Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
rigo
Guld medlem
Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
|
Sendt: 03-August-2007 kl. 13:36 |
karula skrev:
Ja, hvis man handler hos Tapeconnection og får problemer med sit
Pioneer TV, her tænker jeg på Dirty Screen, så får man heller ingen service,
kun besked på, at det ikke er en fejl, det siger Pioneer selv, siger de -
er de bedre end Fona eller Elgiganten, ja jeg spørger bare.
|
Hatten af for det indlæg. Er er SÅ nemt at skrive grimt om de store kæder, men selv special forretningerne (TC, HFK etc.) er heller ikke for fine i kanten. Jeg har stået i en af HFK's butikker og krumet tæer, og ovennævnte problemer med Pioneer skærme viser at TC også træder ved siden af en gang i mellem.
|
|
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 3728
|
Sendt: 03-August-2007 kl. 13:38 |
Jeg er helt enig i at mht reperation og returret der er fona i hvertfald rigtig gode.
Der kan HFK slet ikke følge med.
|
|
slimsporet
Ny bruger
Oprettet: 01-Maj-2007
Point: 10
|
Sendt: 03-August-2007 kl. 17:23 |
DrRetina skrev:
Jeg skal lige have lidt luft.
Var lige en tur i Fona 2000 på strøget for at købe et kabel, anyways..
Ved kassen står der står så en sælger og taler med en kunde der er ved at købe en Xbox 360 med ekstra joystick og spil. Det hele ligger fremme på disken.
Kunden spørger om der ikke snart kommer en ny model som han måske skulle vente på. Sælgeren svarer at der kommer en ny "Sort model" der dog ikke bliver bedre men den har en smule større harddisk. Det kan dog være totalt ligemeget, for det sidste han har hørt er at den kommer til Danmark i slutningen af 2008 Uden at kunden overhoved snakker om PS3 begynder sælgeren at forklare at PS3 har en chip der er 4 gange hurtigere men at det overhoved ikke kan ses på spillene, og at det der bluray er noget værre noget, for hvis "pickuppen" (som han kaldte det) gik i stykker på en PS3 kosten den 7000,- at skifte hvorimod den kun koster 4000,- at skifte på en Xbox 360. (og som han så sagde ordret) "Hvis man altså spiller en del så går pickuppen i stykker efter 2 et halvt år! og det er lidt surt at skulle betalt 4000-, for at få den skiftet, derfor er det godt dumt ikke at tegne en 4 års totaltforsikring!" så køre han videre med at der kun er 1 års garanti og at det er kunden der skal bevise at maskinen var defekt til at starte med og alt muligt andet løgn og bedrag. (ikke et ord om 3 års extra ring of death garanti eller noget). Da kunden så trak lidt på det ang. den ekstra garanti trak han endnu et Es op af ærmet. "Du skal tænke på at de trådløse joysticks går ekstremt let i stykker. Jeg har selv ødelagt 2... ups, så taber du den og så er den ødelagt, og det er jo kun 650,- ekstra. det er 1½ controller så er pengene givet godt ud. ja, så kan du smadre dem med vilje hvis du har lyst til det"
Jezz.. heldigvis blev jeg langt om længe lov til at betale for mit kabel hos en anden medarbejder og kunne komme væk derfra.
Hvad skal man gøre i sådan en situation? Sige til kunden at sælgeren er ved at tage røven på ham og alt det han har rådgivet ham med er bullshit? Det er jo svært hvis man ikke kender en skid til det. Seriøst, sælgeren sagde ikke EN RIGTIG ting til kunden.. stakkels mand.
Nå, nu kan jeg så kun sidde og være bange for at "pickuppen" på min Xbox 360 går i stykker efter 2 et halvt år??!! WTF. 4000,- for en ny pickup .. jeg var fanme for dum ikke at havde tegnet totalforsikring for 650,-
|
Hvis jeg hører nogle sælger fyre noges pis af til en kunde. Kan jeg godt finde på at blande mig, synes det er for dårligt at en sælger ikke kender sine produkter.
|
|
rigo
Guld medlem
Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Point: 763
|
Sendt: 03-August-2007 kl. 17:35 |
[/QUOTE]
Hvis jeg hører nogle sælger fyre noges pis af til en kunde. Kan jeg godt finde på at blande mig, synes det er for dårligt at en sælger ikke kender sine produkter.
[/QUOTE]
Helt enig (!!!)
|
|
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 03-August-2007 kl. 21:19 |
AV Precision skrev:
Jo det ved gud man kan! Man kan ryste på hovedet af de, ofte tåbelige fjolser, der HANDLER der. | Det tror jeg ikke du mener, for vi taler om general fornuftig handle taktikker, som kan være at produktet man køber er betydelig billigere hos dem. Hvorfor skulle jeg betale 500 mere for en PS3 f.eks. når El-giganten har præcis samme produkt? Hvorfor skal mit køleskab købes i punkt1 istedet når El-giganten gør billigere? Du har ret i at hvis man går derind med forventninger om hjælp så skal man gå andetsted hen, derimod får at spare penge på et produkt som fås andre steder dyrere, så er man gået rigtig. Så er de altså heller ikke bedre. Du har selv været en del af TC, som nu også nævnes og selv de kan præstere at lave fejl og fejlrådgive.. det tog dem 3 tv at sende mig mit :-) , så alle forhandlere sælger for at sælge, og har allesammen et par rådne kar hist og her.
|
|
karula
Guld medlem
Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 849
|
Sendt: 04-August-2007 kl. 08:44 |
Skulle man så også ryste på hovedet af de tåbelige fjolser,
der handler hos Tapeconnection?
|
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
|
|
Kief
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
|
Sendt: 04-August-2007 kl. 09:12 |
furious jt skrev:
Jeg er helt enig i at mht reperation og returret der er fona i hvertfald rigtig gode.
Der kan HFK slet ikke følge med.
|
Hvor er du mener HFK ikke kan følge med...?
Mig bekendt så er deres rep. ret hurtigt og returret er op til butikken selv. Forstår godt de ikke ønsker at tage produkter retur som har været åbnet, for hvor er ærligheden i at købe et tv for at levere det tilbage 2 uger senere, og købe det over nettet.
Ud over det, så får jeg 2½ års garanti hvis jeg vil modtage deres nyhedsbrev, (2 ellers) og bemærk, det er garanti og ikke reklamationsret som i de fleste andre butikker (hvilket har meget at sige lovmæssigt)
Redigeret af Kief - 04-August-2007 kl. 09:12
|
Mvh.
Casper
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 04-August-2007 kl. 10:01 |
karula skrev:
Skulle man så også ryste på hovedet af de tåbelige fjolser,
der handler hos Tapeconnection?
|
Jeg har ingen specifikke kommentarer omkring Tape Connection, men helt generelt: Hvis man mener at en butik er useriøs og medarbejderne inkompetente, og man på trods af dette vælger at handle der, ja så mener jeg rent faktisk at man er et fjols. Man har i hvert fald ikke ret til at klage over butikken, hvis man selv er med til at støtte den.
|
|
musicus
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
|
Sendt: 04-August-2007 kl. 10:12 |
Selv om det ganske vist var træls med Tape Connection's håndtering af bl.a. Panasonic PV60-sagen, så har jeg nu alligevel ikke tænkt mig at afskrive dem fuldstændigt.
Så, ja: Jeg hører desværre også til blandt "fjolserne", der stadig handler dér.
Redigeret af musicus - 04-August-2007 kl. 10:28
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 04-August-2007 kl. 10:14 |
pendec skrev:
Det tror jeg ikke du mener, for vi taler om general fornuftig handle taktikker, som kan være at produktet man køber er betydelig billigere hos dem.
Hvorfor skulle jeg betale 500 mere for en PS3 f.eks. når El-giganten har præcis samme produkt? Hvorfor skal mit køleskab købes i punkt1 istedet når El-giganten gør billigere? |
Jo, jeg mener det helt og holdent. Hvorfor du skal betale 500,- mere for samme produkt? Jamen, det har I jo lige argumenteret for: For at undgå de inkompetente medarbejdere. Og bare for at det ikke skal lyde som om at jeg bare spiller hellig, så har jeg købt to PS3'ere og en Nintendo Wii i EB Games, selvom jeg alle tre gange vidste at jeg kunne have sparet penge et andet sted. Det gjorde jeg fordi jeg har fået god rådgivning dér de gange jeg har haft brug for det. Måske ikke lige dén dag hvor jeg rent faktisk lagde pengene, men jeg VIL rent faktisk hellere betale 300,- ekstra hos EB Games end lægge penge i Elgiganten. Til gengæld forventer jeg så også en vis kompetence hvis jeg får brug for rådgivning om tilbehør, valg af spil osv.
Hvis man indtager dén holdning du tager, dvs. at prisen retfærdiggør dit valg af butik, så fraskriver du dig efter min mening også muligheden for at klage over butikkens service og kompetence. Du kan ikke bare adskille det sådan at du får dét du skal bruge, fordi du ved hvad du går efter, mens dem der har brug for hjælp bliver snydt. Du er nøjagtigt lige så meget med til at støtte butikken, som dem der benytter sig af den inkompetente rådgivning, og dermed er du selv medskyldig, hvis der er uvidende forbrugere der bliver snydt.
pendec skrev:
Du har selv været en del af TC, som nu også nævnes og selv de kan præstere at lave fejl og fejlrådgive.. det tog dem 3 tv at sende mig mit :-) , så alle forhandlere sælger for at sælge, og har allesammen et par rådne kar hist og her. |
Jeg vil ikke kommentere TC specifikt, men for mig at se er det et spørgsmål om at sætte forventningerne efter prisen. Hvis du vælger at købe det billigste sted konsekvent, så bør du også forvente inkompetence og dårlig rådgivning. Hvis du så får noget andet, så bør du være godt tilfreds. Hvis du vælger at betale ekstra for varen, så bør du _forvente_ at butikken leverer en vis kompetence, og sker det ikke, så er du i din gode ret til at være utilfreds. Men at klage over at lavprisvarehuse ikke har kompetente medarbejdere, ELLER at klage over at den kompetente forhandler er for dyr, det hænger bare ikke sammen.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 04-August-2007 kl. 10:18 |
musicus skrev:
Så ja, desværre: Jeg hører også til blandt "fjolserne", der stadig handler dér.
|
Jeg vil iøvrigt gerne lige uddybe, at jeg ikke mener man er et fjols hvis man handler i Fona, Elgiganten osv. og iøvrigt er godt tilfreds. Man er et fjols hvis man mener butikkerne er useriøse, og _alligevel_ handler der.
Jeg vil lige indskyde at jeg har arbejdet 3 år i Fona. I den periode mødte jeg mange glade og tilfredse kunder. Disse mennesker mener jeg som sagt ikke er fjolser. I værste fald er de bare uvidende, fordi de ikke ved hvad de gik glip af. Fjolset er ham der ved at der er ugler i mosen, men går derud alligevel.
|
|
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 04-August-2007 kl. 12:28 |
AV Precision skrev:
Hvis du vælger at købe det billigste sted konsekvent, så bør du også forvente inkompetence og dårlig rådgivning. |
Hmm. Mener du virkelig det som du skriver her, Otto? At alle billige steder giver dårlig rådgivning og inkompetence. (Eller at det skal man forvente?).
Det er da et seriøst problem for hele detailmarkedet. For hvornår er det så ikke det billigeste sted mere. Hvor går grænsen for, hvornår man så kan forvente kompetence og god rådgivning? Hvis detailbranchen selv har sat denne græsen, som efter min mening er meget subjektiv, så er det også detailbranchen selv der er med til at smadre markedet totalt for dem selv. For forbrugerne kan jo ikke gennemskue det.
|
|
|