recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fælleskøb uden returret? 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketfælleskøb uden returret? 

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Sagt for helt egen regning. Jeg ville i den grad føle mig pi..... på, hvis jeg havde arrangeret et glimrende fælleskøb, hvor alle betingelser er kendt - og så følges arrangementet op af sådan en gang gylle, som jeg bare ikke kan se det større formål med.

Man kan købe efter de kendte betingelser - eller lade være.

Hvor svært kan det væreConfused

Efter min mening er det en meget væsentlig oplysning/problemstilling! Jeg havde overhovedet ikke bemærket det, før jeg så det her. Man læser jo umiddelbart kun til bestillingsdelen og efter min mening burde det stå med FED fremhævet i forbindelse med bestillingsdelen når betingelserne for køb på denne måde er ringere end hvad man kunne forvente, jeg (og formentlig de fleste andre der handler på nettet) forventer at returret er en selvfølge. Og jeg forventer ikke at det er i forbindelse med et fælleskøb på Recordere at det er nødvendigt at finlæse alt "det med småt"!!

Og det med "de kendte betingelser": kritikken herinde er ellers nok til at få øje på når en netbutik "skærer hjørner" og efter min mening er det for dårligt at der her ikke informeres ekstra klart og tydeligt når man er ringere stillet end normalt ved køb over nettet.....
Jamen recordere.dk er jo i den grad kendt for bevist at tage sine medlemmer i r----, så hvordan kunne du dog være i tvivlWink Og dette er IKKE en nethandel, og har såvidt jeg kan læse mig frem til - aldrig været tænkt som en sådanWink

Og så vil jeg ikke bruge mere tid på den galaj-

Redigeret af Hother - 07-Marts-2010 kl. 22:13
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 22:12

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

hmm, så ikke der stod fremhævet, at der ingen returret er? så ja, jeg ville også godt nok føle mig pi.... over sådan et fælleskøb hvor forventingerne er internetkøb når intet andet er nævnt.
Mig bekendt, så betaler man IKKE via sit Dankort, men betaler ved en bankoverførsel, eller ifm med leveringen. Jeg ser mere "bestillingsiden" som en interessemeddelse, i og med, at forhandleren efterfølgende kontakter kunden.

Og er man i tvivl om, hvorvidt man ønsker det pågældende TV, så kan man jo snørre sine sko, og dappe ned til en forhandler og kigge nærmere. Det er stadig tilladt at tænke lidt selv.

At der så ikke stod at man ingen returret havde, jamen for pokker, dette fælleskøb er jo ikke lavet af en professionel jurist med speciale i indkøb - men af recordere.dk. 

Jo, jeg vil mene at du skal have checket om dine sko ikke klemmerWink 

Helt ærligt så synes jeg ikke at manglende returret har noget med skostørrelse at gøre.
En så væsentlig mangel i forhold til normal nethandel, kan efter min mening ikke fremhæves for meget.
Slet ikke ved et køb herinde, som jeg (og sikkert mange andre) i højere grad ville springe ud i uden at checke nærmere, netop fordi man stoler på at tingene herinde er i orden...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 22:16

.dk er jo i den grad kendt for bevist at tage sine medlemmer i r----, så hvordan kunne du dog være i tvivlWink

Jamen jeg er fuldstændig enig med dig i at Recordere er et troværdigt stedSmile.
Derfor er det jo også ekstra vigtigt at informere om forhold der afviger fra det "normale", ikke mindst når det er i negativ retning

Men jeg mistænker såmænd ikke hverken Recordere eller forhandleren for at ville snyde nogen, men synes bare at det er meget væsentlig info der "mangler"  
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 22:18

Jamen recordere.dk er jo i den grad kendt for bevist at tage sine medlemmer i r----, så hvordan kunne du dog være i tvivlWink
man skal bare ikke bevæge sig ud der hvor man ikke kan bunde mere.. og måske er det farlige at der egentlig forsøges at mixe butikhandel med nethandel og igen kalde det en butiks handel.

Så hvis alle netshops henviste til en dankort.dk webside når der skulle betale så kunne butikken sælge ud at skulle give 14 dages fuld returret? eller at  butik A henviser til Butik B har et godt køb, men nu er det uden returret for butik A har nemlig ingen nethandel men er bare formidler at butik B's information om salg og gode tilbud.

Går nogle i og overser/fortryder købet og de ikke lyster til at beholde det som de nu skal. så skal det nok rive lidt op i sagerne.. nu er vi indtil videre bare ved at forebygge og sikre det gøres rigtig næste gang, så håber vi "fælleskøbet" lærer hvis der er noget fejl i formidlingen.

Så debat eller ej, der findes altid en god grund til at debattere det, især når virksomheder finder huller i måden at handle på og sikre dem selv en fast indtægt idet der ikke skal tages noget tilbage som her. det er klart bedre end nethandel med bedre priser og desværre også chancen for at kunden smider det tilbage efter 1 uge og så er det jo en brugt vare.

Til top
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-April-2007
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 22:19
Lad os nu sige man modtager en skærm med en pixelfejl på - hvad så??
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 22:29
@ojr5896

Præcis, medmindre en pixelfejl opfylder de temmelig snævre krav fra producenterne er det bare ærgerligt....kedeligt

Jeg gik egentligt rundt i den vildfarelse at fælleskøb var nethandel og at man trygt kunne handle her uden at tænke nærmere over det. Men kan da godt se at man fremover skal sørge for at studere det med småt, før man overvejer fælleskøb...

Redigeret af thor-thor - 07-Marts-2010 kl. 22:29
Til top
fabhund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2007
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Helt ærligt så synes jeg ikke at manglende returret har noget med skostørrelse at gøre.
En så væsentlig mangel i forhold til normal nethandel, kan efter min mening ikke fremhæves for meget.
Slet ikke ved et køb herinde, som jeg (og sikkert mange andre) i højere grad ville springe ud i uden at checke nærmere, netop fordi man stoler på at tingene herinde er i orden...

Kunne ikke sige det bedre. Jeg var selv rigtigt tæt på 50" G20, men jeg trækker følehornene tilbage.
Ja man man daffe ned i butikken og tjekke fjernsynet ud, men det er jo først når man kommer hjem at man begynder at lege med i det detaljer (HDD optager, DLNA etc).

Jeg har aldrig benyttet mig af 14 dages returret, men en ting til et beløb på 11.000,- vil jeg altså gerne kunne levere tilbage såfremt det ikke lever op til mine forventninger. 11k er for mig mange penge.

Det er ikke kriktik af recordere, skal jeg skynde mig at sige, super super fælleskøb

Så desværre øv fra mig, hvor meget jeg end gerne vil have det tv, vil jeg ikke risikere at ende med et jeg utilfreds med, og nu var kæresten endda blevet overtalt 50"

Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 22:37
Bruger folk virkelig returret så meget eller hvad? Man må da have en forventning om at folk herinde har en nogenlunde forventning om hvad de køber eller er jeg helt afmarcheret? 

Hvis jeg selv skulle købe via fælleskøbet ville jeg hellere have sparebøffen kontra returretten, det er ikke så sjovt for forhandleren at skulle betale fragt retur for en 50" fordi en eller anden der var hurtig med dankortet lige havde glemt at der også skulle betales børnebidrag denne måned...
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 22:47

Jakabov, så vidt jeg ved er det trods alt kunden der skal betale for at sende varen retur under returretten.

Til top
Chr. R. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-December-2005
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Bruger folk virkelig returret så meget eller hvad? Man må da have en forventning om at folk herinde har en nogenlunde forventning om hvad de køber eller er jeg helt afmarcheret?
...

Der er nok 2 væsentlige grunde til at der er flere der nu reagerer på den "manglende" returret:
  1. Vi er flere der mener der her er tale om nethandel, og derfor er sælger (Expert) forpligtet til at følge loven og yde returret. Muligvis har vi ikke ret, men vi tillader os at rejse problematikken som åbenbart ikke passer alle. En åben og positiv dialog om denne problemstilling havde da været at foretrække.
  2. Enkelte har oplevet en brummen fra det nye Panasonic TV, men det er åbenbart - og heldigvis - kun enkelte apparater der er ramt af dette. Er man uheldig, så får man en "brummer" og altså ingen returret. Og hvad så...?
Alene punkt 2 gør, at jeg aldrig ville købe dette TV uden returret. Nu bliver det indkøbt hos en autoriseret forhandler til en lavere pris end her, men så får jeg til gengæld returret Wink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Nej tror ikke at folk bruger returretten så meget, jeg gør ihvertfald ikke (har kun returneret en enkelt vare ud af rigtig mange købt på nettet).

Jeg bruger heller ikke min forsikring ret meget, men vil stadig gerne have den.

På samme måde er det en tryghed at have at en vare kan returneres, hvis det overhovedet ikke var hvad man forventede eller at den har en fejl (som producenten kalder en egenskab) og som derfor ikke falder ind under reklamationsretten. 

Med en skærm kunne man eksempelvis have en pixelfejl ved ankomst af skærmen. Hvis du har returret er sagen klar, ny skærm eller evt. en fornuftig ordning med forretningen, hvis man kan leve med fejlen.
Uden returret er der ikke noget at gøre, medmindre den falder ind under de regler som producenten har, centralt på skærmen mv. (kan ikke huske dem specifikt).
Et andet eksempel kunen være brummen fra skærmen, som nogen skærme åbenbart døjer med.

Jeg ville personligt være rigtig træt af hvis min spritnye skærm havde en fejl. som jeg bare måtte leve med.

Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 23:12
Ok, til alle indlæg. Skulle bare lige høre. Og du har ret Simon R, my bad. Har bare ikke selv benyttet mig af returret før, så var ikke lige helt klar over den lille detalje. :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu