recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fona i økonomisk krise!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fona i økonomisk krise!

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 17:25

Jeg husker da udmærket butikkerne fra for 30-40 år siden, da var de meget anderledes, for dengang skulle man til en rigtig forhandler for at købe sine ting.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 17:34
Jeg tror, at det var i midten af 1990'erne at Fona begyndte at ændre status - på et tidspunkt blev Fonas butikker også åndet i nakken af Merlins butikker. - Men at Fona begyndte at bruge discountkonceptet sammen med det der var tilbage af det gamle Fona, da gik det galt - det skiftende ejerskab har ødelagt Fonas grundidé.
Til top
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 18:20
penge, penge og atter penge, det er det det hele handler om i dag.
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af nhj4 nhj4 skrev:

Kvalitet, kvalitet og atter kvalitet, det er det der er for lidt fokus på i dag.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Kvalitet, kvalitet og atter kvalitet, det er det der er for lidt fokus på i dag.

Vi er helt enige - desværre er vi mindretal.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Vi er helt enige - desværre er vi mindretal.....

Klaus
Ah...I er nu ikke helt aleneWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 19:27
Fona er en butik uden eksistensberettigelse. De er langt fra billige nok til at lokke med gode tilbud - den del tager Elgiganten sig af - og de har en for dårlig service. Det eneste de gør er at sige "dette tv til 15000 er bedre end det andet til 5000".. Man kan altså ikke bruge dem til noget andet end at slå tid ihjel fordi man ikke nåede bussen på vej hjem fra arbejde..
Til top
Fanastril Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2008
Sted: Denmark
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fanastril Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 20:05
Jeg skulle købe en Displayportkabel; i Fona forstod sælgeren ikke, vad jeg mente. I Elgiganten kunne sælgeren henvise mig til en anden specialbutik, som hadde kabelen.

Redigeret af Fanastril - 04-Oktober-2013 kl. 20:07
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 20:43
De fleste kunder snakker jo bare når de siger de vil betale for service, for virkeligheden er jo de fleste køber hvor det er billigst. De fleste vil ikke betale 500-1000kr mere for et tv pga. service.
Fona sælger i dag kun ting som der ingen fortjeneste er på. Tv, Pc, Apple, spil og cd´n er død. De kæmper jo som vanvittige med at sælge forsikringer for at have noget indtjening.
Jeg tænker igen hvilken fremtid forbrugeren ønsker...
Når det er sagt, tror jeg også Fona har kæmpe udgifter til hovedkontor og direktører.. Uden er vide det ;-)
Og jeg har ved gud aldrig fattet folk har handlet der. Men familien Danmark har jo. Nu handler de på nettet og i El-mutanten og jeg vil vædde med at de står derude og skriger på service når lortet ikke virker eller de ikke kan finde ud af produktet!

Redigeret af Mr. Claude - 04-Oktober-2013 kl. 20:58
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 21:17
Jeg oplevede en gang så uhørt ringe service i Fona og har efterfølgende ikke købt noget stort der. Alligevel vil jeg syntes at det er trist hvis de lukker.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 21:35
TV, PC, Apple, spil og cd'en lever i bedste velgående - og dør ikke!

Lad os indkredse debatten. - Ja Fona er blevet lidt for ivrig med at sælge forsikringer - præcis som også Elgiganten er ivrig for at sælge forsikringer, ligesom mange andre butikker i dag!

Det mest absurde ved Fona, det er at hvis de ved køb af en Blu-ray spiller yder rabat på en lidt højt prissat Blu-ray film, så er betingelsen, at man skal købe en Film-forsikring til 25,- kr. - Så står Fona klar til at yde assistance, hvis der senere sker noget med film/afspiller - pjat!

Jeg har aldrig oplevet at Elgiganten henviser til andre butikker, hvis de ikke selv kan yde en service.

Men fælles for både Fona og Elgiganten er, at deres hotline med mailsupport ofte er til ingen verdens nytte. - Jeg forstår ikke disse kundetjenester eksisterer?

Jeg har tit oplevet ligegyldighed fra personalet hos Elgiganten - men en vis service hos Fona.

Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 21:47

TV, PC, Apple, spil og cd'en lever i bedste velgående - og dør ikke!

Det var kun cd´n der var uddøende. Ikke resten.. Og det var mest indtjeningen der var essencen. Ikke døden..
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu