Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
|
Sendt: 23-Juni-2010 kl. 18:08 |
RuneH skrev:
Mange tak for afsnittet, det må lige læses igennem engang. Jamen, så er der jo slet intet problem. Grunden til jeg ikke orker at tage det ned af væggen, er at alle ledninger hænger inde i væggen. Så det ret svært at få på plads igen bagefter
Super - nu kommer det sværeste af det hele dog. Kæresten!
(hvordan forklar man kæresten, der syntes det allerede er det bedste billed hun nogen sinde har set - at man lige vil bruge 2.000 kr på at gøre billedet mere korrekt? ) |
Du får det bare gjort en dag hun ikke er hjemme.
Det er altid nemmere at få tilgivelse end tilladelse
|
|
Prospect
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
|
Sendt: 23-Juni-2010 kl. 19:51 |
Så en gang wellness til hende er vel også unødvendig da hun er det "bedste billede" du nogensinde har set ?
|
|
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
|
Sendt: 23-Juni-2010 kl. 20:37 |
Lars skrev:
Hej Alle
Antal bestillinger: 11
/Lars |
Ja, der er stadige et stykke op til de 40, som havde skrevet sig på den anden fælleskøbtråd.
|
|
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 23-Juni-2010 kl. 20:42 |
QUOTE=AV Precision]
RuneH skrev:
(hvordan forklar man kæresten, der syntes det allerede er det bedste billed hun nogen sinde har set - at man lige vil bruge 2.000 kr på at gøre billedet mere korrekt? ) |
Cirka på samme måde som kæresten forklarer dig at 17 par stort set ubrugte sko altså bare ikke er nok... [/QUOTE]
17 par, min nabos kone har 100 par, og Otto har kalibreret hans projektor
Redigeret af SVP03 - 23-Juni-2010 kl. 20:44
|
SVP03
|
|
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 23-Juni-2010 kl. 20:49 |
SVP03 skrev:
QUOTE=AV Precision]
RuneH skrev:
Cirka på samme måde som kæresten forklarer dig at 17 par stort set ubrugte sko altså bare ikke er nok... |
17 par, min nabos kone har 100 par, og Otto har kalibreret hans projektor [/QUOTE]
Man kan undre sig, hvorfor kvinder går så meget op i sko, - når jeg en "sjældent gang" kigger på andre kvinder end min kone, så er det sgu ikke deres sko, jeg kigger på først
|
|
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 23-Juni-2010 kl. 20:51 |
Fin pris. Jeg tilmelder mig fælleskøbet til d 1 Juli
|
|
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 23-Juni-2010 kl. 20:57 |
Sploink skrev:
Fin pris. Jeg tilmelder mig fælleskøbet til d 1 Juli |
Har du husket at tilmeldt dig i denne tråd?
|
|
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 23-Juni-2010 kl. 21:21 |
Det er gjort nu
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
|
Sendt: 23-Juni-2010 kl. 21:37 |
Hej Alle
Antal bestillinger: 20
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|
tommyaxen
Guld medlem
Oprettet: 28-December-2007
Point: 540
|
Sendt: 23-Juni-2010 kl. 21:48 |
hvis man selv har kalibreret det ret godt er det vel begrænset hvor meget der er at hente?? jeg har brugt nogle indstillinger fra denne tråd på mit pioneer 6090h http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=50680&PN=9 er klar over det måske ikke er 100% men der er vel ikke så meget at hente så eller???
|
|
bantam
Guld medlem
Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
|
Sendt: 23-Juni-2010 kl. 22:11 |
tommyaxen skrev:
hvis man selv har kalibreret det ret godt er det vel begrænset hvor meget der er at hente?? jeg har brugt nogle indstillinger fra denne tråd på mit pioneer 6090h http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=50680&PN=9 er klar over det måske ikke er 100% men der er vel ikke så meget at hente så eller??? |
Der er synlig forskel på det, som man kan opnå ved indstilling af FILM-mode og det, som man kan opnå ved indstilling af ISF-modes på 9G'eren.
Jeg var som sagt ude og kalibrere en 5090H i går og der var *markante* forbedringer efter ISF-kalibreringen: Mere "punch" i billedet til aftenbrug (ISF-Night) - og nu kunne TV'et tilmed bruges i dagslys i en meget lys stue (ISF-Day/ISF-Auto) ved at tweak'e de rette parametre - nogle kun tilgængelige via ISF-interfacet.
TV'et var indstillet i FILM-mode med Bumptious' indstillinger - og hvidbalancen var sådan set OK - men farvedekodningen var ødelagt. I ISF-modes blev begge dele korrekt - og gamma-kurven blev bedre, hvilket giver tættere korrekt blanding af farverne.
Derudover blev den tilsluttede DVDO Edge scaler kalibreret til at fungere optimalt sammen med TV'ets kadencekredsløb (det gjorde den ikke før) - og de tilsluttede kilder blev kalibreret til at fungere bedst muligt mht. farvegengivelse gennem scaleren. Alt i alt en ikke ubetydelig forbedring og forøgelse af brugsværdien for setup'et.
|
/lars
|
|
tommyaxen
Guld medlem
Oprettet: 28-December-2007
Point: 540
|
Sendt: 23-Juni-2010 kl. 22:19 |
er der forskel på hvem der kalibrere det??? jeg kender ikke Henrik Peulicke og ved ikke om resultatet er det samme eller hvad???
jeg synes selv at jeg har opnået et rigtigt fint billede og synes jo bare det ville være ærgeligt hvis man ikke følte at få noget ud af det
|
|