recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flere Sony Centre er meldt konkurs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flere Sony Centre er meldt konkurs

Besvar Besvar Side  <1234 18>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 22:51
Ja det er alligevel blevet en brug og smid væk vare. Så hvorfor ikke stoppe den i en automat på Banegården. Så kan vi hente et nyt TV, når det gamle er gået i udu om en måned Tongue
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 06:48
Lukkeloven er jo også en faktor her. Det er umuligt for en specialbutik at holde åbent de timer en stor varehuskæde kan. I specialbutikken er der ofte 2, måske 3 mand med viden og erfaring der skal dække en åbningstid på 40-45 timer om ugen og de er nød til at lukke i nogenlunde tid, hvis medarbejderne skal have en chance for at have et familieliv.

I de store varehuse sætter man en røvfuld studerende i sving og lader dem trippe rundt indtil kl. 22-23 om aftenen. Den slags er umuligt at konkurrere imod, når der samtidig er så stort et pres på priserne.

Nu er det blot gået ud over nogle Sony centre, men tendensen er gældende indenfor stort set alle afskygninger af detailbranchen.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24766
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 07:29
Jeg synes sgu, at det er sørgeligt. Jeg er en af mindretallet, som køber nok 95% af elektronik i fysiske butikker. Så det giver efterhånden store afstande, for at kunne handle i en specialebutik.Ouch Men der er jo desværre flere og flere, som køber på nettet.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2008
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 08:35
Det er nu engang led i Sonys strategi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Man kan som producent selv vælge om man vil have fysiske butikker eller netbutikker. Prøv engang om I kan finde billigt Sonos, Apple eller B&O på nettet. Det er temmelig svært! Sony har valgt at sælge både på nettet og i butikker. Så er det ganske naturligt, at man går ind i en Sony butik ser produktet og så går hjem og bestiller over nettet, hvor man oven i købet kan blive "udsat" for, at TV bliver leveret til døren!
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2402
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af sd2100 sd2100 skrev:

Man kan som producent selv vælge om man vil have fysiske butikker eller netbutikker. Prøv engang om I kan finde billigt Sonos, Apple eller B&O på nettet. Det er temmelig svært! Sony har valgt at sælge både på nettet og i butikker. Så er det ganske naturligt, at man går ind i en Sony butik ser produktet og så går hjem og bestiller over nettet, hvor man oven i købet kan blive "udsat" for, at TV bliver leveret til døren!

Sonos, Apple og B&O sælger nogle unikke produkter du ikke bare kan købe hos konkurrenten, derfor kan de slippe afsted med at føre fast prispolitik og den slags. Du kan ikke bare købe en Toshiba eller HP hvis du vil have den apple feel mac os giver. Du kan ikke bare købe Sony eller Pioneer hvis du vil have den funktionalitet Sonos giver og du kan ikke bare købe Phillips eller Panasonic hvis du vil have design i B&O stil.

Hvis Sony begynder at køre en lignende pris- og distributionspolitik så køber folk bare deres udstyr hos konkurrenten fordi Sony ikke er specielt nok til at have noget helt unikt folk ikke kan få andre steder.

Selv om Sony er et kendt mærke og kendt for kvalitet, så mangler de stadig den der Apple/B&O hype der gør at folk bare VIL have de mærker uanset pris.

Redigeret af strandvasker - 20-April-2012 kl. 09:29
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af sd2100 sd2100 skrev:

Sonos, Apple og B&O sælger nogle unikke produkter du ikke bare kan købe hos konkurrenten, derfor kan de slippe afsted med at føre fast prispolitik og den slags. Du kan ikke bare købe en Toshiba eller HP hvis du vil have den apple feel mac os giver. Du kan ikke bare købe Sony eller Pioneer hvis du vil have den funktionalitet Sonos giver og du kan ikke bare købe Phillips eller Panasonic hvis du vil have design i B&O stil.

Hvis Sony begynder at køre en lignende pris- og distributionspolitik så køber folk bare deres udstyr hos konkurrenten fordi Sony ikke er specielt nok til at have noget helt unikt folk ikke kan få andre steder.

Selv om Sony er et kendt mærke og kendt for kvalitet, så mangler de stadig den der Apple/B&O hype der gør at folk bare VIL have de mærker uanset pris.
Det er fuldstændig rigtig og jeg er 100% enig. Jeg er selv bøvende ligeglad, om jeg har et sony eller panasonic tv, men når det nu forholder sig således (for alle dem jeg kender), så er det komplet idiotisk at lave sådanne sonycentre :-(

Enten er man unik (apple, sonos mvh.) eller også må man finde sig i at forbrugeren er troløs. Det virker bare som om sony ikke har fattet, at de IKKE er unikke.

I forbindelse med Apple, så er deres iPad så uendeligt meget bedre end Motorola Xoom. Vi har begge derhjemme og INGEN derhjemme bruger den elendige Xoom.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Pris himlen, ja det er da fint, hvad så når alle butikker er lukket....

Så køber vi over nettet - som vi plejer.
Jeg kan blive noget ked af sådan en udmelding - hvis den er ærlig. For hvor går vi hen når vi vil have seriøs rådgivning, og fornem service, hvis vi ikke har vore gode danske "Virtuelle" forhandlere. Og meget ofte kan man faktisk opnå næsten "Netpriser" hos forhandlerne, og specielt hvis man kender dem fra tidligere handler.

Jeg mener at det er meget kortsigtet at handle på nettet, og specielt i udlandet - ingen danske jobsSmile

Redigeret af Hother - 20-April-2012 kl. 10:34
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg kan blive noget ked af sådan en udmelding - hvis den er ærlig. For hvor går vi hen når vi vil have seriøs rådgivning, og fornem service, hvis vi ikke har vore gode danske "Virtuelle" forhandlere. Og meget ofte kan man faktisk opnå næsten "Netpriser" hos forhandlerne, og specielt hvis man kender dem fra tidligere handler.

Jeg mener at det er meget kortsigtet at handle på nettet, og specielt i udlandet - ingen danske jobsSmile

Selvom man køber via nettet kan man sagtens få seriøs rådgivning. Flere at de butikker hvor jeg handler musikinstrumenter, har rådgivning i form af telefon, chat, email etc., og det fungerer glimrende. Det er i øvrigt tale om både danske og udenlandske butikker. Omkring arbejdspladsen kan du have ret, men det er handler jo bare om konkurrencevilkår. 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Selvom man køber via nettet kan man sagtens få seriøs rådgivning. Flere at de butikker hvor jeg handler musikinstrumenter, har rådgivning i form af telefon, chat, email etc., og det fungerer glimrende. Det er i øvrigt tale om både danske og udenlandske butikker. Omkring arbejdspladsen kan du have ret, men det er handler jo bare om konkurrencevilkår. 
Nu var det også mere den personlige kontakt jeg havde i tankerne - face to face, eller hvor forhandleren fysisk kommer hjem til én, hvis man har behov for det.

Konkurrencevilkårerne mellem danske og udenlandske netforhandlere bliver nok aldrig helt sammenlignelige. Alt for stor forskel i moms, afgifter og beskatning, løn og almindelige driftsomkostninger.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 11:41

Nu ser jeg også at Sony Center Friis (Aalborg) er fjernet fra sonycenter.dk, gad vide om den er lukket også?
De er også lukket.
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 12:18

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Nu var det også mere den personlige kontakt jeg havde i tankerne - face to face, eller hvor forhandleren fysisk kommer hjem til én, hvis man har behov for det.

Konkurrencevilkårerne mellem danske og udenlandske netforhandlere bliver nok aldrig helt sammenlignelige. Alt for stor forskel i moms, afgifter og beskatning, løn og almindelige driftsomkostninger.Smile
Det er da ikke noget problem. Du skal bare betale for det! Scala hifi har vist nok tre forskellige slags priser for nogle af deres produkter, alt efter hvilken service du vil BETALE for. Men vil DU det!

Jeg vil under ingen omstændigheder betale for service. Alt hvad der kan handles på nettet bliver handlet der - vaskemaskine, tv osv. ALTID  med hurtig levering - DET ER SERVICE Smile.
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 12:32
...og hvis jeg endelig skulle have brug for "vejledning" eller "rådgivning" i en butik, eller bare se produktet "live", så går jeg hen i butikken og hvis jeg så vil have produktet, så beder jeg om at få det til net-priser ellers går jeg hjem og bestiller det over nettet.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 18>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu