Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
donØ
Bruger
Oprettet: 25-Maj-2004
Status: Offline
Point: 71
|
Sendt: 03-November-2005 kl. 11:55 |
Jeg synes ikke det er smart at frigive en maskine, der ikke har multiformat optagelse (+R og -R og DL +R), når nu de nærmeste konkurrenter er begyndt at få - Sony og Philips.
Derudover står der, så vidt jeg kan se ikke noget om MP3 på harddisken, og dermed står man med den eneste (unødvendige?) forbedring. DV-ud med DV-kvalitet.
Redigeret af donØ
|
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9399
|
Sendt: 03-November-2005 kl. 11:57 |
Den har da også HDMI...
|
|
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
|
Sendt: 03-November-2005 kl. 12:06 |
donØ skrev:
Derudover står der, så vidt jeg kan se ikke noget om MP3 på harddisken,
|
Nogle af os foretrækker stadig at høre vores musik i et ikke-komprimeret format. Ligesom vi foretrækker at se dvd-film fremfor DivX film
|
|
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Status: Online
Point: 7908
|
Sendt: 03-November-2005 kl. 12:46 |
Stampe skrev:
Har jeg forstået det rigtigt at når maskinen tilbyder: DV indstilling (ca. 25 Mbps) + DV-ud så kan man overføre sine DV-bånd til hdd, redigere dem og føre dem tilbage på et DV bånd UDEN at miste kvalitet i processen? |
Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det.
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
|
brr_dk
Super bruger
Oprettet: 25-Februar-2004
Point: 278
|
Sendt: 03-November-2005 kl. 13:17 |
Godt initiativ med et fælleskøb. Jeg har ventet på denne model lige siden den blev præsenteret her på siden.
Afventer spændt nærmere info om priser og vilkår.
Hilsen Brian R.
|
|
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 03-November-2005 kl. 13:38 |
Med hensyn til multiformat er det jo ligegyldigt at den kun kan optage på (-)formater, da redigeringen foregår på HDD, med efterfølgende overspilning til DVD.
[Quote=thapet] Nu er jeg helt ny inden for dette felt, og skal til at erhverve mig en maskine - hvor meget startede DR-MH20/30/50 på i pris da de blev lanceret? Bare så jeg har en ide om en mulig pris på JVC'en [/quote]
Jeg tror DR-MH30 startede med en pris på 8.000 - 9.000,- Nu kan den fås til 4000. Den nyeste (DR-MH200) kan fås til samme pris.
Redigeret af Thorvald
|
Thorvald.
|
|
laursen
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
|
Sendt: 03-November-2005 kl. 13:47 |
Hej Thorvald,
Thorvald skrev:
Med hensyn til multiformat er det jo ligegyldigt at den kun kan optage på (-)formater, da redigeringen foregår på HDD, med efterfølgende overspilning til DVD. |
Det er jeg nu ikke helt enig i.
Jeg finder stadig at der er større fordele ved DVD+RW end DVD-RW (f.eks. kompatibilitet uafhængig af version, ingen finalize og genbrug af pladsfrigørelse). Yderligere kunne JVC jo risikere at fiske kunder hos konkurrenterne (nuværende Philips, Thomson, "Kina/Taiwan" brugere og plus tilhængere i det hele taget) - hvis de kunne genbruge hele deres samling af +R/RW medier.
Jeg synes også det er lidt uheldigt at JVC introducerer en optager på nuværende tidspunkt der slet ikke kan brænde på DL (+/-) medier. Konkurrenterne i dette segment får efterhånden alle den mulighed (men JVC må glæde sig over at DL medierne stadig er en tand for dyre).
/Lars
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
asanga
Bruger
Oprettet: 01-November-2005
Point: 112
|
Sendt: 03-November-2005 kl. 14:44 |
har den forøvrigt reklame overspring. lige som pioneer
|
|
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 03-November-2005 kl. 19:19 |
asanga skrev:
har den forøvrigt reklame overspring. lige som pioneer |
Nej.
Og så lige et billede mere:
|
Thorvald.
|
|
krborup
Ny bruger
Oprettet: 26-Oktober-2005
Point: 18
|
Sendt: 03-November-2005 kl. 19:49 |
Jeg er meget interesseret i at deltage i et fælleskøb, såfremt prisen og øvrige vilkår bliver OK.
|
|
laursen
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
|
Sendt: 03-November-2005 kl. 21:05 |
Hej Thorvald,
Thorvald skrev:
asanga skrev:
har den forøvrigt reklame overspring. lige som pioneer | Nej. |
Det forstår jeg ikke. Pioneer har da ingen speciel håndtering af reklamer?! Mig bekendt er der Skip search knapper på JVC optagerne til at springe 30 sek. frem eller tilbage i en optagelse - akkurat som der er commercial skip knapper på Pioneer optagerne.
/Lars
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 03-November-2005 kl. 21:24 |
Øøøh laursen, jeg synes du modsiger dig selv i samme sætning. Først siger du at Pioneer ikke har speciel håndtering af reklamer og derefter siger du at Pioneer har commercial skip knapper.....
Altså: Hvad Pioneer kan ved jeg ikke, men JVC har ingen speciel håndtering af reklamer a la automatisk kapitelmærker ved reklamer eller lignende smarte tricks. Skip search er jo bare en måde at spole på.
|
Thorvald.
|
|