recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Popcorn Hour A400
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fælleskøb af Popcorn Hour A400

Besvar Besvar Side  <1 15161718>
Forfatter
Besked
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 14:23
Er der overhovedet nogen fra fælleskøbet, der har beholdt deres A-400 ?
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473
Til top
Meethoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-August-2007
Sted: Brøndby
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meethoo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 14:31
Ja...jeg har beholdt min og der er lige kommet en ny firmware opdatering til den for 3 dage siden.
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Meethoo Meethoo skrev:

Ja...jeg har beholdt min og der er lige kommet en ny firmware opdatering til den for 3 dage siden.
Følger også med i deres firmware releases, men kan se der stadig er mange der er utilfredse.
Min C200 er psu'en gået fløjten, men har fået den op at køre med en alm. pc psu, ikke helt optimalt, men det virker. Har overvejet A-400 som erstatning, men tror jeg venter lidt endnu til de har fixet HD-lyd problemerne.

C200 havde også rigtig mange fejl i starten, men er ganske godt tilfreds med den nu. På nær lige psu'en altså. 
Panasonic TX-P50ST50Y
Yamaha RX-V473
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 14:44
Vores anmeldelse af A400 kommer online i løbet af denne uge.

Der har været ret heftig run på opdateringerne til A400 i de sidste par uger, men det har desværre ikke rigtigt rykket nogen af de steder hvor det gør mest ondt. Jeg har sjældent oplevet et produkt, hvor man har været nødt til at gå tingene igennem så mange gange fordi der konstant kom nye opdateringer - den 19. udkom der 2 opdateringer samme dag!
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 14:52
Glæder mig til at læse jeres anmeldelse.

Jeg vil sige at Popcorn Hour er "kendt" for at udgive deres produkter for tidligt.
Mange af de fejl brugerne ser nu, burde være udryddet inden man overhovedet begyndte at sælge produktet.

Det var nøjagtig det samme med C200 modellen. 
Og sikkert også C300 modellen. Der fulgte jeg dog ikke så meget med.

Lige pt, virker min C200, imens overvejer jeg hvad min næste løsning skal være.
F.eks:
Dune HD Base 3D
En Android løsning med XBMC
HTPC, dog ikke så sandsynligt

Ofte kan de billige løsninger ikke streame HD-lyd, og det vil jeg gerne have med.

Men igen, ser frem til at læse jeres anmeldelse.
Panasonic TX-P50ST50Y
Yamaha RX-V473
Til top
nogames Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: 8310, Denmark
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nogames Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 14:59
Jeg har beholdt min og er overvejende tilfreds efter et par initielle problemer. Den spiller min film uden problemer, havde dog lidt lag i en enkelt scene af Prometheus. Jeg har pakket min BD om til MKV (og komprimeret den lidt) og den ligger på min NAS. Jeg har ikke undersøgt nærmere, hvor problemer er.

Eneste nedtur i forhold til min gamle Boxee er mediebiblioteket som er per share. Dette er sådan set ok, men den indbyggede medieskanner er ikke tilfredsstillende. Jeg skal ofte bruge deres Windows tool til efterfølgende at pleje databasen
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 15:17
Netop dét er en af mine primære anker. Det virker som om man i adskillige aspekter er nødt til at tilpasse sig afspillerens mangler, frem for at de bare bliver rettet. At omdanne sin filmsamling til MKV fordi ISO ikke virker, er et ret dårligt udgangspunkt for en velfungerende medieafspiller. Jeg har ret mange eksempler på steder hvor dette er nødvendigt på PCH-afspillerne.
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 15:31
Husker jeg advarede mod fejl i denne tråd allerede før folk købte. Jeg har selv en A300 og den har også mange fejl, dog afspiller jeg ligesom andre primært MKV og har derfor ikke oplevet de store problemer, men dermed ikke sagt at jeg ikke har prøvet ISO, det fungere heller ikke ordenligt. PGS undertekster på MKV fungere heller ikke optimalt, det er blevet 'bedre' med nyeste firmware, men en undertekst bliver tit 'hængende' i op til 5 sek efter dialogen er slut eller til næste undertekst bliver vist. Så i dialoger fungere det da den næste undertekst erstatter den forrige. Men er der en scene hvor der står "Rom 1903" og man ser nogle billeder fra byen, så bliver der ved med at stå "Rom 1903" rigtigt længe før det forsvinder.

Har også haft nogle problemer med at afspilleren ikke har detected den rigtige framerate. Så den eks. har sat fjernsynet til 50 hz når den viser 23.976 fps film. Fixet (igen burde ikke være nødvendigt) er at remux ens film.
Til top
nogames Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nogames Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Netop dét er en af mine primære anker. Det virker som om man i adskillige aspekter er nødt til at tilpasse sig afspillerens mangler, frem for at de bare bliver rettet. At omdanne sin filmsamling til MKV fordi ISO ikke virker, er et ret dårligt udgangspunkt for en velfungerende medieafspiller. Jeg har ret mange eksempler på steder hvor dette er nødvendigt på PCH-afspillerne.

Du tager fejl her. Jeg har ikke tilpasset mig afspilleren. Jeg har altid valgt at have mine film i MKV og vil ikke have ISO. Jeg vælger også afspiller efter dette krav.
Til top
nogames Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nogames Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

med nyeste firmware, men en undertekst bliver tit 'hængende' i op til 5 sek efter dialogen er slut eller til næste undertekst bliver vist. Så i dialoger fungere det da den næste undertekst erstatter den forrige. Men er der en scene hvor der står "Rom 1903" og man ser nogle billeder fra byen, så bliver der ved med at stå "Rom 1903" rigtigt længe før det forsvinder.

Har også haft nogle problemer med at afspilleren ikke har detected den rigtige framerate. Så den eks. har sat fjernsynet til 50 hz når den viser 23.976 fps film. Fixet (igen burde ikke være nødvendigt) er at remux ens film.

Så har jeg været heldig. Synes ikke at have lagt mærke til problemer med undertekster. Men jeg skal prøve at være opmærksom på det. Framerate har jeg heller ikke haft problemer med.

Jeg har dog haft problemer med at den ikke ville skifte til AC3 (Dolby Digital) lyden (som den eneste lyd) på filmen, men blev ved med at fortælle min forstærker, at der var alm. Stereo. Resultat = Silent Movie. Genstart var den eneste løsning.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 17:26
Jeg oplever også en del problemer med undertekster, men ikke kun på MKV. BDMV filer vil af og til slet ikke vise dem. ISO-formatet betragter jeg som ubrugeligt i den nuværende firmware (via LAN i hvert fald), da der konstant bufferes.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 19:05
Godt jeg sprang over, må så se hvad der kan erstatte min A200
SVP03
Til top

Besvar Besvar Side  <1 15161718>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu