recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fona i økonomisk krise!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fona i økonomisk krise!

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

TV, PC, Apple, spil og cd'en lever i bedste velgående - og dør ikke!

       

Det var kun cd´n der var uddøende. Ikke resten.. Og det var mest indtjeningen der var essencen. Ikke døden..


CD'en er debatteret i andre debattråde - CD'en dør ikke...

Lad holde os til essensen vedr. Fona.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

TV, PC, Apple, spil og cd'en lever i bedste velgående - og dør ikke!

       

Det var kun cd´n der var uddøende. Ikke resten.. Og det var mest indtjeningen der var essencen. Ikke døden..


CD'en er debatteret i andre debattråde - CD'en dør ikke...

Lad holde os til essensen vedr. Fona.

Det er jo for fanden da heller ikke det om cd´n der uddør der er essencen! Jeg skriver om hvorfor Fona er ved at uddø! Og EEN af grundene er cd´n... og så er der ALLE de andre årsager.
Tror du ikke at DU skulle læse hele indlægger i stedet for at plukke ud!?!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

De fleste kunder snakker jo bare når de siger de vil betale for service, for virkeligheden er jo de fleste køber hvor det er billigst. De fleste vil ikke betale 500-1000kr mere for et tv pga. service.
Jo jeg betaler gerne for ekstra service af en god og troværdig - og ikke mindst en fysisk forhandler- og benytter dem i langt de fleste tilfælde. Okay er det en dims til under en tusse så vælger jeg det billigste på nettetSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 00:32
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

De fleste kunder snakker jo bare når de siger de vil betale for service, for virkeligheden er jo de fleste køber hvor det er billigst. De fleste vil ikke betale 500-1000kr mere for et tv pga. service.

Jo jeg betaler gerne for ekstra service af en god og troværdig - og ikke mindst en fysisk forhandler- og benytter dem i langt de fleste tilfælde. Okay er det en dims til under en tusse så vælger jeg det billigste på nettetSmile


Ja ja, det er jo fint Hother. Så er der én ;-) Jeg skrev også "de fleste"...
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 07:19
Hother: var det derfor du købte dine tidligere hovedtelefoner på nettet ?
Til top
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 09:20
Citat Tonice25: Jeg har aldrig oplevet at Elgiganten henviser til andre butikker, hvis de ikke selv kan yde en service.

Ja det står så i skarp kontrast til at jeg flere gange er blevet henvist til det helt rigtige sted når de ikke selv kunne yde den service. Blandt andet omkring reservedele og specielle kabler.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1417
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 09:51
Jeg tror bare det her Elektronik har fået en lidt lavere status.
Førhen skulle man helst til "Radiomanden" som kunne rådgive alle de uvidende i køb og brug af div. produkter. Det tog han sig jo selvfølgelig godt betalt for.

Tiderne er skiftet det betyder ikke noget længere. Vi har god forbrugerbeskyttelse her i landet og er stort set sikret uanset, hvilken butik vi køber vores varer i. Derudover er det nok ikke så svært at købe et TV eller et stereo anlæg mere. (Jeg kender ikke nogen der har købt et stereo anlæg de sidste 10 år).

Fona de dør og, hvorfor de ansatte skal gå ned i løn fordi de blot har 20 mio i underskud forstår jeg ikke. Ejerne må jo dække det underskud, hvis de ønsker at køre videre med butikken. 


Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Tektronix Tektronix skrev:

Citat Tonice25: Jeg har aldrig oplevet at Elgiganten henviser til andre butikker, hvis de ikke selv kan yde en service.

Ja det står så i skarp kontrast til at jeg flere gange er blevet henvist til det helt rigtige sted når de ikke selv kunne yde den service. Blandt andet omkring reservedele og specielle kabler.


Det lyder lidt utroligt - det handler nok lidt om hvilken lokal Elgiganten det er?

For Elgigantens hotline på internettet, de har altså ikke altid nogle klare svar via mail - jeg ved også, at det telefonisk kan give problemer.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Jeg tror bare det her Elektronik har fået en lidt lavere status.
Førhen skulle man helst til "Radiomanden" som kunne rådgive alle de uvidende i køb og brug af div. produkter. Det tog han sig jo selvfølgelig godt betalt for.

Tiderne er skiftet det betyder ikke noget længere. Vi har god forbrugerbeskyttelse her i landet og er stort set sikret uanset, hvilken butik vi køber vores varer i. Derudover er det nok ikke så svært at købe et TV eller et stereo anlæg mere. (Jeg kender ikke nogen der har købt et stereo anlæg de sidste 10 år).

Fona de dør og, hvorfor de ansatte skal gå ned i løn fordi de blot har 20 mio i underskud forstår jeg ikke. Ejerne må jo dække det underskud, hvis de ønsker at køre videre med butikken. 




Nu kan lidt lyde som de vise sten i generel elektronikviden - derudover kan internettet for nogle være lidt af en jungle af viden inden køb.

- Men du har da ret i, at det nok ikke i de fleste tilfælde giver nogle problemer ved køb af tv og stereoanlæg.

Problemet er specifikt at nogle butikshjemmesider kan være mangelfuld eller forkerte vedr. fakta - jeg har enkelte gange kontaktet butikker, hvis jeg var i tvivl.

Nu er 20 mio. i underskud vel også en del?
At de ansatte i Fona så skal bøde for det via deres løn, det er nok ikke det bedste?

Og som før nævnt: Hvorfor så udvide eller skifte lokaler, hvis økonomien p.t. er dårlig?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Jeg tror bare det her Elektronik har fået en lidt lavere status.
Førhen skulle man helst til "Radiomanden" som kunne rådgive alle de uvidende i køb og brug af div. produkter. Det tog han sig jo selvfølgelig godt betalt for.

Tiderne er skiftet det betyder ikke noget længere. Vi har god forbrugerbeskyttelse her i landet og er stort set sikret uanset, hvilken butik vi køber vores varer i. Derudover er det nok ikke så svært at købe et TV eller et stereo anlæg mere. (Jeg kender ikke nogen der har købt et stereo anlæg de sidste 10 år).

Fona de dør og, hvorfor de ansatte skal gå ned i løn fordi de blot har 20 mio i underskud forstår jeg ikke. Ejerne må jo dække det underskud, hvis de ønsker at køre videre med butikken. 



Hvad bygger du den uddtalelse på? Jeg ser ingen lav status.

Det kan stadigvæk svare sig at gå til Fagmanden og få råd inden køb, hvis man ikke er hjemme i teknikken.

Det har aldrig været sværere at købe TV og anlæg, end det er nu. Tidligere skulle man kun beslutte hvor stort billedrøret skulle være. Og stereo anlægget var det prisen der bestemte hvad man fik med hjem.

Fona lever videre hvis Dixons vil.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2346
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 11:59
Sådan er det jo. Nogle butikker kan få det til at løbe rundt; andre kan ikke.

Jeg tror ikke jeg har lagt en eneste krone hos dem.
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Fanastril Fanastril skrev:


Jeg skulle købe en Displayportkabel; i Fona forstod sælgeren ikke, vad jeg mente. I Elgiganten kunne sælgeren henvise mig til en anden specialbutik, som hadde kabelen.


Den har jeg også prøvet mere end 1 sted ... sjovt nok i Fona.
I Elgiganten vidste de da (både i IT og R/TV) hvad jeg talte om om end de ikke var lagerførende på displayport kabler :)

men det er vel et generelt symptom på, at vi alle forventer super service kombineret med lave priser ...
og DET hænger jo ikke sammen.

groft sagt kan man vel sige, special butikker (højere priser og service) eller online handel.

den her gråzone som Elgiganten/Fona dækker over tror jeg på længere sigt er død.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu