|
Flere Sony Centre er meldt konkurs |
Besvar | Side <1 15161718> |
Forfatter | |||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
handler det ikke mere om , hvor højt man vil sætte baren?
jeg kan så lige tilføje hvis nogle skulle være i tvivl. jeg havde Anthemen på prøve inden køb - helt nøjagtig i 14 dage . Hvor den i den tid blev sammenlignet med nogle andre alternativer.....ikke TC produkter. Der er absolut INGEN der kan prakke mig noget på - uanset Rabat og lign. jeg køber ikke besparelsen, men det højest ydende produkt til de penge jeg vil kaste efter det. |
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nu snakker du et specifikt forhold, på trods af at jeg skrev, "... på den ene eller den anden led." Det er ment præcis som det er skrevet. Der er intet specifikt i det. Forholdet som vi alle har, (eller stort set alle), er i releation til vores økonomi. Hvis jeg går ind i en forretning, uanset hvilken det er, og eksempelvis ser en forstærker til 200.000,- Så VED jeg at prisen er en faktor jeg kan forholde mig til, for 200.000 er langt over, hvad jeg kan og vil betale betale, uanset om der så står ½ mill mennesker og fortæller, at det er en god forstærker til prisen. Uanset om jeg har hørt den afspille. Uanset hvor meget kender eller ikke kender til produktet, så har jeg et forhold til prisen. Var det istedet en forstærker til 20,-, så har jeg også et forhold til prisen. Jeg kan simpelthen vælge at ignorere prisen, og nøjes med at koncentrere mig om det væsentlige, (som nu KUN er produktet). Jo tættere du kommer på en ikke nærmere specificeret og individuel grænse, jo værre bliver fokuset på prisen kontra selve produktet. Det er DET forhold jeg snakker om. Og jeg er ret sikker på, at langt det fleste har det sådan. De der ikke har dette forholde, de har enten så mange penge, så intet har betydning for dem, eller så er de så økonomisk i uføre, så det helt rager dem en papand. Jeg tror på begge typer er ganske få, så de ikke rigtig er interessante nok i den her debat. Jeg formoder det er derfor at Otto (og andre) finder det ganske fornuftigt, at man sætter et budget, når man skal ud og handle ind. Det ER fornuftigt, for det kan spare en masse unødig tid og man kan netop koncentrere sig om det væsentlige. Men bare det at skulle sætte et budget til noget man ikke aner hvad er, det er altså ikke nemt. Der skal en eller anden form for viden til (og bemærk igen, der er ikke noget specifikt i denne viden). |
|||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvad er Sony centrene så? hvem er de til for? Udover at Sony centrene primært kun har eet mærke, er der så den store forskel på Sony centrene og så eksempevis Elgiganten? |
|||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der skal da helst være en forskel! Prisen er jo højere hos Sony Centrene. Forskellene er blandt andet uddannet personale (ikke studerende!), grundig viden omkring alle produkterne i butikken og frem for alt en bedre garanti (f.eks. 5 år på fladskærme!). Ovennævnte selvf. i Sony Centrenes favør. M.v.h.
|
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nu har jeg vist aldrig været i et Sony Center, så det skal jeg ikke kunne udtale mig præcist om, men der er meget stor forskel på f.eks. PP Radio (som er et Panasonic Center), der bl.a. henvender sig til dem der skal have hjælp til at instille kanaler på tv'et, og Elgiganten. Jeg mener ikke Elgiganten og netbutikker henvender sig til den uvidende forbruger. Jeg mener netop at de kunder der er bedst stillet ved at handle dér, er de kunder der "ved" hvad de vil have.
|
|||
Bruger udmeldt 38
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ligeså med f.eks. Bilka. Desværre er det ofte de "uvidende" som handler disse steder - oftest p.g.a. prisen. M.v.h.
|
|||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Men er det en specialbutik?
|
|||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Du mener altså, at de kunder der ved mest (ved hvad de vil have), de er bedst stillet ved at handle et sted som Elgiganten og deslige? Eller er det ud fra en formodning om, at disse forbruger ved hvad de vil have, og de ved derfor også, at det kan butikker som Elgiganten alligevel ikke skaffe. Og så søger disse ud i specialbutikkerne? Det er da et paradox. For netop de butikker (elgiganten mf.) er jo dem, der netop køre massive reklamer ud til masserne, hr og fru danmark. Hvorimod specialbutikkerne er langt mere målfast (mod der med viden, formoder jeg vi blev rimelig enige om). Der skal ikke herske noget tvivl om, at jeg også helst så, at hr og fru danmark gik ind og fik den rigtige service/råd vejledning det rigtige sted. (Det rigtige sted skal læses som, det der passer til dem). Om det så hedder TC eller Elgiganten, Fona whatever, det er sådan set ligemeget. Pointen i det her er, hvad der driver de forskellige forbrugere ind, der hvor de nu engang vælger at gå ind. Mit bud er, at en stor del af det skyldes den markedsføring der er valgt. Dvs. detailbranchen bestemmer selv, hvem de vil have ind i deres forretningerne. Du har jo selv modargumenteret med priserne og bevist at i/TC kan matche andre og endda billigere på nogle områder. Så prisen er vel ikke et argument mere, som flere her i debatten ellers har givet udtryk for, eller? Er det helt skudt forbi? Redigeret af Kandersen - 27-April-2012 kl. 12:00 |
|||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det kan jo ikke passe det med prisen, når man kan se specialbutikkerne godt kan matche alligevel? |
|||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8595 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
..
Redigeret af lunddal - 27-April-2012 kl. 14:05 |
|||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8595 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Og du mener ikke at den prismatching evt. kan være medvirkende årsag til at de lukker på stribe? |
|||
Bruger udmeldt 38
Funktioner
Tak(0)
|
||
ElGiganten? I min verden er det, ja. Det er ikke et stormagasin, ej heller har de mælk, tøj, haveredskaber m.v. M.v.h.
|
|||
Besvar | Side <1 15161718> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |