Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
M.Guldager
Ny bruger
Branchemedlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
|
Sendt: 04-December-2008 kl. 12:07 |
Hej Dr. Jones
Som jeg forstår dig, så vil du gerne sætte sib høttalerne på siden af dit skab og så drejer dem 90 grader, så de peger ind mod dig?
I så fald er det ikke muligt, da højttalerne vil gå imod skabet, ved en vinkel på 45 grader
Med sib xlen har du ikke muligheden for at vinkle, da beslaget som medfølger, får xlen til at pege lige ud!
Har du overvejet situationen med et sæt standere?
Hilsen Michael Guldager
Daglig leder af hififreaks
|
Michael Guldager
Daglig leder af Hififreaks
|
 |
Dr. Jones
Super bruger
Oprettet: 04-Januar-2005
Point: 264
|
Sendt: 04-December-2008 kl. 12:25 |
M.Guldager skrev:
Har du overvejet situationen med et sæt standere? |
Tjah, jeg er bange for, at de bliver for høje... Da mit TV-skab står lige ved siden af et vindue, skal de helst ikke rage særligt meget op over skabets højde...
Men jeg kan da prøve at måle lidt op...
Lige for at uddybe: Er det også beslaget, der begrænset bevægelsen til max 45 grader, eller ville jeg kunne opnå det ønskede ved f.eks. at montere dem på en klods (så hæjttaleren selv ikke går mod skabet)?
|
· Philips 37PFL9603H · Miraclebox 9 HD 2xT2 · Arion AC-9410PVR HDMI · Philips BDP 7500
|
 |
M.Guldager
Ny bruger
Branchemedlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 11
|
Sendt: 04-December-2008 kl. 13:09 |
Dr. Jones skrev:
M.Guldager skrev:
Har du overvejet situationen med et sæt standere? |
Tjah, jeg er bange for, at de bliver for høje... Da mit TV-skab står lige ved siden af et vindue, skal de helst ikke rage særligt meget op over skabets højde...
Men jeg kan da prøve at måle lidt op...
Lige for at uddybe: Er det også beslaget, der begrænset bevægelsen til max 45 grader, eller ville jeg kunne opnå det ønskede ved f.eks. at montere dem på en klods (så hæjttaleren selv ikke går mod skabet)?
|
Det er beslaget der begrænser bevægelsen
Mvh
Michael Guldager
|
Michael Guldager
Daglig leder af Hififreaks
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 04-December-2008 kl. 14:49 |
Hej Alle
Antal bestillinger: 1
Mere om tilmelding her
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
Thomas Sillesen
Bruger
Branchemedlem
Oprettet: 08-Juni-2007
Point: 108
|
Sendt: 04-December-2008 kl. 15:14 |
Dr. Jones,
Nu er det jo en noget speciel montering du efterspørger. Kan de ikke stå på selve reolen på hver sin side af fladskærmen ?
For som sagt kan du kun få dem til at pege lige fremad når de monteres på siden af skabet, ved at montere dem vandret, istedet for på højkant som de normalt står på foden. (foden kan så skrues i skabet).
Men ellers er foden på Sib fremragende, du kan bukke højttaleren op og ned, og hænger den på bagvæggen kan du vinkle højttaleren op til 45 grader og samtidig bukke den op eller ned.
|
Med venlig hilsen
Thomas Sillesen
Head Honcho Densen og HiFi Freaks
|
 |
LiquiDelta
Bruger
Oprettet: 12-Oktober-2008
Point: 55
|
Sendt: 04-December-2008 kl. 15:20 |
Hvis den lille sib skal bruges som center, kan den så vendes 90 grader eller står den oprejst som de andre?
|
 |
Dr. Jones
Super bruger
Oprettet: 04-Januar-2005
Point: 264
|
Sendt: 04-December-2008 kl. 15:52 |
Thomas Sillesen skrev:
Nu er det jo en noget speciel montering du efterspørger. |
Det ved jeg 
Thomas Sillesen skrev:
Kan de ikke stå på selve reolen på hver sin side af fladskærmen? |
Desværre... Mit skab passer helt perfekt til TV'et, da det er nøjagtigt samme bredde, har den helt rigtige højde osv... Men altså ikke optimalt til opbevaring af højttalerne.
Nå, jeg må tygge lidt på det.
By the way - hvad siger anbefalingen egentlig, hvis man skulle skifte en eller flere af højttalerne til XL? Hvad giver bedst gevinst? Er den vigtigste centeren eller de to front-højttalere? Jeg skal ikke bruge setup'et til hi-fi (musik), kun surround (primært film).
|
· Philips 37PFL9603H · Miraclebox 9 HD 2xT2 · Arion AC-9410PVR HDMI · Philips BDP 7500
|
 |
Mkmikka
Ny bruger
Oprettet: 16-August-2008
Point: 3
|
Sendt: 04-December-2008 kl. 20:24 |
Hej alle på Recordere
Jeg har i længere tid gået og tænkt på, at købe et surround sound system. Nu har jeg så endelig fået sparet nogle penge op!
Troede faktisk jeg ville have haft pengene, til det gamle fælleskøb på Harbo sound sat10 + sub10, men desværre kom en flytning lige i vejen.
De skal bruges til at spille et rum på ca 20 kvm2 op, mest til film og mp3 filer. Jeg har ikke rigtig nogen erfaring med god lyd - har kun haft en billigt jvc 5.1 system til en 1000.
Kæreste vil gerne have at de er så pæne som muligt og helst ik for store gulvhøjtalere. Hun kan forhåbentlig overtales til nogen, hvis i har nogle gode som holder sig inden for prisrammen.
Nu til spørgsmålet: Hvad er det bedste sæt for mig, ved det er nærmest er umuligt, når der ik er mere at gå efter. Harbosound eller Focal - skal man bruge en reciever som Onkyo 706 til focal, eller hvordan?
Nogle som har nogle super gode højtalere til omkring samme pris (10000 kr), som jeg bare skal høre!
På forhænd tusind tak! -Morten Ps, håber ik det er blevet for langt.
|
 |
HarBrug for 32
Bruger
Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 238
|
Sendt: 04-December-2008 kl. 22:09 |
skal man også have en receiver eller surroundforstærker før man kan sætte den til sit TV/bluray afspiller og få glæde af systemet? for så bliver det jo lige en smule dyrere...?
|
Blue is the Colour!
SHUBIDUA: Hvis jeg havde penge så skulle I bare se...
|
 |
Bla Blasen
Bruger
Oprettet: 18-April-2008
Point: 158
|
Sendt: 05-December-2008 kl. 13:42 |
Som jeg læser spec. er det "kun" et højtaler sæt.
5 x satelit højtalere + 1 sub.
Så det kræver en surround receiver for at få surround.
Selvom jeg ikke har en surround receiver, overvejer jeg alligevel at købe sættet til min gamle B&O Master 5500, og så senere (når finanserne er til det) skifte den ud med en Harmon Kardon 255?
Disse højtalere skulle, ifølge anmeldelsen, have en ret kraftig diskant, hvor HK's skulle være "Lidt tilbageholdende i diskantområdet "
Nu er jeg ikke HI-FI ekspert, men det lyder til at HK er svag hvor højtalerne er kraftige - så de burde vel kompensere hinanden godt ? eller hvad ?
Redigeret af Bla Blasen - 05-December-2008 kl. 13:44
|
 |
mackniels
Ny bruger
Oprettet: 29-Oktober-2007
Point: 10
|
Sendt: 06-December-2008 kl. 10:55 |
Hejsa!
Jeg overvejer ligeledes at hoppe på følleskøbet, men har et spørgsmål til beslagene som følger med.
Jeg vil gerne montere baghøjtalerne i loftet bag ved sofaen, da den står skævt i rummet i forhold til væggene. Er der nogen der ved, om det er muligt at vende beslaget, så SIB'en kan blive vinklet rigtigt, når den sidder fra loftet?
Ligeledes har jeg et spørgsmål til højtalerkablet. Jeg skal have trukket 2 kabler (til baghøjtalerne) igennem ét tomrør (normal Vavin rør). Har I et forslag til et tyndt kabel? Det skal ikke være "state of the art", men stadig et godt kabel.
|
 |
Thomas Sillesen
Bruger
Branchemedlem
Oprettet: 08-Juni-2007
Point: 108
|
Sendt: 06-December-2008 kl. 11:20 |
HarBrug for 32 skrev:
skal man også have en receiver eller surroundforstærker før man kan sætte den til sit TV/bluray afspiller og få glæde af systemet? for så bliver det jo lige en smule dyrere...? |
Hej, Du skal ganske rigtigt have enten en reciever eller en surroundforstærker også.
|
Med venlig hilsen
Thomas Sillesen
Head Honcho Densen og HiFi Freaks
|
 |