recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Dreambox DM8000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af Dreambox DM8000

 Besvar Besvar Side  <1 35363738>
Forfatter
Besked
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 18:12

såvidt jeg er bekendt, er der FAST 2 dvb-S (s2) tunere indbygget - dertil er der så 2 åbne felter til ekstra tunere. Jeg har ikke set twin-tunere i HD til dette fra Dream... ta'r jeg fejl? Selv har jeg indbygget 1xdvb-c og 1xdvb-t tuner fra Dream (begge er gode Philips tunere), og det virker efter hensigten. Nej, jeg tror desværre ikke man kan optage flere kodede programmer samtidig - muligvis kommer det i form af software-updates. Det ER muligt over dvb-S, det har jeg læst, men ikke endnu over dvb-c med viaaccess modul (nb. pas på, at I får det rigtige modul!). Derudover er der mulighed for at bruge slots og speciel software, hvis man er en HAJ til det. Boksen er IKKE fejlfri, og er nok mest til dygtige "nørder", der er gode til Linux mv. Jeg kan dog klare lidt endnu, men ja, jeg har (s'gu') også mine aldersstegne begrænsninger!  - om den er pengene værd?? hmmm.. for de teknisk meget snilde og tålmodige, JA - for "alle os andre"... hmmm.. forsigtigt JA - med forbehold!  

ps. skal man bruge den som dvd-afspiller, skal man downloade/installere speciel ekstra kodning, da den ellers ofte ikke vil afspille købe-dvd'er. Til min store ærgrelse videreledes DTS-lyd ikke til lydanlæg... kun AC-3 (dolby digital) videreledes i 5.1 - det er lidt tyndt for en så rimelig dyr afspiller, synes jeg... men okay - det kan være, det kommer!?



Redigeret af Zaragon - 20-Januar-2009 kl. 18:18
Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 20:57
@Søholm - tak for din pæne tilbagemelding  nej, jeg har desværre ikke kendskab til nogen der har testet med en Lintronic boks, men DM800 og 8000 er i tæt familie, så et forsigtigt gæt vil nok være, at man ikke skal forvente at det virker med 8000 heller...
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af chrlau5 chrlau5 skrev:

 @Zaragon - Tak for svaret. Så går jeg ud fra at man som på Samsung boksen "kun" kan optage et program og så se et andet? Eller er det også muligt at optaget 2 programmer og så se et af dem man optager?

Ifølge den seneste test jeg har set af en Dreambox skulle det være muligt at recorde op til 6 udsendelser ad gangen, hvis de ligger på samme mux, og det er med kun en enkelt tuner i.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af chrlau5 chrlau5 skrev:

 @Zaragon - Tak for svaret. Så går jeg ud fra at man som på Samsung boksen "kun" kan optage et program og så se et andet? Eller er det også muligt at optaget 2 programmer og så se et af dem man optager?

Ifølge den seneste test jeg har set af en Dreambox skulle det være muligt at recorde op til 6 udsendelser ad gangen, hvis de ligger på samme mux, og det er med kun en enkelt tuner i.

Flemming


Vil alle optagelserne også være afkodede, da det ellers vil være et problem hos Stofa?

De vil nemlig være ubrugelige kort tid efter, da Stofa skifter nøgle flere gange i døgnet.
Mvh Hans
Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 16:13

Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

@Søholm - tak for din pæne tilbagemelding  nej, jeg har desværre ikke kendskab til nogen der har testet med en Lintronic boks, men DM800 og 8000 er i tæt familie, så et forsigtigt gæt vil nok være, at man ikke skal forvente at det virker med 8000 heller...

Hvorfor har du egentlig valgt DM8000 frem for fx yousees samsungs boks?

Ved mig selv står valgt imellem stofas Zaptor og DM8000, og her er DM8000 klart en bedre boks, men har indtryk af at yousees samsung boks skulle være meget god?

Jeg har gennem snart flere forsøg med tdc fået et -skal vi sige- "vanskeligt forhold" til tele-giganten. Derfor ønsker jeg principielt ikke at gøre brug af deres såkaldte "services" - Deres fortolkning af ord som "service" og "kunde-pleje" er ikke helt forenlig med min opfattelse af (mangel på?) samme. . Dertil er der væsentlig flere muligheder med DM8000 end en Samsung box. Dermed ikke være sagt at Samsung boksen ikke er fyldestgørende eller god - det håber jeg, den er, og for mange er den det rimeligste og rigtigste valg...

Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af chrlau5 chrlau5 skrev:

 @Zaragon - Tak for svaret. Så går jeg ud fra at man som på Samsung boksen "kun" kan optage et program og så se et andet? Eller er det også muligt at optaget 2 programmer og så se et af dem man optager?

Ifølge den seneste test jeg har set af en Dreambox skulle det være muligt at recorde op til 6 udsendelser ad gangen, hvis de ligger på samme mux, og det er med kun en enkelt tuner i.

Flemming


Vil alle optagelserne også være afkodede, da det ellers vil være et problem hos Stofa?

De vil nemlig være ubrugelige kort tid efter, da Stofa skifter nøgle flere gange i døgnet.

Såvidt jeg har læst, skulle det endda være muligt at optage op til 18 programmer samtidig. Imponerende! men: Min oplevelse p.t., med den nyeste software tilgængelig, er at jeg ikke kan f.eks. se et kodet program fra dvb-c mens der optages et andet kodet program. Systemet melder: "no free tuner" - ofte bruger jeg så f.eks. tv'ets tuner eller dvb-t fra DM8000. Jeg har også oplevet, at visse optagelser fejler... de står på listen, men er ikke optaget. Jeg antager, at det er fordi jeg har -uden at vide det- har set via dm8000 og dermed "spærret" for timer-optagelsen... ja - der er plads til forbedringer - ny softwareupdate bliver jævnligt sendt ud fra DM.

Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 20:20
@Søholm - Det er så hermed en opfordring til andre DM8000 ejere!  - selv bor jeg på Frederiksberg, så det er lige lovlig langt væk...
Til top
michaelw Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-December-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

Jeg har gennem snart flere forsøg med tdc fået et -skal vi sige- "vanskeligt forhold" til tele-giganten. Derfor ønsker jeg principielt ikke at gøre brug af deres såkaldte "services" - Deres fortolkning af ord som "service" og "kunde-pleje" er ikke helt forenlig med min opfattelse af (mangel på?) samme. . Dertil er der væsentlig flere muligheder med DM8000 end en Samsung box. Dermed ikke være sagt at Samsung boksen ikke er fyldestgørende eller god - det håber jeg, den er, og for mange er den det rimeligste og rigtigste valg...


Forståeligt og DM8000 har også langt flere muligheder  Kan specielt gode lide det er muligt via et lille program på computeren at bruge fx et lille hjørne af skærmen til et tv billede, for så kan man surfe imens man se tv fx 

Eneste der holder mig tilbage fra at købe den er om den kan virke med lintronic, så synes du skal købe det og teste det Ellers har Michael, som laver Lintronic lovet han gerne vil teste om en DM8000 virker, hvis man kommer forbi med en til ham i Randers

 

det der lintronic, hvad er det?

Pioneer 5090h ,Panasonic 50st60y, Ps3 , dm800, dm7020, dm600,dm8000 Audiopro højtalere : AudioPro Avanti 5.2 surround højttaler pakke.

drømme:sc-lx81 reciver og bdp-lx71 blueray afspiller
Til top
klond Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 16:08
Yes, jeg er klar! 

2 stk til mig :-)


Redigeret af klond - 03-Februar-2009 kl. 16:09
Til top
michaelw Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-December-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 18:03

vil sgu også gerne have en af dem:-)

 

 

det der lintroni  ser spændene ud!

Pioneer 5090h ,Panasonic 50st60y, Ps3 , dm800, dm7020, dm600,dm8000 Audiopro højtalere : AudioPro Avanti 5.2 surround højttaler pakke.

drømme:sc-lx81 reciver og bdp-lx71 blueray afspiller
Til top
michaelw Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-December-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 15:26

Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Så er DM8000 på lager ved BM-radio!!!

 

Skulle vi få noget fælles køb op at stå?

måske vi så kan få den endnu billigere :-)

 

nogen der har mod på at stå for dette?

 

 

kan se på dm-radios hjemme side :

 2 x SATA
    - Harddisk støtte til alle standardstørrelser (3.5 "IDE)
    - SATA DVD Slimline
- WiFi (Mini PCI socket herunder antenner)

 

betyder det at der er dvd slim i den fra starten af?

betyder det at der er wifi i fra starten af?

 

er meget varm på den, så kan jeg få min dm800 ind i soveværelset :-)

Pioneer 5090h ,Panasonic 50st60y, Ps3 , dm800, dm7020, dm600,dm8000 Audiopro højtalere : AudioPro Avanti 5.2 surround højttaler pakke.

drømme:sc-lx81 reciver og bdp-lx71 blueray afspiller
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af michaelw michaelw skrev:

betyder det at der er wifi i fra starten af?

nej. DMM forærer ikke boksen væk, så læg 1500,- oveni (€200) ifølge tyske priser..

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 35363738>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu