recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Dreambox DM8000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af Dreambox DM8000

Besvar Besvar Side  <1234 38>
Forfatter
Besked
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 571
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2007 kl. 18:46
Jeg tror så først, at den kommer til sommer.......desværre
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2007 kl. 18:47
vidste i i øvrigt, at den IKKE kommer HDMI?
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2007 kl. 18:49

Nu er det ikke lige mit ekspert-område: Laver de en DVB-C tuner med HDTV-understøttelse, som kan puttes i sådan en svend? Det er såvidt jeg kan greje den eneste løsning på denne side af en HTPC, hvis man vil have en DVB-C modtager med HDTV og HDD?

Hvad med DVB-S funktionaliteten: Er det sådan én der er løsningen hvis man vil se Viasat og CanalDigital på samme modtager? (lovligt - jeg er med på at man skal købe en receiver for at få kortet, men vil det virke i en Dreambox?)

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Branche Medlem
Branche Medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2007 kl. 18:49

Oprindeligt skrevet af Benton Benton skrev:

vidste i i øvrigt, at den IKKE kommer HDMI?

Øh, nå. Bliver der DVI, eller kun component?

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Nu er det ikke lige mit ekspert-område: Laver de en DVB-C tuner med HDTV-understøttelse, som kan puttes i sådan en svend? Det er såvidt jeg kan greje den eneste løsning på denne side af en HTPC, hvis man vil have en DVB-C modtager med HDTV og HDD?

Hvad med DVB-S funktionaliteten: Er det sådan én der er løsningen hvis man vil se Viasat og CanalDigital på samme modtager? (lovligt - jeg er med på at man skal købe en receiver for at få kortet, men vil det virke i en Dreambox?)

Ja til begge spørgsmål. Det er ihvertfald den opfattelse jeg har fået. Med hensyn til tilslutning, der kommer den med DVI og component. Havde ellers håbet på en HDMI udgang, men det kunne de vidst ikke få til at virke. Så må vi da bare nøjes.

Til top
THX2K Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juli-2004
Point: 196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 17:32

Ja til begge spørgsmål. Det er ihvertfald den opfattelse jeg har fået. Med hensyn til tilslutning, der kommer den med DVI og component. Havde ellers håbet på en HDMI udgang, men det kunne de vidst ikke få til at virke. Så må vi da bare nøjes.

DM8000 har to indbyggede DVB-S2 tunere. Hertil kan man selv tilføje to yderligere DVB-S, DVB-C eller DVB-T tunere.

Det er muligt at bruge den på TDC kabel-tv i stedet for en Selector, men du skal være teknisk vidende og helst have kendskab til linux/unix, da det bestemt ikke er for begyndere at sætte op. Det samme gør sig gældende, hvis man ønsker at bruge den til at se Viasat eller Canal Digital (det er muligt at se begge på samme modtager).

Ens for alle udbydere gælder det:
- at man skal have et abonnement/kort
- at man mister eventuelle ekstra services som vejrudsigt, PPV etc.
- at der ikke ydes support for Dreambox

DM8000 har ikke HDMI da det er et krav der så også implementeres HDCP (hvilket kræver licens og næppe noget Dream-Multimedia vil kunne få). Her må man bruge en DVI->HDMI konverter.

Sidste udmelding fra Dream-Multimedia er, at boksen skulle være i handlen til marts.

Redigeret af THX2K - 21-Januar-2007 kl. 17:34
Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af THX2K THX2K skrev:

DM8000 har to indbyggede DVB-S2 tunere. Hertil kan man selv tilføje to yderligere DVB-S, DVB-C eller DVB-T tunere.

Det er muligt at bruge den på TDC kabel-tv i stedet for en Selector, men du skal være teknisk vidende og helst have kendskab til linux/unix, da det bestemt ikke er for begyndere at sætte op. Det samme gør sig gældende, hvis man ønsker at bruge den til at se Viasat eller Canal Digital (det er muligt at se begge på samme modtager).

DM8000 har ikke HDMI da det er et krav der så også implementeres HDCP (hvilket kræver licens og næppe noget Dream-Multimedia vil kunne få). Her må man bruge en DVI->HDMI konverter.

Sidste udmelding fra Dream-Multimedia er, at boksen skulle være i handlen til marts.

Det er godt, at der er nogen der har lidt mere forstand på det end jeg har, og kan komme med uddybende forklaringer.

Håber at det holder stik med levering i Marts. Ser frem til at få den hjem i stuen. Er der nogen pris på endnu?

Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 18:04

hej

dreambox 7025 koster jo omkring 4000 til 4500 så det bliver vel der omkring den vil ligge

hvad er det man skal bruge for at kune se hd fra canal digital er dvb-s eller dvb-c

hilsen agger

Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej

dreambox 7025 koster jo omkring 4000 til 4500 så det bliver vel der omkring den vil ligge

hvad er det man skal bruge for at kune se hd fra canal digital er dvb-s eller dvb-c

hilsen agger

Det kommer vel an på hvordan du modtager dit signal. Er det sattelit eller kabel-tv?

Til top
Branche Medlem
Branche Medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 20:32

Oprindeligt skrevet af THX2K THX2K skrev:

Tak for svarene. Jeg har kraftig kløe i dankortet...  Bare lige for prins knud: Ved du om det vil være muligt at optage HDTV-udsendelser på HDD'en?

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3978
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 20:40
Well.

Jeg talte med Dream Multimedie i sidste uge. De kender mig som Dr. Hummelmose, for så svarer de på alt

Og de lovede, at den ville komme i Q1 2007. Så den på IFA messen i septemer, og det er rigtigt som THX2K siger, at de har fravalgt HDMI p.g.a HDCP kravene.

Den vil være baseret på deres Enigma2 kerne som også kører i deres 7025 serie, som iøvrigt kører som en drøm på TDC Kabel TV. Jeg har selv sådan en svend, og med dual tuner, så kan Selector HD ikke engang være med.

Den nuværende kan nedscalere HD kanalerne og vise dem, og optage HD kanalerne lossless og vise dem på f.eks, TVIX boksen i fuld HD.

Det er rigtigt at man på et eller andet niveau skal have forstand på linux, da den "out-of-the-box" ikke er nævneværdig brugervenlig, og jeg vil sige, at man skal have mere end skole-tysk for at kunne forstå de fora der beskæftiger sig med Dreambox'en, men jeg vil da meget gerne drive et sådan forum her, hvis der er interesse for det.

Jeg står selv på venteliste til en 8000'er, og kan sagtens forstå at det klør i jeres fingre. Jeg købte 7025'eren da jeg havde fået nok af kagedåsen fra TDC, og jeg har ikke fortrudt det et eneste sekund.

OK, jeg har ikke TDC's guide, men hmmmm.. LOL. det har HD kunderne jo heller ikke. Så hvis i har spg om dreambox, så bare fyr løs.

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 22:19

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Well.

Jeg talte med Dream Multimedie i sidste uge. De kender mig som Dr. Hummelmose, for så svarer de på alt

Og de lovede, at den ville komme i Q1 2007. Så den på IFA messen i septemer, og det er rigtigt som THX2K siger, at de har fravalgt HDMI p.g.a HDCP kravene.

Den vil være baseret på deres Enigma2 kerne som også kører i deres 7025 serie, som iøvrigt kører som en drøm på TDC Kabel TV. Jeg har selv sådan en svend, og med dual tuner, så kan Selector HD ikke engang være med.

Den nuværende kan nedscalere HD kanalerne og vise dem, og optage HD kanalerne lossless og vise dem på f.eks, TVIX boksen i fuld HD.

Det er rigtigt at man på et eller andet niveau skal have forstand på linux, da den "out-of-the-box" ikke er nævneværdig brugervenlig, og jeg vil sige, at man skal have mere end skole-tysk for at kunne forstå de fora der beskæftiger sig med Dreambox'en, men jeg vil da meget gerne drive et sådan forum her, hvis der er interesse for det.

Jeg står selv på venteliste til en 8000'er, og kan sagtens forstå at det klør i jeres fingre. Jeg købte 7025'eren da jeg havde fået nok af kagedåsen fra TDC, og jeg har ikke fortrudt det et eneste sekund.

OK, jeg har ikke TDC's guide, men hmmmm.. LOL. det har HD kunderne jo heller ikke. Så hvis i har spg om dreambox, så bare fyr løs.

Det lyder godt DR. Hummel. Hvor kan man komme på venteliste til en DB 8000? Det klør godt nok også i mine fingre. Jeg tror dog at prisen i starten vil være rimelig pebret. Ihvertfald hvis der skal et par tunere, stor Harddisk og et drev i. 6000 ib tror jeg nok den kommer til at koste.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 38>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu