recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb: Pixelfejl på LG Plasma 42PX4RV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb: Pixelfejl på LG Plasma 42PX4RV

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 13:41
Da du har købt pr. postordre har du ifølge loven altid 14 dages fortrydelsesret. Så du kan jo benytte dig af denne fortrydelsesret og købe et nyt TV et andet sted, indtil du er heldig at få en uden pixelfejl.
Hvis jeg købte i en butik ville jeg nok også forlange at se et billede på skærmen før jeg forlod butikken for at sikre at der ikke er nogen pixelfejl.

Jeg købte engan en bærbar med en pixelfejl der betød at en pixel altid lyste grøn. Det er dødirriterende, men det lykkedes mig efter et års tid at massere pixefejlen væk med min tommelfinger. Trikket med at massere pixelfejl væk kan man være heldig virker på en LCD skærm, men det virker ikke på en plasma skærm.
Næste gang jeg køber en lcd/plasma skærm vil jeg nok sikre mig at der ingen pixelfelj er eller sikre mig at jeg kan få den byttet i tilfælde af pixelfejl.

Fortrydelsesret: http://www.forbrug.dk/markedsforing/net-tjek/net-tjek-for-fo rbrugere/3/

Redigeret af HTPC
Til top
m@dsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2004
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 13:42
Jeg tror vi holder her

m@dsen
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 13:54

Oprindeligt skrevet af m@dsen m@dsen skrev:

Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden

Det er rigtigt. Må jeg så foreslå, du redigerer og opøver din brug af citater i dit 12:30 indlæg? Jeg har svært ved at se, hvem der skrev hvad.

Jeg mener ikke umiddelbart, at mit problem med at skelne skyldes pixelfejl på min computerskærm.  

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
m@dsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2004
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden<!-- Signature -->

Det er rigtigt. Må jeg så foreslå, du redigerer og opøver din brug af citater i dit 12:30 indlæg? Jeg har svært ved at se, hvem der skrev hvad.

Jeg mener ikke umiddelbart, at mit problem med at skelne skyldes pixelfejl på min computerskærm.  

Jeg ikke sikker på andet end at du har fuldstændig ret når du påpeger denne fejl fra min side mht. måden hvorpå jeg har citeret et andet indlæg, men så du også bemærker fra min underskrit "Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden" må det jo bliver bedre med lidt mere øvelse.

m@dsen
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
Til top
Heintze Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2004
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Nu er det jo ikke en mangel der her er tale om, men derimod en FEJL der er opstået 4 dage EFTER mandens har taget sit nye tv ibrug

Pixelfejl regnes ikke for fejl.

Af samme grund linkede jeg til de afgørelser hos Forbrugerstyrelsen som siger dig imod.

Du er selvfølgelig velkommen til at have den holdning, at du ikke accepterer pixelfejl og dermed "tvinge" forhandlere og fabrikanter til at hæve priserne. Undlade at deltage i fælleskøb osv. Men det ændrer ikke ved, at pixelfejl er en normal ting på fladskærme. Det er ingen fejl.

/Lars

Men er LG ikke en af de producenter som netop giver en pixel garanti imod lysende pixel? det synes jeg har læst noget om tidligere. Og har man slet ikke taget højde for den slags ting i et fællesindkøb?

En lysende pixel er umiddelbart svær at acceptere.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 15:19

Oprindeligt skrevet af Heintze Heintze skrev:

Men er LG ikke en af de producenter som netop giver en pixel garanti imod lysende pixel? det synes jeg har læst noget om tidligere.

Manualen skriver:

Ifølge den gældende industristandard er det af tekniske grunde acceptabelt, at der forekommer visse farvede prikker på skærmen, og dette betyder altså ikke, at skærmen er behæftet med fejl. Vi håber, at du har forståelse for, at vores produkter leveres i henhold til gældende standard, og at kvaliteten derfor er acceptabel. Eventuel forekomst af farveprikker betyder altså ikke, at det er muligt at udskifte produktet eller få refunderet købssummen. Vi arbejder kontinuerligt med at udvikle vores teknologi for at reducere antallet af defekte celler.

Og har man slet ikke taget højde for den slags ting i et fællesindkøb?

Den forstår jeg ikke. Hvordan tage højde for det. Tegne en (dyr) forsikring for det?  Eller mener du indregne den slags i prisen - F.eks. tage 2000,- ekstra per skærm?

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Heintze Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 15:53

Men er LG ikke en af de producenter som netop giver en pixel garanti imod lysende pixel? det synes jeg har læst noget om tidligere.

Manualen skriver:

Ifølge den gældende industristandard er det af tekniske grunde acceptabelt, at der forekommer visse farvede prikker på skærmen, og dette betyder altså ikke, at skærmen er behæftet med fejl. Vi håber, at du har forståelse for, at vores produkter leveres i henhold til gældende standard, og at kvaliteten derfor er acceptabel. Eventuel forekomst af farveprikker betyder altså ikke, at det er muligt at udskifte produktet eller få refunderet købssummen. Vi arbejder kontinuerligt med at udvikle vores teknologi for at reducere antallet af defekte celler.

Og har man slet ikke taget højde for den slags ting i et fællesindkøb?

Den forstår jeg ikke. Hvordan tage højde for det. Tegne en (dyr) forsikring for det?  Eller mener du indregne den slags i prisen - F.eks. tage 2000,- ekstra per skærm?

/Larsprisen

Ja eller det skulle være en del af det gode tilbud, at når man købte denne skærm igennem fælleskøbet opnåede man samtidig en pixel garanti. Ellers må man jo nok sige at tilbudet ikke var noget specielt, prisen kunne hurtigt indhentes andre steder også.

Jeg håber ihvertfald at fællesindkøbene kan differenciere sig mere......end de seneste bud har vist, for ellers vil det være svært at finde den samme begejstring hver gang.

Jeg håber der snart kommer noget med en 37" eller 40" LCD.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 16:18

Ellers må man jo nok sige at tilbudet ikke var noget specielt, prisen kunne hurtigt indhentes andre steder også.

Prisen fejlede absolut intet. Men det er en anden snak.

Jeg er bange for, at når holdningen her er at prisen skal være helt i bund samtidig med at fladskærmene skal leveres til markedets bedste betingelser, så er det snart slut med fælleskøbene.

Ihvertfald på de store dyre skærme, som jo uundgåligt taber forholdsmæssigt meget i værdi ved retunering. Så vi vil få sværere og sværere ved at finde forhandlere som overhovedet tør deltage, fordi risikoen for en ordentlig økonomisk øretæve nok bliver for stor.

Når det er sagt, så skal der ikke herske nogen tvivl om at købeloven gælder - også ved fælleskøb. Der er blot en større risiko forbundet med at levere til fælleskøbene. Dels fordi avancen er presset i bund, så der skal meget lidt til at vælte læsset, og så fordi der hurtigt kan piskes en negativ stemning op i et forum. Det tog jo ikke mange minutter her.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Jodder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Februar-2004
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 16:25

og så fordi der hurtigt kan piskes en negativ stemning op i et forum. Det tog jo ikke mange minutter her.

/Lars

Hej Lars...

Du mener vel ikke med ovenstående at fordi man har handlet via fælleskøb, så skal man være taknemmelig til sine dages ende ?

Hvis folk får problemer med deres vare købt via fælleskøb er det vel ikke meningen at man blot skal rette ind til højre og knytte kaje ?

Jeg spørger selfølgelig fordi jeg selv havde en knap så heldig oplevelse af fælleskøbet, ingen bad feelings herfra, men det virker som om at har man handlet via fælleskøb så er det kæft, trit og retning.

Mvh, og gos weekend

Kim
Til top
Heintze Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 16:35

Ellers må man jo nok sige at tilbudet ikke var noget specielt, prisen kunne hurtigt indhentes andre steder også.

Prisen fejlede absolut intet. Men det er en anden snak.

Jeg er bange for, at når holdningen her er at prisen skal være helt i bund samtidig med at fladskærmene skal leveres til markedets bedste betingelser, så er det snart slut med fælleskøbene.

Ihvertfald på de store dyre skærme, som jo uundgåligt taber forholdsmæssigt meget i værdi ved retunering. Så vi vil få sværere og sværere ved at finde forhandlere som overhovedet tør deltage, fordi risikoen for en ordentlig økonomisk øretæve nok bliver for stor.

Når det er sagt, så skal der ikke herske nogen tvivl om at købeloven gælder - også ved fælleskøb. Der er blot en større risiko forbundet med at levere til fælleskøbene. Dels fordi avancen er presset i bund, så der skal meget lidt til at vælte læsset, og så fordi der hurtigt kan piskes en negativ stemning op i et forum. Det tog jo ikke mange minutter her.

/Lars

Jeg synes ikke der er nogen dr laver en negativ stemning, men når nu en køber af et produkt fra et fællesindkøb har et problem, synes jeg bare man skulle tage ham lidt mere seriøs, end bare afvise ham, med nogle standard kommentarer givet videre fra leverandøren.

Du må undskylde Lars men nogen gange tager du producentens eller forhandlerens side lidt for meget på dine skuldre.

Der bliver bare spurgt ind til sagen her, som der er gjort tidligere i andre emner, men der har du ikke faret frem så hurtigt som i dette tilfælde.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 16:39

Oprindeligt skrevet af Jodder Jodder skrev:

Hvis folk får problemer med deres vare købt via fælleskøb er det vel ikke meningen at man blot skal rette ind til højre og knytte kaje ?

HOLD NU OP !!!

DER ER TALE OM PIXEL-FEJL SOM ER ALMINDELIGT FOREKOMMENDE PÅ FLADSKÆRME. SÅ ALMINDELIGT AT SELV FORBRUGERNES BESKYTTELSESORGAN FORTÆLLER OM DET.

MANUALEN BESKRIVER OGSÅ AT DE FOREKOMMER, OG DE DÆKKES ALMINDELIGVIS IKKE AF NOGEN REKLAMATIONSRET, KØBELOV ELLER SURE MINER.

Ja, det er surt. Nej, der er ingen garanti mod pixelfejl. Ja, skærmen kan retuneres indenfor 14 dage på almindelige betingelser. Nej, den kan ikke ombyttes eller repareres.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 16:58

Jeg synes ikke der er nogen dr laver en negativ stemning

Jo, jeg syntes det er et problem at en bruger spørger om andre har oplevet pixelfejl - og straks er der en 3-4 stykker som opfordrer ham til at retunere det.

Det er en negativ stemning - uden stillingtagen til problemets karakter. En meget egoistisk holdning, som kun går ud på at tage hvad man kan få.

men når nu en køber af et produkt fra et fællesindkøb har et problem, synes jeg bare man skulle tage ham lidt mere seriøs, end bare afvise ham, med nogle standard kommentarer givet videre fra leverandøren.

Jeg har ikke talt med nogen leverandør.

Du må undskylde Lars men nogen gange tager du producentens eller forhandlerens side lidt for meget på dine skuldre.

Ja, men det er set fra et langt bredere perspektiv.

Det handler om almindelig respekt for de leverandører som stiller op til disse fælleskøb, om at behandle hinanden pænt. Det gælder selvfølgelig begge veje, men man skal også huske at leverandørene løber en risiko ved levering til disse fælleskøb, og derfor skal de også behandles som man selv ønsker at blive behandlet.

Og jeg vil slet ikke tage stilling til om det plasma skal retuneres eller ej, det må være en personlig beslutning.

Der bliver bare spurgt ind til sagen her, som der er gjort tidligere i andre emner, men der har du ikke faret frem så hurtigt som i dette tilfælde.

Igen, læs de første 4-5-6 kommentarer til brugerens iøvrigt udemærkede spørgsmål om andre også havde oplevet pixelfejl.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu