Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
|
Sendt: 24-September-2010 kl. 21:29 |
jeg har egentligt tit undret mig over hvorfor jeg kva diverse blandede kanaler skal betale til et system hvor der er opblæst urealistiske for samfundet lønninger.. hvorfor skal jeg "tvinges" til det?.. jeg må da syntes det må være rimeligt at dem som så rent faktisk gider at betale for det så må betale for det direkte.. men det har jo været et problem da det sansynligvis ender med at være en bombe under hele fodboldsystemet.. for lur mig om de folk der virkeligt gider at se fodbold også reelt gad at betale det som det kostede.. hvis nu alle vi andre som pt bidrager til kagen pludselig ikke er med som "blinde makkere" mere.
Jeg er tilhænger af ala carte.. betal for det du ser... forhåbentligt vil det hæve kvaliteten på det vi ser.. for syntes efterhånden at 99% af det som kører på kanalerne henover et døgn IKKE er pengene værd...
Jeg syntes sport på TV er ALT for dyrt... tænk hvis alle i samfundet skulle afregnes sådan... så kunne vi lissågodt lukke samfundet.
|
Mvh
René
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
|
Sendt: 24-September-2010 kl. 21:52 |
Det handler om efterspørgsel, - men der er en smertegrænse ! !
Og jeg er altså en af dem som ville bytte 80-90% af hele sendefladen ud for mine favorit fodboldkampe . Sjovt nok sender mine "fodboldkanaler" ellers dybest set kun 100% skod TV som reality og "Vild med Dans" varianter
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
|
Sendt: 24-September-2010 kl. 23:49 |
Radiomanden skrev:
joern.loenborg skrev:
Hvi du har YouSee, kan du da bare ta' Grundpakken. Du kan også vælge Mellempakken, der er ikke meget mere end 3+, der viser fodbold og ca. 1 kamp pr. uge på Kanal 5. Udbud og efterspørgsel gælder også her. I øvrigt er pengene ikke særligt store i Superligaen og heller ikke interessant. Der er jo ingen, der vil købe rettighederne til at vise kampene, hvis der ikke er kunder nok, der vil betale for programpakkerne medbl. a. sport. |
Jeg har kun Grundpakken, og det er kun fordi man ikke kan slippe for den, der er levringspligt, så den kan desværre ikke fravælges, man kan kun håbe på at der bliver enighed om at fjerne udbydertvang. |
Nu ved jeg jo ikke, hvordan systemet er hos jer. I vores ejerforening, har en generalforsamling for en del år siden besluttet, at vi skal være kunde hos YouSee. Havde Stofa før. Grunden til, at vi alle skal ha' minimum Grundpakken til p. t. 46,75 kr. pr. md., er, at alle skal være med til at betale den serviceaftale foreningen har indgået med YouSee. Aftalen omhandler også det af foreningen ejede interne net incl. første antennestikdåse i hver lejlighed (216 stk.). Jeg skal jo også betale grøn ejerafgift på bilen, uanset om den kører eller ej.
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
 |
nikolaj13
Junior bruger
Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 45
|
Sendt: 25-September-2010 kl. 09:36 |
Dejligt at der sker noget inde for dette område.
Jeg er selv stor fodbold fan , men grænsen er sat for mit vedkommende og jeg forstår ikke
hvorfor folk der ikke ser sport gør oprør.
Hvis man følger fodbolden igennem årene.
DR viste masser af fodbold, dette bliv vist for licens penge.
Så kom TV2, dette blev betalt via reklamer.
TV3 startede med superliga, denne kanal koster i dag ca 350kr pr år
så var TV 3 så smarte, at lave en ekstra kanal(TV3+) den koster nu 305 kr. pr år
Kanal 5 kom til de viste meget fodbold i starten og koster nu 200 kr pr. år
TV 2 sport kom til og koster 375 kr. pr år.
Tv3 Puls kom til og koster 100 kr. pr år
6´eren kom til og koster 109 kr. pr år
9´eren kom til og koster 365 kr pr år
Eurosport 1 koster 100 pr år Eurosport 2 koster 50 pr år.
Mange af disse kanaler ser jeg kun fodbold kampe på, resten er kun fyld for mit vedkommende.
Vi skal snart have valgt nye kanaler i vores antenne forening, her bliver Tv2 sport og 9´eren helt
klart valgt fra, deres indhold er efter min mening for ringe i forhold til prisen.
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
|
Sendt: 25-September-2010 kl. 10:19 |
nikolaj13 skrev:
Dejligt at der sker noget inde for dette område.
Jeg er selv stor fodbold fan , men grænsen er sat for mit vedkommende og jeg forstår ikke
hvorfor folk der ikke ser sport gør oprør.
Hvis man følger fodbolden igennem årene.
DR viste masser af fodbold, dette bliv vist for licens penge.
Så kom TV2, dette blev betalt via reklamer.
TV3 startede med superliga, denne kanal koster i dag ca 350kr pr år
så var TV 3 så smarte, at lave en ekstra kanal(TV3+) den koster nu 305 kr. pr år
Kanal 5 kom til de viste meget fodbold i starten og koster nu 200 kr pr. år
TV 2 sport kom til og koster 375 kr. pr år.
Tv3 Puls kom til og koster 100 kr. pr år
6´eren kom til og koster 109 kr. pr år
9´eren kom til og koster 365 kr pr år
Eurosport 1 koster 100 pr år Eurosport 2 koster 50 pr år.
Mange af disse kanaler ser jeg kun fodbold kampe på, resten er kun fyld for mit vedkommende.
Vi skal snart have valgt nye kanaler i vores antenne forening, her bliver Tv2 sport og 9´eren helt
klart valgt fra, deres indhold er efter min mening for ringe i forhold til prisen.
|
Hvor har du de priser fra? Hvem er TV-leverandør til jeres antenneforening?
Hvis det bliver vedtaget - det er du jo sikker på - at TV2 Sport og 9'eren bliver valgt fra, er du jo ikke ene om at synes, at der er et misforhold melle pris og kvalitet. 
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
 |
nikolaj13
Junior bruger
Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 45
|
Sendt: 25-September-2010 kl. 11:36 |
Jørn
Jeg har har taget priserne fra an-tv Ålborg og jeg ved naturligvis de er kun er vejledene priser.
Alle synpunkter angående TV2 Sport og 9´eren er mine egne og ikke taget ud fra en forenings
synspunkter.
Stofa og Yousee har jo lagt op til en grundpakke og derefter størrre valgfrihed, dette skulle jo
gøre det nemt for den enkelte, at sortere uønskede kanaler fra.
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
|
Sendt: 25-September-2010 kl. 12:20 |
nikolaj13 skrev:
Jørn
Jeg har har taget priserne fra an-tv Ålborg og jeg ved naturligvis de er kun er vejledene priser.
Alle synpunkter angående TV2 Sport og 9´eren er mine egne og ikke taget ud fra en forenings
synspunkter.
Stofa og Yousee har jo lagt op til en grundpakke og derefter størrre valgfrihed, dette skulle jo
gøre det nemt for den enkelte, at sortere uønskede kanaler fra. |
AN-TV er en af landets største antenneforeninger med over 50.000 medlemmer. Hvis ikke jeg husker forkert, så vedtages programsammensætningen af repræsentanrskabet, så er den enkelte brugers indflydelse selvsagt begrænset. Seneste programændring kom mig bekendt i august og udløste stort ramaskrig.
I november skal repræsentantskabet beslutte om Canal 9 skal fortsætte i 2011 eller ej jf. dette:
"VM i fodbold er slut og de midlertidige kanaler Zaptor Event og Canal 9 HD ophører dermed.
Canal 9 i almindelig digital kvalitet fortsætter i pakke 3 og 4 resten af 2010. I november skal AN-TV's repræsentantskab tage stilling til, om Canal 9 skal fortsætte i AN-TV i 2011.
Bemærk at Canal 9 sendes ukrypteret men kun digitalt i pakke 3 og 4."
Jeg tror ikke på at programpakkerne forsvinder, men en større (dyrere) valgfrihed kommer helt sikkert. Den større valgfrihed vil vel også kræve min. et kort fra Stofa/YouSee samt kortlæser eller boks. Det vil helt sikkert betydere en højere grad af retfærdighed, men billigere - NEJ.
Redigeret af joern.loenborg - 25-September-2010 kl. 12:27
|
|
 |
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 10:18 |
joern.loenborg skrev:
Radiomanden skrev:
joern.loenborg skrev:
Hvi du har YouSee, kan du da bare ta' Grundpakken. Du kan også vælge Mellempakken, der er ikke meget mere end 3+, der viser fodbold og ca. 1 kamp pr. uge på Kanal 5. Udbud og efterspørgsel gælder også her. I øvrigt er pengene ikke særligt store i Superligaen og heller ikke interessant. Der er jo ingen, der vil købe rettighederne til at vise kampene, hvis der ikke er kunder nok, der vil betale for programpakkerne medbl. a. sport. |
Jeg har kun Grundpakken, og det er kun fordi man ikke kan slippe for den, der er levringspligt, så den kan desværre ikke fravælges, man kan kun håbe på at der bliver enighed om at fjerne udbydertvang. |
Nu ved jeg jo ikke, hvordan systemet er hos jer. I vores ejerforening, har en generalforsamling for en del år siden besluttet, at vi skal være kunde hos YouSee. Havde Stofa før. Grunden til, at vi alle skal ha' minimum Grundpakken til p. t. 46,75 kr. pr. md., er, at alle skal være med til at betale den serviceaftale foreningen har indgået med YouSee. Aftalen omhandler også det af foreningen ejede interne net incl. første antennestikdåse i hver lejlighed (216 stk.). Jeg skal jo også betale grøn ejerafgift på bilen, uanset om den kører eller ej. |
Jeg troede at YouSee's grundpakke var så dyr, og forskellen op til mellempakken så lille, at man ville være et skarn om man ikke tog mellempakken.
Det der med man slet ikke kan blive fri for YouSee, står mig mere og mere uklart!  Grundejerforening eller ej, betaler man også for den Fastnettelefon - tilslutning - man ikke abonnerer på? 46,75 kr pr. måned hænger vel ikke sammen med over kr. 150 eller éndda endnu mere, jeg mener hvor er "resten da konteret ud over de 46,75"
Redigeret af moho - 27-September-2010 kl. 10:20
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 10:45 |
moho skrev:
Jeg troede at YouSee's grundpakke var så dyr, og forskellen op til mellempakken så lille, at man ville være et skarn om man ikke tog mellempakken.
Det der med man slet ikke kan blive fri for YouSee, står mig mere og mere uklart!  Grundejerforening eller ej, betaler man også for den Fastnettelefon - tilslutning - man ikke abonnerer på? 46,75 kr pr. måned hænger vel ikke sammen med over kr. 150 eller éndda endnu mere, jeg mener hvor er "resten da konteret ud over de 46,75" |
Tro - det er søndag formiddag nede i kirken. Her i vores ejerforening koster Grundpakken hos YouSee 46,74 kr. pr. md., så der er sikkert et stykke vej til Mellempakken.
Mange af de aftaler, de forskellige boligforeninger m.m. har indgået, var fra før IP-telefoni. Det, der skete i sin tid, var at YouSee indgik aftale med foreningerne om etablering af det interne net mod, at alle medlemmer var tvunget med. Jeg er sikker på, at nu hvor nettet er afskrevet, vil det kunne lade sig gøre, at blive fritaget. Problemet er blot, at det ikke er tilladt at sætte parabol op ivores ejerforeningen (heldigvis).Hvis du med fastnet mener TDC, har kablerne intet med hinanden at gøre.
|
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 11:00 |
joern.loenborg skrev:
Radiomanden skrev:
joern.loenborg skrev:
Nu ved jeg jo ikke, hvordan systemet er hos jer. I vores ejerforening, har en generalforsamling for en del år siden besluttet, at vi skal være kunde hos YouSee. Havde Stofa før. Grunden til, at vi alle skal ha' minimum Grundpakken til p. t. 46,75 kr. pr. md., er, at alle skal være med til at betale den serviceaftale foreningen har indgået med YouSee. Aftalen omhandler også det af foreningen ejede interne net. |
Vores boligforening har ikke Service aftale. Vores Grundpakkepris er pr. 1/1/11 Kr. 102. Fordelingsnettet er/bliver betalt over vedligeholdelses kontoen.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 11:06 |
Radiomanden skrev:
joern.loenborg skrev:
Radiomanden skrev:
joern.loenborg skrev:
Nu ved jeg jo ikke, hvordan systemet er hos jer. I vores ejerforening, har en generalforsamling for en del år siden besluttet, at vi skal være kunde hos YouSee. Havde Stofa før. Grunden til, at vi alle skal ha' minimum Grundpakken til p. t. 46,75 kr. pr. md., er, at alle skal være med til at betale den serviceaftale foreningen har indgået med YouSee. Aftalen omhandler også det af foreningen ejede interne net. |
Vores boligforening har ikke Service aftale. Vores Grundpakkepris er pr. 1/1/11 Kr. 102. Fordelingsnettet er/bliver betalt over vedligeholdelses kontoen. |
Så må du ha' arbejdstøjet på, for at få foreningen til at ændre systemet. Har I ikke selv været med til at bestemme på en generalforsamling, at I vil ha' YouSee?
Nu skal det jo lige nævnet, at vi jyder forstår at indgå aftaler med fornuft. 
|
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 11:22 |
joern.loenborg skrev:
Har I ikke selv været med til at bestemme på en generalforsamling, at I vil ha' YouSee? |
Det kom helt af sig selv, da You See/DK-TV opkøbte anternneforeningen, som allerede havde leveringsaftalen.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |