstra eksemplar man fik. Her ville en seriøs tester ændre teksten til, at det var skærmen uden clouding, som må forventes at være en normalskærm (også set i lyset af udenlandske tests og ejeres oplevelser), hvor oplevelserne med den første skærm står som bisætninger sidst i anmeldelsen.

Men ja, som Hother skriver, jeg vil fremover også tillægge Flatpanels tests lagt mindre vægt, eftersom man åbenbart er fuldstændig ligeglade med, om man tester på defekte paneler eller ej! Og så er det ligemeget om der står Panasonic, Samsung, Sony eller Xua-ding på skærmen!

M.v.h.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 09:33
Mon ikke du skulle undlade at gisne om hvordan en genmåling vil indgå i testen?

Det er altså stadig en anelse hysterisk, at konkludere, at noget er defekt blot fordi der er lidt clouding. Havde vi skrevet 2014, så ville det have været lige modsat - hvis der IKKE var clouding, så havde man skreget om specielt udvalgte paneler i stedet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 10:20
Jeg sætter nu pris på at anmelderne skriver det de oplever frem for at feje skidtet ind under gulvtæppet. Om noget er det da -mere- troværdigt end at bytte ud indtil man får en "golden sample" der er lige så god som den de andre tilfældigvis fik. Der er intet nyt i at der er eksemplar variationer og det kan ikke afgøres hvilket af to eksemplarer af et tv der falder uden for normalen, hvis man kun har to. Det eneste man får ud af det er at konstatere at de evt ikke er ens, hvilket i sig selv bør give anledning til panderynken, når der er tale om årets topmodel.
 
Kritikken minder lidt om plasma dagene hvor en nogen bare ikke ville tro på at andre havde bøvl med burn in og retention, for deres eksemplar fejlede jo ikke noget.


Redigeret af Trumle - 24-Juli-2015 kl. 10:22
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 10:21
Så enig med dig Trumle :)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:


Jeg sætter nu pris på at anmelderne skriver det de oplever frem for at feje skidtet ind under gulvtæppet. Om noget er det da -mere- troværdigt end at bytte ud indtil man får en "golden sample" der er lige så god som den de andre tilfældigvis fik. Der er intet nyt i at der er eksemplar variationer og det kan ikke afgøres hvilket af to eksemplarer af et tv der falder uden for normalen, hvis man kun har to. Det eneste man får ud af det er at konstatere at de evt ikke er ens, hvilket i sig selv bør give anledning til panderynken, når der er tale om årets topmodel.


Du har så slet ikke forstået noget af problematikken, må jeg konkludere!

M.v.h.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:


Jeg sætter nu pris på at anmelderne skriver det de oplever frem for at feje skidtet ind under gulvtæppet. Om noget er det da -mere- troværdigt end at bytte ud indtil man får en "golden sample" der er lige så god som den de andre tilfældigvis fik. Der er intet nyt i at der er eksemplar variationer og det kan ikke afgøres hvilket af to eksemplarer af et tv der falder uden for normalen, hvis man kun har to. Det eneste man får ud af det er at konstatere at de evt ikke er ens, hvilket i sig selv bør give anledning til panderynken, når der er tale om årets topmodel.


Du har så slet ikke forstået noget af problematikken, må jeg konkludere!

M.v.h.

 
Det er jeg da ked af at høre, men så må du jo forklare den.
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 10:29
Har læst anmeldelsen af dette tv på Flatpanels, og ikke mindst de bemærkninger det afsted kom. Vi taler om et tv der er modtaget til test, på lige fod med en køber, hvor resultatet ikke falder i god jord hos en ejer af et tilsvarende.

Jeg synes det er stærkt gjort af Flatpanels, at man anmoder om at teste endnu et tv grundet den ophedet debat over et testresultat, som man havde håbet/forventet var bedre...

Hvad hvis det andet tv har de samme "fejl" eller måske er værre, hvad så..? 
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 10:30
Jeg er nu ret enig med Tumle, men jeg har sikkert også misforstået noget.

Jeg synes dog der er lidt tudefjæs over at ens nyindkøbte tv ikke har fået så god anmeldelse som man forventede. Men hvis man selv er tilfreds med tv'et kan det så ikke gøre ligemeget.. Medmindre man er træt af at rigtig mange nu synes man har købt et noget ringere tv end man troede.

jeg har altid haft stor tiltro til Flatpanels' anmeldelser og det har jeg stadig.

Redigeret af furious jt - 24-Juli-2015 kl. 10:30
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Jeg synes det er stærkt gjort af Flatpanels, at man anmoder om at teste endnu et tv grundet den ophedet debat over et testresultat, som man havde håbet/forventet var bedre...


Man tester ikke et nyt TV p.g.a. "den ophedede debat", da det var besluttet allerede inden debatten var startet....

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 24-Juli-2015 kl. 10:35
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu