|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | |
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
Kan bestemt ikke se at det er en negativt holdning folk har fordi de siger han skal retunere det. |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
I stedet for al mulig polemik: Kunne man - hvis man ellers er glad for skærmen - ikke duppe den drilske pixel over med en sort tusch e.l.? Det ville jeg da forsøge - og det kan fjernes med alkohol. Intet at tabe! |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
![]() |
Hej. Jeg må sige, at jeg synes "Lars" har ret, for uanset fabrikatet, så regnes pixelfejl, altså ikke som en egentlig fejl, og skærmen byttes som regel ikke, med mindre der er flere end 5. Det har været sagt og skrevet så meget om pixel-fejl i medierne, at alle efterhånden burde vide, at den risiko er der altså, når man køber fladskærme. På Amitech's site: http://www.amitech.dk/ under "Produkter", "Fladskærme". kan I læse om om "ISO-standarden" Som er en aftale imellem stort set alle fabrikanter. Der er lidt variation, alt efter om det handler om henholdsvis LCD el. Plasma skærme. Men det er da utrolig irriterende når det sker. Jeg har selv ikke mindre 5 fladskærme i huset, af forskellig str. og slags, til forskellige formål. og har hidtil været forskånet for pixelfejl. Men her fornylig skete det. På en ny PDA'er som jeg købte, var den gal. I første omgang tænkte jeg. Nå ja, det måtte jo komme. Jeg tænkte over det i et par dage, og besluttede så at høre mig for, på fabrikantens "Hotline". De syntes da lige ville se den, så den skulle retur. Og sørn'me, om ikke der kom en ny. Hurra for det. Det viste sig nemlig, efter hvad de sagde, at tre pixler lissom var brændt sammen, så de alle var tændte, og det måtte de absolut ikke, så var det nemlig en af de fejl, som erstattes. Så jeg vil da bestemt råde køberen til at kontakte LG, måske er de også mere fleksible, end det de skriver i Garantibestemmelser. Det kunne jo være, at du også var heldig. Redigeret af Pokerface |
|
Mvh. Frede.
![]() [COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
|
![]() |
|
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
![]() |
Dette kan absolut ikke anbefales, så vidt jeg er orienteret, må der absolut IKKE bruges alkohol, el. for den sags skyld, noget så simpelt som rent vand, på sådanne skærme. Der må KUN anvendes specielle midler, som er udviklet til fladskærme. Redigeret af Pokerface |
|
Mvh. Frede.
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hej Frede, Jeg ved ikke lige, hvem der har orienteret dig, men nu skal du høre: Jeg taler ikke om rengøring eller rensning af hele skærmen, men om at fjerne en lillebitte tuschklat på ca. denne størrelse ' over en enkelt pixel. Det skulle ikke på nogen måde give problemer, hvis man ikke trykker for hårdt og bruger en ikke gennemvædet vatpind og tørrer forsigtigt efter. Hvis skærmen ligefrem var porøs, ville der konstant sive ædelgas ud og "burn-out" Kald mig bare dristig, men ikke på den dumme måde. |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Carser. Nææ, jeg ved skam udmærket godt, at du ikke ville rense skærmen. Men jeg har så også set, hvilken skade (en stor skjold i alle regnbuens farver, under det yderste lag på skærmen) og det fra bare en enkelt lille regndråbe. Jeg har endda fået fortalt af en teknikker, at bare en "sved-fugtig" pegefinger på skærmen kan forårsage en sådan skjold, så lidt porøs må skærmen jo være. Og derfor tør jeg slet ikke tænke på hvad alkohol kan udrette, det er jo dog trods alt en form for opløsningsmiddel. Redigeret af Pokerface |
|
Mvh. Frede.
|
![]() |
|
![]() |
Hej Frede, Jeg kan godt se, at med en så hys coating og overflade går det nok ikke. Tak for at gøre opmærksom på det. |
|
M.v.h. Carser
|
![]() |
|
Master ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() |
Tak for den meget livlige og følelsesladede debat, som mit indlæg affødte. Jeg ved dog ikke rigtigt hvor meget klogere jeg er blevet, og jeg er fortsat i syv sind om, hvad jeg skal gøre. Det hele havde været lidt lettere, hvis tv'ets kvalitet i øvrigt var utilfredsstillende, men det er det som sagt langt fra. Jeg kan næsten ikke holde den tanke ud, at skulle gå tilbage til mit gamle 28-tommers 4:3 fjernsyn. Jeg håber at der i sidste ende kommer en fornuftig løsning på problemet, for umiddelbart synes jeg, at alle parter står som tabere, hvis jeg vælger at returnere tv'et inden 14-dages perioden udløber. Hilsen Allan Redigeret af Master |
|
![]() |
|
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
Og efter denne diskussion om en pixelfejl, gad jeg godt se butik der
vil stille op til et nyt fælleskøb af et andet LCD TV. Om ikke
sponsorerene og leverandørerne med interesse har læst med og draget
nogle konklusioner.
Så nu vil jeg lige gemme denne tråd, der så kan tjene som svar til de der spørger om hvorfor der dog ikke arrangeres fælleskøb på LCD TV. Redigeret af Stampe |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Allan, Sikke en kattepine, du er havnet i. Hvis pixlen generer mest ved mørk eller sort skærm fordi den altid lyser, så læs videre, hvis ikke, har jeg ingen nye ideer. Hvad med et LetRaset overføringark? Der er mange udgaver, og hvis du finder et med et punktum eller nogle streger, der passer, kunne du sætte sådan en lille streg ganske løst over pixlen. Sæt ikke dine fingre på skærmen under montering. Virker det, vil du kunne se det straks og den vil ryge af, når du nyser Så trykker du bare en ny på og denne gang lidt hårdere. Hvis der overhovedet er lim på sådan et tegn, er det så lidt, at jeg ikke mener, det er risikabelt for coatingen, som jo heller ikke betyder noget lige over fejlen. Redigeret af Carser |
|
M.v.h. Carser
|
![]() |
|
![]() |
Plasma- og LCD-TV, ikke? |
|
M.v.h. Carser
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Der er et anti-refleks og bestyttelses-glas foran selve plasma-skærmen på LG's modeller. Så det er nok svært at dække en pixelfejl, så den ikke er synlig fra nogen vinkler. Så bliver prikken ihvertfald nok til en plet istedet /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |