Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
|
Sendt: 04-August-2007 kl. 16:43 |
Når sælgeren bruger ordet "pick-up" om laseren kan det sagtens skyldes at han af erfaring ved at (hovedparten af) kunderne ikke aner hvad en laser er. Og derfor bruger han et ord som kunderne kender og hvor virkningen er den samme.
Hvor mange af jer ved hvad "præmiefritagelse" er for noget - nej vel. Det er et helt almindeligt ord i min branche men jeg bruger det aldrig i telefonen for jeg skal alligevel forklare hvad det betyder. I stedet siger jeg at hvis den kære kunde bliver syg og dårlig så betaler det flinke forsikringsselskab præmien til forsikringen og man bevarer sin opsparing som om man stadig selv betalte til den. Det forstår folk.
Jeg ved ikke med jer men personligt bliver jeg irriteret når folk bruger fagudtryk som jeg ikke med rimelighed kan forventes at kende og forstå. Så føler jeg mig dum (ok - jeg gør ikke for mig rører det ikke, men andre gør) når jeg skal spørge om hvad det betyder. Så i stedet for at bruge fagudtrykket så sig det hvordan det virker med almindelige ord.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9402
|
Sendt: 04-August-2007 kl. 16:59 |
Hvordan kan en pickup/laser koste 7000kr.
Det er jo billigere at købe en ny maskine.
Måske burde sælgeren have fortalt at der er væsentligt flere fejl på xboksen end på PS2/PS3 maskinerne.
|
pilehave
Guld medlem
Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1263
|
Sendt: 05-August-2007 kl. 07:34 |
Har selv stået i HFK og fået at vide at de kun har LCD fordi "plasma er en gammeldags teknologi og at LCD var meget bedre". Samme butik ville iøvrigt have en mindre formue for at give mig en brændt CD med med en regionsfri firmware til min Denon DVD. Godt at man så kan hente den gratis på nettet
|
mosede
Bruger
Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 88
|
Sendt: 05-August-2007 kl. 07:55 |
I de sidste 7-8 år har jeg alene handlet på nettet når det drejede sig om anskaffelse af computer, kamera, dvd, tv og alle de andre lækre ting.
Jeg kunne aldrig drømme om at lade en tilfældig ekspedient i en butik "rådgive" mig og påvirke mit valg. Jeg synes da der er så mange andre muligheder for at få langt mere kompetent rådgivning. Nettet vrimler med hjemmesider hvor gadgets bliver anmeldt og diskuteret - tag bare recordere.dk. Jeg vil aldrig have tillid til den rådgivning jeg fik i butikken alligevel. Der kan være så mange grunde til at de prøver at prakke mig en ting på - den giver mest avance, de har for mange på lager, det er det "nemmeste" for sælgeren osv.
Det er ikke for at være arrogant, men jeg synes bare at jeg trækker på langt mere viden på den måde. Jeg indrømmer at jeg enkelte gange lige er gået i Elgiganten for at se mit nye TV i virkeligheden, men har alligevel købt det billigste sted på nettet i stedet.
Man kan indvende at hvis alle gør dét, så bliver der jo ingen butikker at se tingene i. Men det er heller ikke så vigtigt efter min mening,
|
Bjarke
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
|
Sendt: 05-August-2007 kl. 09:05 |
musicus skrev:
Ja, de FONA-sælgere er simpelthen helt vilde med at sælge folk forsikringer. Man skulle næsten tro, at de fik kommision pr. solgt forsikring, med den iver de lægger for dagen. For ca. 14 dage siden ville jeg selv købe en billig Packard Bell PC (søndags-tilbud) i FONA, og jeg var nær aldrig sluppet derfra igen.
|
Ja men det kan vel ikke komme bag på nogen at de for kommision, og er vel godt betalt.. Mener enddag der står på Elgigantens hjemmeside hvor meget sælgeren for pr. solgt forsikring.
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 05-August-2007 kl. 11:34 |
AV Precision skrev:
musicus skrev:
Så ja, desværre: Jeg hører også til blandt "fjolserne", der stadig handler dér. ![](smileys/smiley2.gif)
|
Jeg vil iøvrigt gerne lige uddybe, at jeg ikke mener man er et fjols hvis man handler i Fona, Elgiganten osv. og iøvrigt er godt tilfreds. Man er et fjols hvis man mener butikkerne er useriøse, og _alligevel_ handler der.
Jeg vil lige indskyde at jeg har arbejdet 3 år i Fona. I den periode mødte jeg mange glade og tilfredse kunder. Disse mennesker mener jeg som sagt ikke er fjolser. I værste fald er de bare uvidende, fordi de ikke ved hvad de gik glip af. Fjolset er ham der ved at der er ugler i mosen, men går derud alligevel.
|
Helt ærligt, er du ikke lidt dobbelt moralsk.. for først så er velvidende personer som handler i butikkerne fjolser, og så fremstår du selv som personen som har stået der og rådgivet personerne? Du lyder ikke meget bedre end dem som sælger forsikringen i el-giganten, og når man går ud af butikken så griner de af dig? Det var da sælgeren i butikken som oprindelig var inkompetent og kunden som var et fjols ved at købe der?
Fordi jeg vælger at købe i elgiganten velvidende om at sælgeren er uvidende om produktet, så gør det ikke mig dummere. Vi taler ikke om et lille samfund på 500 mennesker som skal støtte den lokale købmand og vælger at betale 2 kr mere for mælken selv om den er billigere 5km væk fra brugsen.
Jeg mener fjolset er den som går til "fagmanden" ud at bruge hans rådgivning, og betaler mere for produktet, og hvor han går hjem og henter informationen fra andetsteds, da han alligevel selv er af den mening at han "ved det hele". Jeg ser ham som fjolset for han betalte en merpris for at støtte forhandleren så han kunne overleve og ikke andet. Eller fordi han "ved" den forhandler kan man stole på, og alligevel køber man sin ps3 til +500 hos ham selvom man ved produktet er præcis det samme hos nogle andre, og garanti osv måske endda er "lidt bedre" hos andre, rådgivningen hos de andre kan måske være mindre god.
og så giver din "fona" historie mig da ikke lige mere tillid til din vurdering af kunde behandling og vurdering af produktet man køber der. Alle skal starte et sted og det gjorde du altså også. Så hav lidt respekt for andre som forsøger at udvikle sig og lære. det er helt sikkert tilfældet for flere af dem i fona/elgiganten ligesom det var for dig.
Jeg går ud fra at du så er personen som ikke hilser, på personer du mener er at et fjols, hvor man af ren og skær venlighed normalt kan hilse når man møder dem, af respekt for eksistensen af individualitet :-)
|
Pade2204
Guld medlem
Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1048
|
Sendt: 05-August-2007 kl. 17:50 |
Jeg er et fjols ! Du er et fjols ! Alle er et fjols !
Skal du have endnu et smukt digt, dit fjols...
...dejligt vejr idag!
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 05-August-2007 kl. 18:19 |
Kandersen skrev:
Hmm. Mener du virkelig det som du skriver her, Otto? At alle billige steder giver dårlig rådgivning og inkompetence. (Eller at det skal man forvente?). |
Jeg mener at man _som udgangspunkt_ bør forvente at pris og service hænger sammen, ja. De tilfælde hvor butikkerne adskiller sig fra dette, er så de butikker man skal vælge at handle i (hvis de adskiller sig positivt, forstås).
Problemet er i virkeligheden ikke at de billigste butikker generelt leverer dårlig service (med undtagelser). Problemet er at mange af de dyre også gør det. Men det er slet ikke dét jeg ønsker at diskutere - pointen er at hvis du, uanset butikkens pris, er utilfreds med en given butiks service, så mener jeg ikke at man kan tillade sig at brokke sig over den hvis man _alligevel_ vælger at handle der. Det kan ikke bare forsvares med at "de er jo de billigste".
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 05-August-2007 kl. 18:32 |
pendec skrev:
Helt ærligt, er du ikke lidt dobbelt moralsk.. for først så er velvidende personer som handler i butikkerne fjolser, og så fremstår du selv som personen som har stået der og rådgivet personerne? |
Punkt 1: Jeg kan ikke se at det er dobbeltmoralsk, eftersom jeg netop ikke gør det længere. Jeg holdt netop op med det, fordi jeg ikke kunne forsvare firmaets forretningsmetoder. Uden at jeg skal ophøje mig selv, så synes jeg da netop at det er det modsatte af dobbeltmoral. Ingen kan vel forvente at jeg som 18-årig skulle sidde med den samme viden og dermed de samme holdninger, som jeg gør som 30-årig?
Punkt 2, så siger jeg jo netop at jeg IKKE har noget imod at folk vælger at handle i Fona. Jeg har noget imod at folk vælger at handle der, på trods af at de er utilfredse med butikkens måde at drive forretning på. Jeg har sådan set ikke sagt noget i denne tråd om hvad jeg generelt mener om hvorvidt man bør handle i Fona eller ej - det er op til den enkelte at vurdere om de opfylder de krav man har til butikken. Men jeg synes om noget det er dobbeltmoralsk at brokke sig over butikkens service, og så lægge sine penge der alligevel. Hvis du bevidst vælger servicen fra, for at få varen billigt, så lad være med at brokke dig over at servicen mangler! Eller, som dét tråden dybest set handler om, blive forundret når mere uvidende kunder gør et fejlkøb pga. den manglende service.
pendec skrev:
og så giver din "fona" historie mig da ikke lige mere tillid til din vurdering af kunde behandling og vurdering af produktet man køber der. Alle skal starte et sted og det gjorde du altså også. Så hav lidt respekt for andre som forsøger at udvikle sig og lære. det er helt sikkert tilfældet for flere af dem i fona/elgiganten ligesom det var for dig. |
Som sagt, jeg kritiserer jo netop IKKE medarbejderne i Fona/Elgiganten. De gør sådan set bare deres arbejde. Du har fuldstændigt mistolket mine indlæg.
|
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 05-August-2007 kl. 20:33 |
AV Precision skrev:
Som sagt, jeg kritiserer jo netop IKKE medarbejderne i Fona/Elgiganten. De gør sådan set bare deres arbejde. Du har fuldstændigt mistolket mine indlæg.
|
Det var dog emne debatten her, så fred være med det. Vi repræsenterer bare et par ud af mange meninger.. Og så kan folk jo selv vurdere holdningen og dens drejninger :-)
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 05-August-2007 kl. 21:03 |
pendec skrev:
Det var dog emne debatten her, så fred være med det. |
Og jeg underbyggede netop _ikke_ dén mening der har været givet udtryk for i debatten, men modsagde den. Jeg føler lidt at jeg bliver taget til ansvar for noget andre har sagt...
|