Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24766
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-April-2012 kl. 12:46 |
sd2100 skrev:
...og hvis jeg endelig skulle have brug for "vejledning" eller "rådgivning" i en butik, eller bare se produktet "live", så går jeg hen i butikken og hvis jeg så vil have produktet, så beder jeg om at få det til net-priser ellers går jeg hjem og bestiller det over nettet. |
Det er sådan nogen som dig, der får butikker til at dø. Jeg har intet imod, at give lidt mere for service. Sker der noget med mine Apparater, så er det noget nemmere, lige at smutte i butikken, frem for at skulle sende, og derefter skal det jo også retur til mig. Nej, det gider jeg ikke.
Redigeret af flemming larsen - 20-April-2012 kl. 12:49
|
Mvh Flemming Larsen
|
|
ojr5896
Super bruger
Oprettet: 24-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 392
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-April-2012 kl. 13:22 |
flemming larsen skrev:
sd2100 skrev:
...og hvis jeg endelig skulle have brug for "vejledning" eller "rådgivning" i en butik, eller bare se produktet "live", så går jeg hen i butikken og hvis jeg så vil have produktet, så beder jeg om at få det til net-priser ellers går jeg hjem og bestiller det over nettet. |
Det er sådan nogen som dig, der får butikker til at dø. Jeg har intet imod, at give lidt mere for service. Sker der noget med mine Apparater, så er det noget nemmere, lige at smutte i butikken, frem for at skulle sende, og derefter skal det jo også retur til mig. Nej, det gider jeg ikke. |
Bare vent Flemming, piben får helt automatisk en anden lyd når butikkerne er væk
Det bliver sgu et kedeligt samfund uden den fysiske form for handel, hvor man netop deler erfaringer, oplevelse mv.
|
LG 47SL8500 - DM8000 JVC DLA-30X Panasonic DMP-BDT310 Pioneer DVR-LX61D
|
|
sd2100
Super bruger
Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-April-2012 kl. 13:37 |
flemming larsen skrev:
sd2100 skrev:
...og hvis jeg endelig skulle have brug for "vejledning" eller "rådgivning" i en butik, eller bare se produktet "live", så går jeg hen i butikken og hvis jeg så vil have produktet, så beder jeg om at få det til net-priser ellers går jeg hjem og bestiller det over nettet. |
Det er sådan nogen som dig, der får butikker til at dø. Jeg har intet imod, at give lidt mere for service. Sker der noget med mine Apparater, så er det noget nemmere, lige at smutte i butikken, frem for at skulle sende, og derefter skal det jo også retur til mig. Nej, det gider jeg ikke. |
Det er da bare fint, at du vil betale mere. Godt for dig. Jeg vil blot ikke betale mere for de samme produkter, for at du kan få den service, jeg ikke gider. Og hvem er "skurken" i dette:
- Sony har selv valgt at sælge tv over nettet. INGEN har tvunget dem til det. De har i stedet ladet Fona, Expert, 2tal, Sonycentrene lave benarbejdet og så opfordret forbrugeren til at handle på nettet. Sonos, B&O, Apple har valgt en anden strategi. De r*vrender ikke butikkerne, som Sony gør det. Expert, Fona, 2tal kunne jo bare sige til Sony, at de ikke længere vil sælge deres produkter sålænge, de bliver faldbudt billigt på nettet. Fona droppede B&O, da de ikke længere kunne tjene nok penge på dem. De kunne også droppe Sony.
- Salgspersonale i butikkerne er en del af salg-/markedsføringsbudgettet (groft sagt) på samme måder som reklamer. Skal jeg hver gang, jeg støder på en hæslig reklame i det offentlige rum, føle mig forpligtet til at købe? Ne, vel!
- Jeg har adskillige gange været i en butik (taget tidligt fri fra arbejde = arbejde længere på andre tidspunkter) for så med mit Dankort i hånden at få at vide, at de ikke har produktet på lager, men gerne vil bestille det! Det kan jeg selv gøre!!!!!!!
Service er et "produkt" på samme måde som en cykel, viskelæder, sødmælk m.m. Vi har bare vænnet os til, at det indgår i prisen for det fysiske produkt. Det bør det ikke. Derfor er konceptet fra Scala hifi helt igennem genialt. Der kan de, der vil betale for service få lov til det.
Jeg går ikke i en fysisk butik for at få rådgivning, hvis jeg derimod bliver forskånet for irriterende rekvalme.
PS. For tredje eller fjerde eller tusinde gang. Apple, Sonos, B&O kan finde ud af IKKE at sælge varene billigt over nettet. Ingen medlidenhed overfor den gumpetunge gigant Sony, der r*vrender egne butikker.
|
|
sd2100
Super bruger
Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-April-2012 kl. 13:39 |
ojr5896 skrev:
flemming larsen skrev:
sd2100 skrev:
...og hvis jeg endelig skulle have brug for "vejledning" eller "rådgivning" i en butik, eller bare se produktet "live", så går jeg hen i butikken og hvis jeg så vil have produktet, så beder jeg om at få det til net-priser ellers går jeg hjem og bestiller det over nettet. |
Det er sådan nogen som dig, der får butikker til at dø. Jeg har intet imod, at give lidt mere for service. Sker der noget med mine Apparater, så er det noget nemmere, lige at smutte i butikken, frem for at skulle sende, og derefter skal det jo også retur til mig. Nej, det gider jeg ikke. |
Bare vent Flemming, piben får helt automatisk en anden lyd når butikkerne er væk
Det bliver sgu et kedeligt samfund uden den fysiske form for handel, hvor man netop deler erfaringer, oplevelse mv. |
Det vil ALDRIG ske, med mindre producenterne/grossisterne beslutter sig for, at sådan SKAL det være.
|
|
filmfreak
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1385
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-April-2012 kl. 13:47 |
Nu er det vist ikke alle Sony's produkter man kan købe på nettet (i DK) . F.eks kan jeg ikke rigtig finde nogle steder, hvor man købe deres ES-recievere - f.eks str-da3600ES ??
Redigeret af filmfreak - 20-April-2012 kl. 13:47
|
|
sd2100
Super bruger
Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-April-2012 kl. 13:53 |
filmfreak skrev:
Nu er det vist ikke alle Sony's produkter man kan købe på nettet (i DK) . F.eks kan jeg ikke rigtig finde nogle steder, hvor man købe deres ES-recievere - f.eks str-da3600ES ?? |
Men, så er det jo fint . Det er igen et valg SONY har truffet. Så skal man i butikken og få sig en lille sludder med ekspedienten, sådan!
PS.
Har i de "gamle" stereo dage haft en hel stabel ES produkter - inkl. CD afspiller med mega metalskuffe og puk. Det var (bygningsmæssigt) lækkert kram!
Redigeret af sd2100 - 20-April-2012 kl. 13:55
|
|
castillo
Bruger
Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-April-2012 kl. 13:53 |
sd2100 skrev:
...og hvis jeg endelig skulle have brug for "vejledning" eller "rådgivning" i en butik, eller bare se produktet "live", så går jeg hen i butikken og hvis jeg så vil have produktet, så beder jeg om at få det til net-priser ellers går jeg hjem og bestiller det over nettet. |
Det er præcis sådan nogen som dig som ødelægger de fysiske butikker.. De fysiske butikker har naturligvis lidt andre priser end på nettet.. Det skyldes at DU kan komme ind i butik og rent faktisk se og prøve de fleste produketer i sortiment.....
Prøv at tænke på ting som: personale lønninger, husleje(strøm,vand,varme, annoncer, kodak, inventar, alarmer, afskrivninger i demovare osv) dertil self. lagerlokaler og stort varelager..
Tilgengæld får du også: Professionel rådgivning, danske varer, danske garanti!
Ekspedienternes viden dækker også bredt, de fleste forbinder Sony med Tv. Men Sony er langt større end det, for i alle sony center er der også receiver, hjemmebiografsystemer, hifi, blu ray, foto, video, computer, tablet, og diverse tilbehør dertil.. Alle butikkerne har også en bred viden nyt som gammel Sony.
En ting man også skal huske på er også at Sony Center ikke er Sony´s butikker.. Men blot en radio/tv kæde som udelukkende forkusere på Sony.. De hænger heller ikke sammen interne alle sammen
|
Sony: 52HX900/DA5600ES/S5000ES/PS4 FRONT: B&W XT8 CENTER: B&W XTC BAG: B&W XT8 SIDE: B&W XT2 SUB: B&W PV1 Kabler: Van den Hull
|
|
sd2100
Super bruger
Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-April-2012 kl. 13:59 |
castillo skrev:
sd2100 skrev:
...og hvis jeg endelig skulle have brug for "vejledning" eller "rådgivning" i en butik, eller bare se produktet "live", så går jeg hen i butikken og hvis jeg så vil have produktet, så beder jeg om at få det til net-priser ellers går jeg hjem og bestiller det over nettet. |
Det er præcis sådan nogen som dig som ødelægger de fysiske butikker.. De fysiske butikker har naturligvis lidt andre priser end på nettet.. Det skyldes at DU kan komme ind i butik og rent faktisk se og prøve de fleste produketer i sortiment.....
Prøv at tænke på ting som: personale lønninger, husleje(strøm,vand,varme, annoncer, kodak, inventar, alarmer, afskrivninger i demovare osv) dertil self. lagerlokaler og stort varelager..
Tilgengæld får du også: Professionel rådgivning, danske varer, danske garanti!
Ekspedienternes viden dækker også bredt, de fleste forbinder Sony med Tv. Men Sony er langt større end det, for i alle sony center er der også receiver, hjemmebiografsystemer, hifi, blu ray, foto, video, computer, tablet, og diverse tilbehør dertil.. Alle butikkerne har også en bred viden nyt som gammel Sony.
En ting man også skal huske på er også at Sony Center ikke er Sony´s butikker.. Men blot en radio/tv kæde som udelukkende forkusere på Sony.. De hænger heller ikke sammen interne alle sammen |
Se mit tidligere svar.
JEG ødelægger ikke butikkerne - det gør Sony selv ved at sælge på nettet. Prøv lige at forstå det!
|
|
castillo
Bruger
Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-April-2012 kl. 14:41 |
sd2100 skrev:
castillo skrev:
sd2100 skrev:
...og hvis jeg endelig skulle have brug for "vejledning" eller "rådgivning" i en butik, eller bare se produktet "live", så går jeg hen i butikken og hvis jeg så vil have produktet, så beder jeg om at få det til net-priser ellers går jeg hjem og bestiller det over nettet. |
Det er præcis sådan nogen som dig som ødelægger de fysiske butikker.. De fysiske butikker har naturligvis lidt andre priser end på nettet.. Det skyldes at DU kan komme ind i butik og rent faktisk se og prøve de fleste produketer i sortiment.....
Prøv at tænke på ting som: personale lønninger, husleje(strøm,vand,varme, annoncer, kodak, inventar, alarmer, afskrivninger i demovare osv) dertil self. lagerlokaler og stort varelager..
Tilgengæld får du også: Professionel rådgivning, danske varer, danske garanti!
Ekspedienternes viden dækker også bredt, de fleste forbinder Sony med Tv. Men Sony er langt større end det, for i alle sony center er der også receiver, hjemmebiografsystemer, hifi, blu ray, foto, video, computer, tablet, og diverse tilbehør dertil.. Alle butikkerne har også en bred viden nyt som gammel Sony.
En ting man også skal huske på er også at Sony Center ikke er Sony´s butikker.. Men blot en radio/tv kæde som udelukkende forkusere på Sony.. De hænger heller ikke sammen interne alle sammen |
Se mit tidligere svar.
JEG ødelægger ikke butikkerne - det gør Sony selv ved at sælge på nettet. Prøv lige at forstå det! |
Sony, ergo Sony selv sælger ikke ret meget på nettet. ! De har deres Sony Style "store" som online butik.. Den gælder international... ! Alle produkter som findes og kan købes på diverse salgssider på nettet er måske/måske ikke købt ved Sony Dk..
Ved butikker/kæder som handler ved Sony dk er prisen ofte meget ens om man køber i fona, bilka, Sony center eller 4. Spørgsmålet er bare om det enkelte sted har bedere service og måske garanti end de andre.. Men der findes ikke ret mange steder med garanti, da næste alle kører med reklamationsret istedet. Men det gør Sony Centerne..
Men hvis man køber på nettet kan man være uheldig at det måske et parallelimport og derved ikke men danske garanti og service..
En anden ting kan også være enerets modelle som f.eks 40EX724 som elgiganten havde eller 40EX721 som Sony Center havde..
|
Sony: 52HX900/DA5600ES/S5000ES/PS4 FRONT: B&W XT8 CENTER: B&W XTC BAG: B&W XT8 SIDE: B&W XT2 SUB: B&W PV1 Kabler: Van den Hull
|
|
sd2100
Super bruger
Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-April-2012 kl. 14:51 |
castillo skrev:
sd2100 skrev:
castillo skrev:
sd2100 skrev:
...og hvis jeg endelig skulle have brug for "vejledning" eller "rådgivning" i en butik, eller bare se produktet "live", så går jeg hen i butikken og hvis jeg så vil have produktet, så beder jeg om at få det til net-priser ellers går jeg hjem og bestiller det over nettet. |
Det er præcis sådan nogen som dig som ødelægger de fysiske butikker.. De fysiske butikker har naturligvis lidt andre priser end på nettet.. Det skyldes at DU kan komme ind i butik og rent faktisk se og prøve de fleste produketer i sortiment.....
Prøv at tænke på ting som: personale lønninger, husleje(strøm,vand,varme, annoncer, kodak, inventar, alarmer, afskrivninger i demovare osv) dertil self. lagerlokaler og stort varelager..
Tilgengæld får du også: Professionel rådgivning, danske varer, danske garanti!
Ekspedienternes viden dækker også bredt, de fleste forbinder Sony med Tv. Men Sony er langt større end det, for i alle sony center er der også receiver, hjemmebiografsystemer, hifi, blu ray, foto, video, computer, tablet, og diverse tilbehør dertil.. Alle butikkerne har også en bred viden nyt som gammel Sony.
En ting man også skal huske på er også at Sony Center ikke er Sony´s butikker.. Men blot en radio/tv kæde som udelukkende forkusere på Sony.. De hænger heller ikke sammen interne alle sammen |
Se mit tidligere svar.
JEG ødelægger ikke butikkerne - det gør Sony selv ved at sælge på nettet. Prøv lige at forstå det! |
Sony, ergo Sony selv sælger ikke ret meget på nettet. ! De har deres Sony Style "store" som online butik.. Den gælder international... ! Alle produkter som findes og kan købes på diverse salgssider på nettet er måske/måske ikke købt ved Sony Dk..
Ved butikker/kæder som handler ved Sony dk er prisen ofte meget ens om man køber i fona, bilka, Sony center eller 4. Spørgsmålet er bare om det enkelte sted har bedere service og måske garanti end de andre.. Men der findes ikke ret mange steder med garanti, da næste alle kører med reklamationsret istedet. Men det gør Sony Centerne..
Men hvis man køber på nettet kan man være uheldig at det måske et parallelimport og derved ikke men danske garanti og service..
En anden ting kan også være enerets modelle som f.eks 40EX724 som elgiganten havde eller 40EX721 som Sony Center havde..
|
Jeg synes, det er temmelig underordnet hvordan netbutikkerne har fået deres Sony produkter. På en eller anden måde kommer de fra Sony. Det kan Sony ændre på - HVIS DE VIL, men det vil de ikke.
Har du på nettet set et sted, hvor man kan få Sonos billigere end hos Hifiklubben (inkl. personlig betjening og service). Det samme gælder for Apple og B&O. Sony Centerne har accepteret, at producenten Sony FÅR solgt produkterne billigt på nettet og dyrt i butikkerne (det modsatte koncept har Sonos). Det er en af Sony valgt strategi. Anmodning om tudekiks skal sendes til Sony, Japan, men de har pt. travlt med at fyre 10.000 ansatte, så der går nok lidt tid med leveringen.
PS.
Nyt tiltag IKEA skal til at sælge tv fra deres fysiske butikker. Det kan altså godt lade sig gøre. HVIS MAN VIL.
|
|
castillo
Bruger
Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-April-2012 kl. 15:09 |
sd2100 skrev:
castillo skrev:
sd2100 skrev:
castillo skrev:
sd2100 skrev:
...og hvis jeg endelig skulle have brug for "vejledning" eller "rådgivning" i en butik, eller bare se produktet "live", så går jeg hen i butikken og hvis jeg så vil have produktet, så beder jeg om at få det til net-priser ellers går jeg hjem og bestiller det over nettet. |
Det er præcis sådan nogen som dig som ødelægger de fysiske butikker.. De fysiske butikker har naturligvis lidt andre priser end på nettet.. Det skyldes at DU kan komme ind i butik og rent faktisk se og prøve de fleste produketer i sortiment.....
Prøv at tænke på ting som: personale lønninger, husleje(strøm,vand,varme, annoncer, kodak, inventar, alarmer, afskrivninger i demovare osv) dertil self. lagerlokaler og stort varelager..
Tilgengæld får du også: Professionel rådgivning, danske varer, danske garanti!
Ekspedienternes viden dækker også bredt, de fleste forbinder Sony med Tv. Men Sony er langt større end det, for i alle sony center er der også receiver, hjemmebiografsystemer, hifi, blu ray, foto, video, computer, tablet, og diverse tilbehør dertil.. Alle butikkerne har også en bred viden nyt som gammel Sony.
En ting man også skal huske på er også at Sony Center ikke er Sony´s butikker.. Men blot en radio/tv kæde som udelukkende forkusere på Sony.. De hænger heller ikke sammen interne alle sammen |
Se mit tidligere svar.
JEG ødelægger ikke butikkerne - det gør Sony selv ved at sælge på nettet. Prøv lige at forstå det! |
Sony, ergo Sony selv sælger ikke ret meget på nettet. ! De har deres Sony Style "store" som online butik.. Den gælder international... ! Alle produkter som findes og kan købes på diverse salgssider på nettet er måske/måske ikke købt ved Sony Dk..
Ved butikker/kæder som handler ved Sony dk er prisen ofte meget ens om man køber i fona, bilka, Sony center eller 4. Spørgsmålet er bare om det enkelte sted har bedere service og måske garanti end de andre.. Men der findes ikke ret mange steder med garanti, da næste alle kører med reklamationsret istedet. Men det gør Sony Centerne..
Men hvis man køber på nettet kan man være uheldig at det måske et parallelimport og derved ikke men danske garanti og service..
En anden ting kan også være enerets modelle som f.eks 40EX724 som elgiganten havde eller 40EX721 som Sony Center havde..
|
Jeg synes, det er temmelig underordnet hvordan netbutikkerne har fået deres Sony produkter. På en eller anden måde kommer de fra Sony. Det kan Sony ændre på - HVIS DE VIL, men det vil de ikke.
Har du på nettet set et sted, hvor man kan få Sonos billigere end hos Hifiklubben (inkl. personlig betjening og service). Det samme gælder for Apple og B&O. Sony Centerne har accepteret, at producenten Sony FÅR solgt produkterne billigt på nettet og dyrt i butikkerne (det modsatte koncept har Sonos). Det er en af Sony valgt strategi. Anmodning om tudekiks skal sendes til Sony, Japan, men de har pt. travlt med at fyre 10.000 ansatte, så der går nok lidt tid med leveringen.
PS.
Nyt tiltag IKEA skal til at sælge tv fra deres fysiske butikker. Det kan altså godt lade sig gøre. HVIS MAN VIL. |
Sony sejler i samme båd som alle andre producenter (minus B&O).. De sægler ud til diverse kæder og grosister... Som hver især har deres fremgangs måde om at sælge produkter på .. Det har intet med Sony at gøre og heller ikke Sony Centerne... Men faktum er at blancen lider, og det er IKKE kun Sony centerne...
|
Sony: 52HX900/DA5600ES/S5000ES/PS4 FRONT: B&W XT8 CENTER: B&W XTC BAG: B&W XT8 SIDE: B&W XT2 SUB: B&W PV1 Kabler: Van den Hull
|
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-April-2012 kl. 15:12 |
sd2100 skrev:
.. Fona droppede B&O, da de ikke længere kunne tjene nok penge på dem. De kunne også droppe Sony. |
Det var nærmere Bang & Olufsen, som droppede Fona! M.v.h.
|
|