recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb Pioneer DVR-920 - debat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb Pioneer DVR-920 - debat

Besvar Besvar Side  <1234>
Afstemningsspørgsmål: Er du interesseret i at købe Pioneer DVR-920 gennem et fælleskøb?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
64 [61.54%]
40 [38.46%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Lange Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-December-2004
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2004 kl. 08:18

Takker for svarene!

Det er sgu en dejlig maskine efter min mening

Lange

Til top
thsto Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-August-2004
Sted: Denmark
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2004 kl. 08:43

Ifølge specsne, er der MEGET forskel fra 720 til 920. Der er bl.a puttet et af deres bedste løbeværk i fra topmodellen 868, der er dobbelt chasi, der skulle virke dæmpende (kendt fra dyrt HI-FI udstyr), bedre tuner, højere bit rate mv.

Jeg tror at denne maskine er langt bedre, specielt for dem der går lidt op i HI-FI, og også gerne vil afspille en CD i ordentlig kvalitet.

Bruger man f.eks HDMI -> DVI til sit TV, behøver man ikke tænke på billedkvalitet da dette er helt ukomprimeret datastrøm, derfor er alle andre udgange helt ligegyldige.

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2004 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af thsto thsto skrev:

Ifølge specsne, er der MEGET forskel fra 720 til 920. Der er bl.a puttet et af deres bedste løbeværk i fra topmodellen 868, der er dobbelt chasi, der skulle virke dæmpende (kendt fra dyrt HI-FI udstyr), bedre tuner, højere bit rate mv.

Vi skal nok passe på med overdrivelser! Drevet i 868 kan ikke brænde, men det kan det A08 drev der sidder i 920'en, derimod.

Bitraten er optil 10 MBit/sek ligesom 520/720.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Rosse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Januar-2005
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2005 kl. 13:06
Er der nogen der har set/hørt info om TV-Tunerens kvalitet? Og om den kan levere tunersignal til en projektor gennem HDMI udgangen? Der står godt nok på deres hjemmeside at den har en ny super-duper-wizbang tuner, men det er umuligt at vurdere hos evt. forhandler da de oftest har et dårligt signal.

/Rosse
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2005 kl. 13:34

Vi må nok hellere se, at få sat en deadline på dette her fælleskøb - jeg kan faktisk ikke en gang huske hvem forhandleren er...    

Jeg er nødt til at gøre disse ting på arbejdet, da min computer hjemme er i stykker. derfor er mit aktivitetsniveau her på recordere.dk faldet en del...

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Mickey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-November-2004
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2005 kl. 12:44

Hej Alle

Ny i forummet, men allerede afhængig

Lyder godt med fællesindkøb.

Baseret på 1 millard timers research kom jeg frem til at 720 var god men ulemperne for mit behov var:

• JPGs kan kun læses fra CD'er (ikke DVD og HD)
  • Overfører ikke automatisk kapitelmærker
  • Kan ikke samle to optagelser til én
  • Sætter ikke automatisk navne på programmer når den optager.

Er der nogen som ved om dette er forbedret i 920'eren?

Mvh
Michael

Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2005 kl. 15:00

Er maskinen pengene værd - ca. det dobbelte af en Sony HX900 (jeg ved godt at HD er større).

Claus

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2005 kl. 15:41

Hej clausewitz

Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Er maskinen pengene værd - ca. det dobbelte af en Sony HX900 (jeg ved godt at HD er større).

Uha, det er et godt spørgsmål. Altså om en topmodel vitterligt er de ekstra tusinde værd. Men der er ihvertfald kælet for kvaliteten i den model.

Ifølge Pioneer er de to første sendinger som kom til landet blevet revet væk, så forventningerne er der ihvertfald

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2005 kl. 15:57

Hej Mickey

Oprindeligt skrevet af Mickey Mickey skrev:

mit behov var:

• JPGs kan kun læses fra CD'er (ikke DVD og HD)
  • Overfører ikke automatisk kapitelmærker
  • Kan ikke samle to optagelser til én
  • Sætter ikke automatisk navne på programmer når den optager.

Er der nogen som ved om dette er forbedret i 920'eren?

JPEG - nej, det er stadig kun fra CD.

Kapitelmærker overføres ikke ved realtime kopiering, men de er med ved highspeed kopiering.

Samling af optagelser er mulig ved kopiering til DVD, med visse begrænsninger. De skal være optaget i samme kvalitet, og må ikke indeholde forskellig aspekt ratio (4:3 / 16:9).

Jeg tror ikke den sætter navne på. Omvendt så er min erfaring (jeg har en som sætter navne på) at navnene aldrig passer aligevel, og jeg aligevel altid ender med at lave dem om. Selv en fortløbende serie som f.eks. Ørnen på DR havde forskellige navne.

Pioneer har til gengæld noget der ligner den hurtigste indtastning af titler af alle på markedet. De tilbyder en indtastning som ligner SMS-indtastningen på en mobiltelefon (godt nok uden ordbog) og når den sidder i fingerne så går det ret kvikt at indtaste titler.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2005 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej clausewitz

Uha, det er et godt spørgsmål. Altså om en topmodel vitterligt er de ekstra tusinde værd. Men der er ihvertfald kælet for kvaliteten i den model.

Ifølge Pioneer er de to første sendinger som kom til landet blevet revet væk, så forventningerne er der ihvertfald

/Lars

Hej Lars

Men så vidt jeg kan forstå på debatten her så er der jo også kælet for kvaliteten af Sony's maskiner i.f.t. de fleste konkurrenter og springet op til denne Pioneer er jo betydeligt.

Claus

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2005 kl. 17:55

Hej clausewitz

Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Men så vidt jeg kan forstå på debatten her så er der jo også kælet for kvaliteten af Sony's maskiner i.f.t. de fleste konkurrenter og springet op til denne Pioneer er jo betydeligt.

Det som især er forbedret i DVR-920H er CD & DVD-afspilleren. Indtil videre har det ikke været recordernes stærke side, men det prøver Pioneer at ændre på med denne model.

Efter sigende er billede-delen sammen som i Pioneer DV 668, og det er en DVD afspiller til 6500 kr. Så umiddelbart tror jeg ikke man kan sammenligne med Sonys harddisk-optagere, denne er en klasse eller to over.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Oktober-2004
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2005 kl. 23:05

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Kapitelmærker overføres ikke ved realtime kopiering, men de er med ved highspeed kopiering.

Hmm... på DVR-520H sker det modsatte. Kapitelmærker overføres ved realtime kopiering, men ikke ved highspeed kopiering.

Opfører DVR-920H sig virkelig omvendt på dette punkt?

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu