recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af M&K højttalersystemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fælleskøb af M&K højttalersystemer

 Besvar Besvar Side  <12345 49>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2009 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af Hanga Hanga skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Hanga Hanga skrev:

For nogenlunde samme beløb kan man købe Harbosat10 + Harbosub10... Hvordan er MK højtalerne i sammenligning med disse?

Jeg har kun ros til Harbosat10 + Sub10. De spiller fremragende til prisen.

Men disse M&K er jo i en anden klasse. Det er alene pga. opkøb fra et konkursbo, at det overhovedet er muligt at sammenligne priserne imellem dem.

Normalt koster disse M&K højttalere jo mere end 3 gange så meget som dem du sammenligner med. Selvfølgelig er prisen ikke altid alt, men dog en rettesnor.

  /Lars



Har du hørt de 2 sæt eller er der blot tale om en formodning? Harbo sættet er pænest og vil passe bedst i min stue, men hvis M&K er så meget bedre kan det jo være man skal slå til

Noget bud på om Onkyo 507/607 vil kunne trække dem tilfredsstillende?

Der er ikke nogen sammenligning ud fra hvad manden selv (Harbo) beskrev for mig da jeg i sin tid ville høre detaljer om Harbo-sættet.

Det er en kinesisk produktion hvor man får meget for pengene, men prisen er jo også lav, så man får hvad man betaler for.

Jeg sammenlignede dog ikke med de nævnte MK højttalere,men jeg havde nogle andre kvalitetshøjttalere hvor "Harbo" direkte adspurgt konkluderede at hans højttalere var rigtigt gode til prisen,men ikke high-end,  En ærlig mand der kender nivauet for sit produkt.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2009 kl. 00:09

Hej Alle

Antal bestillinger:  2

Mere om bestilling her

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2009 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Der er ikke nogen sammenligning ud fra hvad manden selv (Harbo) beskrev for mig da jeg i sin tid ville høre detaljer om Harbo-sættet.

Det er en kinesisk produktion hvor man får meget for pengene, men prisen er jo også lav, så man får hvad man betaler for.

Ja ja, men der er jo også en enorm avance på normale kvalitetshøjttalere, så forskellen i pris er mindre end man skulle tro.

Men når det er sagt, så er dette et kanon tilbud. Sådan et "once in a lifetime". Så slå til, hvis behovet er der.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2009 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Der er ikke nogen sammenligning ud fra hvad manden selv (Harbo) beskrev for mig da jeg i sin tid ville høre detaljer om Harbo-sættet.

Det er en kinesisk produktion hvor man får meget for pengene, men prisen er jo også lav, så man får hvad man betaler for.

Ja ja, men der er jo også en enorm avance på normale kvalitetshøjttalere, så forskellen i pris er mindre end man skulle tro.

Men når det er sagt, så er dette et kanon tilbud. Sådan et "once in a lifetime". Så slå til, hvis behovet er der.

  /Lars

Ja men det kan vi da ikke blive uenige om, men jeg tror nu stadig dette fælleskøb er et bedre valg.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2009 kl. 00:35

Hej Alle

Antal bestillinger:  3

Mere om bestilling her

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Stefan V Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2008
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stefan V Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2009 kl. 01:01
Er det muligt at få et præg om hvor mange sæt der er?
Spørgsmålet er jo om man bliver nødt til at købe uden at høre hvis der er meget få?? (hvilket jeg ikke er meget for)
Med Venlig Hilsen
Stefan

Til top
Frossenfisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frossenfisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2009 kl. 01:01

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Udgangspunktet er afhentning, men andet kan aftales.

Jeg har ikke lige haft fat i lommeregneren, men ved hjælp af lidt hurtig hovedregning, må sættene veje mere end 20 kg., altså er PostDanmark udelukket.

Otto, har du noget specifikt i tankerne? Jeg er interesseret i et køb, men transporten bliver en begrænsende faktor.

Jeg kan selvfølgelig låne en bil, men her kommer bonusspørgsmålet: Hvor meget fylder System 1 (7,1) fx? Kan det være i en normal personbil med emballage og det hele?

Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Så ville jeg høre om der ikke var nogle der var med på en fælleskøretur til vejle fra sjælland? Det er lidt meget at køre 500km alene for at høre et lydsystem og tage hjem igen (selvfølgelig med chance for at fylde bagagerummet )

Jeg bor i København og kunne godt være med på en udflugt til Vejle.

Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Er det muligt at få et præg om hvor mange sæt der er?
Spørgsmålet er jo om man bliver nødt til at købe uden at høre hvis der er meget få?? (hvilket jeg ikke er meget for)

Enig.



Redigeret af Frossenfisk - 14-September-2009 kl. 01:03
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2009 kl. 01:11

Hej Alle

Antal bestillinger:  4

Mere om bestilling her

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2009 kl. 01:51
Oprindeligt skrevet af Frossenfisk Frossenfisk skrev:

Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Så ville jeg høre om der ikke var nogle der var med på en fælleskøretur til vejle fra sjælland? Det er lidt meget at køre 500km alene for at høre et lydsystem og tage hjem igen (selvfølgelig med chance for at fylde bagagerummet )

Jeg bor i København og kunne godt være med på en udflugt til Vejle.


Jeg er også bosat i Stor København og kunne være frisk på en tur til Vejle hvis der er mulighed for at lytte.

Til top
Fyllgrafen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fyllgrafen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2009 kl. 10:01
Nogen der har hørt disse højtalere spille eller kan henvise
til en test?

Jeg har i forvejen 2 Dali ikon 6 front højtalere - nogen
der har en ide om hvordan de ville spille sammen med resten
af dette sæt ?
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér .FTH' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2009 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Frossenfisk Frossenfisk skrev:

Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Så ville jeg høre om der ikke var nogle der var med på en fælleskøretur til vejle fra sjælland? Det er lidt meget at køre 500km alene for at høre et lydsystem og tage hjem igen (selvfølgelig med chance for at fylde bagagerummet )

Jeg bor i København og kunne godt være med på en udflugt til Vejle.


Jeg er også bosat i Stor København og kunne være frisk på en tur til Vejle hvis der er mulighed for at lytte.

Er der mulighed for at få det sendt her til storkøbenhavn?
Jeg er nemlig meget opstat på at, få fingerne i sådan et surround set.

Men har ikke rigtig nogle mulighed for at tage til vejle

 

Ps. er frisk på noget sammenkørelse fra kbh, self med bro-penge osv.  

 



Redigeret af .FTH' - 14-September-2009 kl. 10:23
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2009 kl. 10:36

Oprindeligt skrevet af Fyllgrafen Fyllgrafen skrev:

Nogen der har hørt disse højtalere spille eller kan henvise
til en test?

Jeg har i forvejen 2 Dali ikon 6 front højtalere - nogen
der har en ide om hvordan de ville spille sammen med resten
af dette sæt ?

Jeg tror generelt ikke den bedste løsning findes ved at blande højttalere i et surround-system. Her er det vigtigt med samme "lyd" i alle højttalere.

Nu er Ikon 6 jo en rigtig god højttaler, og den har jo størrelsen til at levere et bredt lydbillede, så jeg tror du får mere lyd med dine dali. 

Dette er dog ren teori og erfaring med små højttalere generelt.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 49>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu