|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
JannickB ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-November-2008 Status: Offline Point: 46 |
![]() |
|
En ordre der bestilles over nettet, betales via netbank og bliver leveret til døren, det kan vist ikke blive meget mere nethandel
![]() Expert har faktisk været flinke og forære alle brugere af fælleskøbet 3 måneders returret, som konsekvens af at de ikke oplyser køberen om deres lovsikrede fortrydelsesret.
|
||
Pioneer LX5090H | Emotiva RPA-2 | Emotiva XDA-1 | Dali Helicon 300 Mk2 | Dali Silver Wave Four | Sony PS3
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Du skal godt nok selv betale fragten retur, men du har krav på at få de oprindelige fragtomkostninger for at sende varen ud til dig retur når du benytter den lovmæssige returret i forbindelse med fjernsalg. Er der tale om et butikskøb hvor butikken tilbyder returret, kan butikken selv sætte betingelserne.
Hvordan der betales har iøvrigt ingen indflydelse på om der er tale om et fjernsalg eller ej.
|
||
![]() |
||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
|
Hvor får du det fra?
Skulle du bare have lige logget et indlæg mere?
|
||
![]() |
||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
|
Lige et link til definitioner på nethandel: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Ehandel/ehandelogfjernsalg?tc=6314E388E20C43649935B1C17BA5E852
|
||
![]() |
||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|
der er 14 dages frist, jf § 18, jf § 28 kan det ikke aftales at fristen skal være mindre end dette. det er for øvrigt et fjernsalg jf § 4.
Jannick, du tænker vist på §18 stk 3 jf § 11?
Den er vist ikke så indviklet...
|
||
Crown - there is no substitute.
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
helt enig..
At jeg braser ud mere lidt tvær mine er primært da debatten altid først rejses når det går galt, og hvorfor ikke træde på bremsen og fremhæve det som ikke står med fed skrift på forsiden. det er præcis det som nogle personer tager for givet og vi har tidligere læst købere som smed skærmen retur da den ikke levede op til forventingerne, og der er desværre smurt lidt ekstra på for at booste interessen og derfor skal røgsløret lidt fjernes så man ikke falder for noget forkert.
og at vi måske kan få sagen belyst kan afklare om vi i fremtiden kan acceptere at butikker kædes sammen med salg på nettet for udvalgte netbrugere alene.
Gad vide hvordan netsurfere og fysiske butikker mødes når butikken repræsenteres ved nethandel? det er her den røde tråd går og bør undersøges nærmere.
Når nethandel beskrives som køb af elektronik og varer over nettet, og dette kun er tilgængeligt fra nettet, så kan man slå fast det er et NEThandel tilbud? hvordan skal det ellers betragtes? har de valgt at reklamere lokalt med det i butikken også? så er det jo ikke et "fælleskøb" på samme vilkår? måske lidt ala Letsbuyit.dk, de satte varen til samme pris på egen side mens fælleskøbet var åben. Så kommer Expert uden om problemerne her (desværre og et måske godt råd til butikken) Butikken bør vedkendes fælleskøbet og deres medvirken til nethandlen her, da det jo KUN er brugere her på dette internet forum som kan købe det. Så de deltager altså i en internet handel. at brugeren så kan vælge at betale ved modtagelse må også være måden så "fjernsalg" overholdes, for det er jo igen fjernsalg når personen aldrig tropper op fysisk i en butik, og handlen kun er foregået via internet og email udveksling, altså fjernsalg. Nå, interesant er om det vil holde stik. måske har expert ret i dette tilfælde og så danner de jo "præcedens" for fremtidige tilfælde hvor tvivlen kunne komme købere til undsætning med denne debat..
Interessant er dog dette fra expert.dk:
Expert er en frivillig kæde. De enkelte butikker bestemmer derfor selv, hvilke priser de ønsker at sælge varerne til. og yderligere fra Expert Ballerup afdelingen:
- Nu kombinerer vi det bedste fra Internettet med fordelene fra din lokale butik ( Vi giver dig bare ikke 14 dages fuld returret ![]() Redigeret af pendec - 07-Marts-2010 kl. 23:50 |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
![]() |
|
En forretning kan ikke lave sine egne regler, hvis de strider mod landets love. Så kan man lide det eller ikke, men sådan er det. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
![]() |
|
Det er også først kommet på senere. Fra starten stod der ingenting om fortrydelsesret. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
måske så ikke, men!
det er jo lige præcis hvad "fælleskøb" ordningen gør?
|
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
![]() |
|
Ovenstående er en af grundene til at jeg ønsker returret.
Andre grunde i forbindelse med dette fælleskøb, er for mit vedkommende at jeg aldrig har haft et Plasma TV før.
Med tanke på de ting der ofte omtales vdr. plasma (retention, fosforslør, og genskin) bliver jeg nødt til at have en form for returret før jeg hopper på plasma.
Tidligere har jeg kun en enkelt gang benyttet mig af min returret, men når man taler om 1000-vis af kroner er det i mine øjne nødvendigt.
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
f.eks.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
![]() |
|
Nogle netbutikker sender en returseddel med HVER ordre, så det er let at returnere. Andre steder skal men bede om den på hjemmesiden.
Hvordan skal folk kunne have en forventning om hvad de køber, når det er nye produkter. Den ene model kan ikke engang leveres endnu. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |