recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Pioneer 2006 plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af Pioneer 2006 plasma

Besvar Besvar Side  <12345 159>
Forfatter
Besked
Gasse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 22:55
Den sorte er bare så flot, men det er heller ikke mig der støver af ;-)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af E-Milk E-Milk skrev:

kan jeg bruge den til noget i forhold til at modtage et digitalt signal som kan anvendes i forhold til den indbyggede tuner, og i givet fald hvordan?

Ved at du trækker et antennekabel og sætter det til i TV'ets digitale tuner. Det er altså ikke så indviklet.

Hvorfor er folk så forvirrede over helt normal TV via antenne, der blot er blevet digitalt?
Til top
the_rieper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-September-2006
Point: 545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af Gasse Gasse skrev:

Du har den måske? ja.. støv er os det eneste jeg tænker på!

Redigeret af the_rieper - 06-September-2006 kl. 23:21
Til top
Søren M Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-August-2006
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 23:10

CITAT FRA WUFFER - FAQ

Lidt om fælleskøbet og div. ? :

LINK :
http://www.pioneer.eu/eur/product_overview.jsp?category_id =4 13&taxonomy_id=62-63&taxonomy_id=62-63

Det er parallel import :
Men Otto oplyser at der er reelt ingen forskel er for køberen. De forskelle der kan være på garantiforholdene er udelukkende en sag mellem os og leverandørerne, den service vi yder kunderne er uafhængig af hvor vi har købt skærmene.

Pixel garanti :
Pioneer har ikke en fast pixel-politik, sagerne vurderes fra gang til gang.

Generelt om plasma :

Vedr. skærmstørrelse
: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=843&zoneid=3

Masser af hjælp at hente i recorderes forum.

Plasma er desværre undervurderet og der er en del myter.

Billedet har typisk et bedre sort niveau og bedre dybde fornemmelse end LCD.
Billedet på plasma har heller ikke de samme problemer med slør som LCD.
Strømforbruget på plasma er ikke højere end LCD.
Levetiden på plasma er lig LCD.

Man skal dog være opmærksom på fastbrænding/indebrænding af billede. Undgå statisk billede på plasma skærme. Det anbefales også at man har en indkørings periode med plasmaet, hvor diverse indstillinger skrues ned de første 100 - 300 timer. Se link :

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=608677

Nu er det en DVD udarbejdet af en eller flere brugere på et forum. Så ingen garantier . Men den er blevet ret populær, så lige nu er vi åbne for at den virker og vitterligt sparer noget tid.

Ideen er ikke helt ny - så mon ikke den virker.

Der er typisk mere genskin ved plasma end LCD. Dette er bla. pga. plasma har en glasfront. Genskin kan sammenlignes med CRT skærme.

Pioneers digitale tuner :

Selvom det er parallel import skulle den understøtte de danske forhold.

Når det er digital tuner, passer det så også til mit TDC kabel tv uden nogle boks eller selector?
Det er en DVB-T digital tuner, dvs. den kan bruges til det jordbaseret digitale sendenet = det signal man henter ned med en alm. UHF antenne. Den kan ikke bruges til satellit (DVB-S) eller kabeltv (DVB-C), dvs. du skal stadig bruge selector osv.

The integrated digital (DVB-T) tuner also features a CI slot, so you can insert your top-up or pre-paid TV subscription card as well, depending on where you live; there’s no need for an additional module or decoder.

Betyder det at jeg kan tage mit Canal Digital kort ud af dekoderen og smide i tv'et og bruge tv'ets fjernbetjening til at cykle rundt i kanalerne? Det kan ikke lade sig gøre. Canal Digital kortet er til DVB-C, tuneren i Pioneer'en er DVB-T.

Manuel
:

Den er som minimum på engelsk, om der er dansk med i kasserne svarer Otto på senere på ugen.

Selector :

Er det et krav?
Nej, men som jeg forstår det, bliver billedkvaliteten væsentlig pænere.

Kan jeg ikke tilslutte tdc-kabel tv direkte til denne 50"? jeg skal ikke bruge selector, men direkte tilslutning fra stikket i væggen fra tdc
? Det kan du sagtens. Pioneer fungere på det område præcis som et "normalt" CRT fjernsyn.

Pioneer (plasma) som mediacenter (1:1 pixelmapping)
:

Må en anden hjælpe med
<!--[if !vml]--><!--[endif]-->

Hvad er :

PIP : (Picture in Picture) så du kan se 2kanaler samtidigt med split screen

PAP: (Picture and Picture) txt-tv fylder det halve af billedet mens du kan se tv også.

PAT : Picture and Text

ISF kalibrering :

ISF kalibrering, skal det så helst ske efter skærmen er kørt ind el. er det underordnet? Det optimale er at få det gjort hos dig selv, efter at skærmen har kørt 100-200 timer. Planen i forhold til fælleskøbet er at levere skærmene ukalibrerede så snart de kommer, og så kører jeg rundt i landet og kalibrerer hos dem der ønsker det, løbende.

Nu er 2000 kr. jo mange penge. Er det en stor forbedring?
Jeg har indtil nu ikke oplevet én der har sagt at kalibreringen ikke var pengene værd. Men hvor stor forbedringen er, og hvor meget man bemærker forskellen, afhænger naturligvis i meget høj grad af hvem man er. Man kan sige det sådan at der er en meget klar sammenhæng imellem hvor kræsen man er og dermed hvor små forskelle man sætter pris på, og hvor dygtig man er til selv at justere billedet godt. Hvis man er typen der generelt ikke piller i billed-indstillingerne selv, så bør man _afgjort_ betale for en kalibrering, det vil være MEGET markant i forhold til bare at bruge standard-indstillingerne (hvilket overraskende mange mennesker rent faktisk gør). Omvendt, så kan man sige at hvis man er meget kræsen med at få det bedste ud af tv'et, så er det netop også at man får glæde af mindre forskelle, og så bør man måske indse at man aldrig selv vil kunne gøre det helt så godt som en erfaren person med de rigtige redskaber.

Mht. ISF kalibrering. Jeg går ikke udefra man bare kan kopiere andre ejeres indstillinger efter ISF. Dette ville gøre et besøg fra TC (Otto) til en forholdsvis dyr ting? Der er et vist udsving fra apparat til apparat. At kopiere en andens kalibrerede indstillinger vil formentligt være bedre end slet ikke at justere noget, men det bedste er nu engang at få det enkelte tv kalibreret.

Og så en detalje som jeg ikke rigtigt ved hvordan jeg skal bruge i markedsføringen af kalibreringerne: Jeg har i cirka halvdelen af de tilfælde jeg har lavet kalibreringer oplevet at der er lavet nogle helt grundlæggende begynderfejl i opsætning og tilslutning - såsom DVD-afspillere der ikke er sat til 16:9, afspillere der kører composite i stedet for RGB, afspillere sat til scart-indgange der slet ikke understøtter RGB osv. At kontrollere sådanne ting er en lige så stor del af kalibreringen som selve dét at måle på farverne, og kan have mindst lige så stor indflydelse på billedkvaliteten. Så kan man stadig mene at jeg er en dyr herre at få besøg af, men hvis alternativet er at disse problemer ikke løses fordi man aldrig finder ud af at de er der, så er det trods alt en stor forskel at opnå for relativt få penge (i forhold til hvor mange penge man lægger i hardware). Det er godt nok nogle helt basale ting, som man kunne mene at enhver radioforhandler burde kunne hjælpe dig med, men ikke desto mindre er det noget jeg som sagt ser hos halvdelen af kunderne - inklusive folk der har haft "fagfolk" til at lave installationen...

Fælleskøbet

Hvor lang tid vare det :
Ingen slut dato pt. Formentlig måneden ud.

Levering :
Kan man gå ud fra, at de udleveres i samme rækkefølge som bestillingerne indgår?
Ja.

De første 8 skærme kommer september resten forventes i starten af oktober

Hvad er målene på kassen med skærmen :
Otto har ikke de præcise mål endnu, men regn med ca. 40x80x120.

Fjernsynets størrelse/vægt :
1040x679x115 mm, 29.6 Kg.

Transport :
Det anbefales at det står op, og det er på eget ansvar at transportere det liggende. Når dét er sagt, så sker der ikke noget ved at tv'et ligger ned - der sker noget ved at det får et slag _mens_ det ligger ned. Så længe du kører pænt og ordentligt kan jeg ikke se hvorfor det skulle tage skade - men kommer du ud i en eller anden panik-situation under kørslen, så kan det koste _både_ buler og fladskærm

Bestilling
:

1) Kan man også afhente i Karrebæksminde-butikken eller er det kun i Århus?

Kan hentes begge steder.

2) Er det korrekt forstået at man kan bestille nu (og vælge afhentning) og så f.eks. udskyde afhentning og betaling til f.eks. ultimo Oktober (når lønnen er kommet ind) ?

Korrekt.

Internationalt salg
:

Ja. Kræver forudbetaling via bankoverførsel.

Forsikring :

TC yder som standard 2 års garanti :

Vi er så sikre på at vi forhandler kvalitetsudstyr, at vi yder:

• 14 dages fuld returret, fuld tilfredshed eller pengene tilbage!
  • 30 dages ombytningsret, vi bytter gerne!
  • 3 års garanti på Hifi og Surround
  • 2 års garanti på TV/Video og bærbart udstyr

6 Årig forsikring, se under ekstra køb.

Ekstra køb :

Kan man vente med at bestille tilbehør :
Ja det kan man godt.

IFS kalibrering : Otto kommer forbi og kalibrere tv'et, samt kigger på din opstilling m.h.p. at få mest muligt ud af tvet. Pris : 2000 kr.

Vægbeslag : TC anbefaler B-tech BT 8422. Det skulle være af samme kvalitet som originalbeslaget. Pris : 999 kr.

Højtalere : Monitor Audio, træk 30 % fra TC's pris.

Hvordan gør man helt præcis, hvis man gerne vil benytte sig af tilbuddet på Monitor Audio højttalere? Du sender en mail til butikken om hvad du vil have (med henvisning til din fælleskøbs-ordre), og så får du et link til betaling til den korrekte pris.

Forsikring : Tilkøb af en 6 årig garanti, regnet fra apparatets købsdato. Pris 1595 kr.

Indskrænker ikke på noget tidspunkt de gældende regler i købeloven og er omfattet af Forsikringsaftaleloven.

Dækker :

Normale reparationsomkostninger som følge af mekanisk eller elektrisk nedbrud, der gør produktet uanvendeligt.

Normale reparationsomkostninger ved beskadigelse som følge af pludselige og uforudsete udefra kommende årsager - også hændelige uheld - der gør produktet uanvendeligt.

Skader som følge af slitage.

Rensning, når dette kan afhjælpe en opstået fejl.

Transportomkostninger indenfor forhandlerens normale handelsområde ved dækningsberettiget skade på stationært udstyr.

Særlige betingelser for fladskærme: Det er en betingelse for forsikring af fladskærme, at installering, opsætning og nedtagning foretages af autoriseret forhandler. (Otto: Dette betyder IKKE at forsikringen ikke er gyldig, se forklaring nedenfor) Ved afgørelse af om pixel fejl har betydning for produktest funktionalitet, benyttes producentens vejledning.

Specialsikring dækker ikke :

Skader der skyldes misligholdelse, fejlbetjening eller forkert brug.
Skader der består af ridser og skrammer, som ikke gør produktet uanvendeligt.
Skader der dækkes af anden forsikring/garanti, eller som er omfattet af købelovens reklamationsbestemmelser.
Tyveri og bortkomst af enhver art.
Brand.
Særlige undtagelser for fladskærme: Skade sket under transport, håndtering, opsætning, nedtagning og flytning af fladskærme dækkes ikke.

Ingen selvrisiko.

Ingen afskrivning.

Punktet hvor der har været tvivl: HVIS tv'et falder ned fra væggen pga. f.eks. forkert opsætning, er dette KUN dækket såfremt tv'et er installeret af autoriseret forhandler (dvs. os, eller den montør vi samarbejder med). Hvis man selv har monteret tv'et, vil det ikke være dækket af totalforsikringen hvis tv'et falder ned - alle andre fejl og skader er imidlertid stadig dækket. Policen kan læses som om at hele forsikringen er ugyldig såfremt man selv monterer tv'et, det er IKKE tilfældet.

Mht. forsikring :
Der er en del forsikringsselskaber, som tilbyder en udvidet dækning på indboforsikringen, som dækker pludselige skader (tv som falder ned fra væggen) Denne dækning er der ofte en selvrisiko på 750-2100 kr., men det er vel bedre at få 17 k tilbage end ingen ting..

Jeg ved bl.a. at Topdanmark har denne dækning (ofte tilvalg), hvis nogle af jer skulle være i det selskab

Ingen rabat ved originale beslag og fod.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 23:19

Hej Alle

Antal tilmeldinger:  82

• 42" = 64
  • 50" = 18

Mere om tilmelding her

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
the_rieper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-September-2006
Point: 545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 23:24
faaame glad for at jeg fik bestilt hurtigt:D (blandt de 20-30 første) kunne ikke vente helt til sidst i okt.. måske endda ind i nov!?
Til top
gonzo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2006
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af spooky spooky skrev:

hej cmglobal og the-rieper,

Angående drejesoklen de er både ret flot ikke?

PDK-TS25 Pioneer

PDK-TS25B Pioneer

Er der nogen der kan bekræfte om det er denne type "fod" vi kan købe til 42" for kr. 1000 ? Eller om det er en helt anden model?

- Gonzo
Til top
Gasse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Februar-2006
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 23:32

Oprindeligt skrevet af the_rieper the_rieper skrev:

Oprindeligt skrevet af Gasse Gasse skrev:

Du har den måske? ja.. støv er os det eneste jeg tænker på!

Næææ med jeg håber den kommer sammen med min nye 42" om små 30 dage

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9401
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2006 kl. 00:30

Oprindeligt skrevet af the_rieper the_rieper skrev:

faaame glad for at jeg fik bestilt hurtigt:D (blandt de 20-30 første) kunne ikke vente helt til sidst i okt.. måske endda ind i nov!?

Hvordan sørger man for først at kunnem modtage sin skærm i november ?

Til top
Christian Otte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-November-2005
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2006 kl. 01:35
Hvorfor er en ISF-kalibrering egentlig så dyr?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9401
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2006 kl. 01:39

Oprindeligt skrevet af Christian Otte Christian Otte skrev:

Hvorfor er en ISF-kalibrering egentlig så dyr?

Prisen er sikkert ok, men kan ikke helt se fordelen når vi snakker Plasma.

En Plasma skal vel køre med lavt blus de første 200 timer. Skal man så vente med at få kalibreret/indstillet sin skærm efter 200 timer ?

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2006 kl. 06:59

Hej!

Er der en som VED om der er kortlæser i de nye  modeller?

Gider ikke lige tygge hele tråden igennem!!

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 159>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu