recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fælleskøb på Pioneer TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketfælleskøb på Pioneer TV

Besvar Besvar Side  <1 3334353637 47>
Forfatter
Besked
Søren M Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 23:14

Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Oprindeligt skrevet af Benton Benton skrev:

Otto, kan du på nuværende tidspunkt sige hvor mange i får hjem i denne uge, og hvilke størrelse det er?

Det har jeg vist allerede gjort to gange, men: Der kommer 10 styk 42", hvoraf den ene går til butikken. Ved nærmere eftertanke, så må der hellere ryge én til Karrebæksminde også, så der er 8 heldige.

Hej Otto

Du bliver godt nok overfyldt med spørgsmål, og det hjælper heller ikke at jeg også skriver, men jeg kunne godt tænke mig at vide om i når at få 30-40 stk 42" tv'et i denne måned??? (eller hvor lang tid man skal vente? tror jeg er nr 33 eller sådan noget og har ventet på at få et plasma tv i laaaaang tid, og når den rigtig dukker op vil man jo have den så hurtig som muligt)

Der er rigtig mange spørgsmål der går igen, måske ville det være smart med en FAQ som Otto også har forslået

Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2004
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 23:16

Oprindeligt skrevet af Johnny37 Johnny37 skrev:

Du kan sagtens bruge dit TV. Hvis du skal modtage digitalt signal skal du investere i en selector. DVB-T bruges normalt kun til modtagelse af digitalt fra egen antenne. 

Jeg forstår det ikke helt? Kan man tilslutte éns TDC Selector til DVB-T porten og få "digital kvalitet"? Troede ikke DVB-T duede på TDC Kabel-TV.

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af Søren M Søren M skrev:

Du bliver godt nok overfyldt med spørgsmål, og det hjælper heller ikke at jeg også skriver, men jeg kunne godt tænke mig at vide om i når at få 30-40 stk 42" tv'et i denne måned??? (eller hvor lang tid man skal vente? tror jeg er nr 33 eller sådan noget og har ventet på at få et plasma tv i laaaaang tid, og når den rigtig dukker op vil man jo have den så hurtig som muligt)

Det er jeg helt klar over, og derfor ved I det også i det sekund jeg har et svar -  men dét har jeg først efter IFA.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:

Du kan sagtens bruge dit TV. Hvis du skal modtage digitalt signal skal du investere i en selector. DVB-T bruges normalt kun til modtagelse af digitalt fra egen antenne. 

Jeg forstår det ikke helt? Kan man tilslutte éns TDC Selector til DVB-T porten og få "digital kvalitet"? Troede ikke DVB-T duede på TDC Kabel-TV.

Nej Selectoren går ind normalt - DVB-T er kun over det luftbaserede net - Dvs. hvis du har en antenne på loftet (Den kan også modtage en del signaler uden antenne). Ellers bruger du blot den analoge tuner. (der er både en analog og digital DVB-T tuner i TV'et). Andre digitale signaler så som Selector eller Stofa digital spejl går ind over eks. scart/HDMI etc indgangen.

Redigeret af MikeOne - 05-September-2006 kl. 00:17
Til top
primeradk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 00:31
Oprindeligt skrevet af Kris77 Kris77 skrev:

Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

Hvis nogen falder over nogen billeder fra siden, top, bund osv, må I meget gerne poste dem, har bestilt 42" men vil gerne se om jeg kan smide et pc stik i skærmen uden at man ser det forfra.

\René

Der er da HDMI indgange i tv'et, og langt de fleste PC'ere har DVI udgang.
Så er der bare at investere i et DVI til HDMI kabel.

Ja men HDMI skal have en opløsning på 1280 x 720 får jeg at vide fra bla Otto, og da skærmen jo kører 1024 x 768 kommer der en skalering. Ved ikke om man kan ændre på dette ved at købe et gfx kort med HDMI udgang? Men hvis jeg vælger vga indgang så kan jeg vælge 1024 x 768 som standard og undgå scalering. Derfor kunne det være fedt at se hvor det stik sidder om jeg på nogen måde har mulighed for at sætte et kabel i og skjule det :)

Et nVidia grafikort af nyere dato (Gforce 6xxx eller 7xxx serie)er det rigtigt valg og et DVI til HDMI kabel er det rigtigt valg. Grafikortet kan genkende når der er et plasma/HDTV tilsluttet og kan sættes til at køre lige nøjagtig den opløsning som man ønsker.

Er dette noget du formoder eller er det noget du er helt sikker på? Synes nemlig jeg har læst en masse andet, men ville da glæde mig helt vildt hvis dette er tilfældet. Så skal jeg bare have samlet min HTPC med lidt conroe 6800, og hvis det er som du skriver så får den mit gamle 7900GT kort i, og så kører bussen.

Jeg har selv kørt med det på et "gammelt" LG-44PZ4subialmnalogt d-sub(alm. skærm kabel) fra mit 6800GT og 7800GTX. Efter en driver opdatering til en driver i 7x.xx serien (PT er nyeste driver i 91.xx) "fandt" mit grafikkort den tilsluttede skærm og gav dig derefter flere muligheder for at indstille og finjustere. Der står dog også at man får det bedste resultat med et DVI kabel. Guiden er meget udvidet i dag og er enormt nem at bruge. Der er endda en speciel guide til og indbygget til MCE.
Jeg ville meget gerne vise et screenshot af menu'en i XP, men mit tv er desværre (læs: JUBII) stået af under der voldsomme tordenvejr vi har haft, så jeg venter også på vi kan få 427XD.

Du kan dog læse om alle de nVidiallige ting som nVidia driverne kan i dag her: http://www.nvidia.com/page/forceware_geforce.html

Om jeg så ved noget om det er jo op til dig selv at vurdere. Men jeg har da lavet en del MCE/HTPC og har arbejdet med computere i 20 år ;)
Jeg skulle gerne få mit 427XD inden for 14 dage, så skal jeg da klar med lidt screenshots.

Det var slet ikke for at fornæme dig jeg spurgte om det var noget du formoede eller vidste, men er bare tit ude for når man skriver med folk på fora at nogen har en mening om noget som de ikke ved noget om eller noget de tror. Går ud fra det tv du snakker om så er et plasma og med lav opløsning som dette altså 1024 x 768 og du har kunne ænsre dette via nvidia driveren i mediacenter selvom du har tilsluttet via dvi -> HDMI kabel? For hvis det er rigtig kan man jo også her og det ville bare være super dejligt. :)

Jeg forlanger som sagt ikke bevis som sådan fordi jeg ikke tror på dig, håber bare det duer nu du siger det, og kan høre du har rodet lidt med det via HTPC. Dette er min første plasma/LCD tv så har ikke haft mulighed for at rode med de ting via driveren før da ens alm fladskærm til pc sagtens kan køre de høje opløsninger.

Men tak for din tid på svar og så vil jeg droppe min bekymring omkring om det virker eller ej og lige prøve med min stationær inden jeg jeg får stumperne til min HTPC. ;)

tak for hjælpen.

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 06:43

savner nogle priser på:

Udvidet forsikring

Under monteret højttaler til 50''

Væg beslag.

Det kan godt være det er i tråden, men den er jo ved at blive lang.

Og priserne syntes jeg ikke står ude ved fælles købet.

mvh Hans

Til top
Claus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2004
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 06:47
DVB-T signal.
De 2 modeller som sælges i fælleskøbet er med indbygget DVB-T tuner. Da det er parallelimport fra Tyskland, vil der så være problemer med danske undertekster.

Der er jo i andre tråde skrevet en del om dvb-t modtagere købt i Tyskland ikke understøtter danske undertekster.
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 07:57

Oprindeligt skrevet af Benton Benton skrev:

Øv. Havde lige håbet på at der kom et par 50" også, men så er der jo ikke andet for end at vente de 2 uger

Husk:Der er ingen som har lovet dig,at der er 50" med næste gang heller!!

Der kan vel i realiteten sagtens gå 4 uger også,før 50" kommer!!

Til top
Johnny37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2005
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 08:36
så det kan også bruges unden digital? det vil sige direkte fra kabel tv og uden nogle digital boks
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 08:57

så det kan også bruges unden digital? det vil sige direkte fra kabel tv og uden nogle digital boks
ja
mvh Christian
Til top
Johnny37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2005
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 08:59
tak :-)
Til top
0542 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 161
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 09:36

Oprindeligt skrevet af 0542 0542 skrev:

Oprindeligt skrevet af 0542 0542 skrev:

Men der er lige en ting, jeg gerne lige vil have afklaret: Vi har TDC Kabeltv - skal vi så også have Selector???

Ja.

Øv - det er så lige 1599,- for en Selector + 199,- om året for den der lige skal oven i prisen på tv'et....

Jeg ved ikke om du har fundet hoved og hale i alle svarene, men det korte af det lange er at du godt kan bruge tv'et uden selectoren med dit almindelige analoge signal, men hvis det skal være digitalt, skal det være via selector.

Nej, det har jeg faktisk ikke. Det er vel ingen skam at sige at jeg på visse (læs: næsten alle punkter) ang tv er temmelig clueless... men hold da op, hvor har jeg lært meget de sidste par uger her på forummet.

Tror sgu jeg skriver en LANG historie om mine problemer / åbenbaringer når jeg har fået købdt det nye tv (som pt ser ud til at være 42" Pioneer... men jeg var jo sikker på at det skulle være pana 600e og før det Philips 9731...).

Tror godt du kan gøre dig klar til en tur omkring Stenløse, Otto...men først midt november - er det ok?

Anders

Til top

Besvar Besvar Side  <1 3334353637 47>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu