|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | ||||
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
|||
Da du har købt pr. postordre har du ifølge loven altid 14 dages
fortrydelsesret. Så du kan jo benytte dig af denne fortrydelsesret
og købe et nyt TV et andet sted, indtil du er heldig at få en uden pixelfejl.
Hvis jeg købte i en butik ville jeg nok også forlange at se et billede på skærmen før jeg forlod butikken for at sikre at der ikke er nogen pixelfejl. Jeg købte engan en bærbar med en pixelfejl der betød at en pixel altid lyste grøn. Det er dødirriterende, men det lykkedes mig efter et års tid at massere pixefejlen væk med min tommelfinger. Trikket med at massere pixelfejl væk kan man være heldig virker på en LCD skærm, men det virker ikke på en plasma skærm. Næste gang jeg køber en lcd/plasma skærm vil jeg nok sikre mig at der ingen pixelfelj er eller sikre mig at jeg kan få den byttet i tilfælde af pixelfejl. Fortrydelsesret: http://www.forbrug.dk/markedsforing/net-tjek/net-tjek-for-fo rbrugere/3/ Redigeret af HTPC |
||||
![]() |
||||
m@dsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Juli-2004 Status: Offline Point: 179 |
![]() |
|||
Jeg tror vi holder her
![]() m@dsen ![]() |
||||
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
|
||||
![]() |
||||
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
|||
Det er rigtigt. Må jeg så foreslå, du redigerer og opøver din brug af citater i dit 12:30 indlæg? Jeg har svært ved at se, hvem der skrev hvad. Jeg mener ikke umiddelbart, at mit problem med at skelne skyldes pixelfejl på min computerskærm. |
||||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
||||
![]() |
||||
m@dsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Juli-2004 Status: Offline Point: 179 |
![]() |
|||
Jeg ikke sikker på andet end at du har fuldstændig ret når du påpeger denne fejl fra min side mht. måden hvorpå jeg har citeret et andet indlæg, men så du også bemærker fra min underskrit "Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden" må det jo bliver bedre med lidt mere øvelse. ![]() m@dsen |
||||
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
|
||||
![]() |
||||
Heintze ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 79 |
![]() |
|||
En lysende pixel er umiddelbart svær at acceptere. |
||||
![]() |
||||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|||
Manualen skriver: Ifølge den gældende industristandard er det af tekniske grunde acceptabelt, at der forekommer visse farvede prikker på skærmen, og dette betyder altså ikke, at skærmen er behæftet med fejl. Vi håber, at du har forståelse for, at vores produkter leveres i henhold til gældende standard, og at kvaliteten derfor er acceptabel. Eventuel forekomst af farveprikker betyder altså ikke, at det er muligt at udskifte produktet eller få refunderet købssummen. Vi arbejder kontinuerligt med at udvikle vores teknologi for at reducere antallet af defekte celler.
Den forstår jeg ikke. Hvordan tage højde for det. Tegne en (dyr) forsikring for det? Eller mener du indregne den slags i prisen - F.eks. tage 2000,- ekstra per skærm? /Lars |
||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||||
![]() |
||||
Heintze ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 79 |
![]() |
|||
Jeg håber ihvertfald at fællesindkøbene kan differenciere sig mere......end de seneste bud har vist, for ellers vil det være svært at finde den samme begejstring hver gang. Jeg håber der snart kommer noget med en 37" eller 40" LCD. |
||||
![]() |
||||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|||
Prisen fejlede absolut intet. Men det er en anden snak.
Jeg er bange for, at når holdningen her er at prisen skal være helt i bund samtidig med at fladskærmene skal leveres til markedets bedste betingelser, så er det snart slut med fælleskøbene. Ihvertfald på de store dyre skærme, som jo uundgåligt taber forholdsmæssigt meget i værdi ved retunering. Så vi vil få sværere og sværere ved at finde forhandlere som overhovedet tør deltage, fordi risikoen for en ordentlig økonomisk øretæve nok bliver for stor. Når det er sagt, så skal der ikke herske nogen tvivl om at købeloven gælder - også ved fælleskøb. Der er blot en større risiko forbundet med at levere til fælleskøbene. Dels fordi avancen er presset i bund, så der skal meget lidt til at vælte læsset, og så fordi der hurtigt kan piskes en negativ stemning op i et forum. Det tog jo ikke mange minutter her. /Lars |
||||
Ansvarshavende redaktør.
||||
![]() |
||||
Jodder ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 103 |
![]() |
|||
Hej Lars... Du mener vel ikke med ovenstående at fordi man har handlet via fælleskøb, så skal man være taknemmelig til sine dages ende ? Hvis folk får problemer med deres vare købt via fælleskøb er det vel ikke meningen at man blot skal rette ind til højre og knytte kaje ? Jeg spørger selfølgelig fordi jeg selv havde en knap så heldig oplevelse af fælleskøbet, ingen bad feelings herfra, men det virker som om at har man handlet via fælleskøb så er det kæft, trit og retning. Mvh, og gos weekend Kim |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Du må undskylde Lars men nogen gange tager du producentens eller forhandlerens side lidt for meget på dine skuldre. Der bliver bare spurgt ind til sagen her, som der er gjort tidligere i andre emner, men der har du ikke faret frem så hurtigt som i dette tilfælde. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
HOLD NU OP !!! DER ER TALE OM PIXEL-FEJL SOM ER ALMINDELIGT FOREKOMMENDE PÅ FLADSKÆRME. SÅ ALMINDELIGT AT SELV FORBRUGERNES BESKYTTELSESORGAN FORTÆLLER OM DET. MANUALEN BESKRIVER OGSÅ AT DE FOREKOMMER, OG DE DÆKKES ALMINDELIGVIS IKKE AF NOGEN REKLAMATIONSRET, KØBELOV ELLER SURE MINER. Ja, det er surt. Nej, der er ingen garanti mod pixelfejl. Ja, skærmen kan retuneres indenfor 14 dage på almindelige betingelser. Nej, den kan ikke ombyttes eller repareres. /Lars |
||||
Ansvarshavende redaktør.
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jo, jeg syntes det er et problem at en bruger spørger om andre har oplevet pixelfejl - og straks er der en 3-4 stykker som opfordrer ham til at retunere det. Det er en negativ stemning - uden stillingtagen til problemets karakter. En meget egoistisk holdning, som kun går ud på at tage hvad man kan få.
Jeg har ikke talt med nogen leverandør.
Ja, men det er set fra et langt bredere perspektiv. Det handler om almindelig respekt for de leverandører som stiller op til disse fælleskøb, om at behandle hinanden pænt. Det gælder selvfølgelig begge veje, men man skal også huske at leverandørene løber en risiko ved levering til disse fælleskøb, og derfor skal de også behandles som man selv ønsker at blive behandlet. Og jeg vil slet ikke tage stilling til om det plasma skal retuneres eller ej, det må være en personlig beslutning.
Igen, læs de første 4-5-6 kommentarer til brugerens iøvrigt udemærkede spørgsmål om andre også havde oplevet pixelfejl. /Lars |
||||
Ansvarshavende redaktør.
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |