recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fona i økonomisk krise!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fona i økonomisk krise!

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 19:24
Så dem der mener, at Fona og Elgiganten er hverken fugl eller fisk, der er det altså de butikker der dør på kort sigt - mens de små specialbutikker de får måske nyt fokus?

Men jeg mener, at netbutikker med elektronik, de skal have fokus på sortiment og omtale af varer - samt styrkelse af kundeservice, hvis de ender med at vinde?

Uanset hvor prisbevidst man er og baggrundsviden man har, så er det altid en fordel at se visse produkter, inden man køber.

Redigeret af tonice25 - 05-Oktober-2013 kl. 19:24
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 19:56
Det er jo ikke noget problem hvis man ved hvad man skal have. Og hvis man IKKE ved det, er Fona det sidste sted man går hen.

Har en STB på vej fra AV-Connection, 200kr sparet ift butikspris..
Til top
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

Oprindeligt skrevet af Fanastril Fanastril skrev:

Jeg skulle købe en Displayportkabel; i Fona forstod sælgeren ikke, vad jeg mente. I Elgiganten kunne sælgeren henvise mig til en anden specialbutik, som hadde kabelen.

Den har jeg også prøvet mere end 1 sted ... sjovt nok i Fona.
I Elgiganten vidste de da (både i IT og R/TV) hvad jeg talte om om end de ikke var lagerførende på displayport kabler :)

men det er vel et generelt symptom på, at vi alle forventer super service kombineret med lave priser ...
og DET hænger jo ikke sammen.

groft sagt kan man vel sige, special butikker (højere priser og service) eller online handel.

den her gråzone som Elgiganten/Fona dækker over tror jeg på længere sigt er død.

jeg kan godt forstå at supper service er ved at forsvinde i de danske butikker, jeg har se flere gange og hørt fra butikkerne bare kommer ind og efter spørger efter ting og går så hjem og bestiller over netter fra udlandet, det kan de danske butikker ikke leve af, når alt kommer til alt er vi selv uden om at det går som det går her i lille DANEVANG, og så går det ud over den der godt vil det lille land det godt
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er jo ikke noget problem hvis man ved hvad man skal have. Og hvis man IKKE ved det, er Fona det sidste sted man går hen.

Har en STB på vej fra AV-Connection, 200kr sparet ift butikspris..

En mailkorrespondance inden køb endte alligevel med at være et fejlkøb til knapt 300 kr. - men nu er de nogle år siden, måske jeg skulle prøve igen hos AV_Connection?
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 13:36
Nu hedder tråden godt nok Fona, men Elgiganten bliver alligevel nævnt en del, og fra de fleste som en butik uden "god service".

Det er jeg lodret uenig i!

Jeg har smidt en del tusinde kroner i både software, hardware (til PC osv), kameraer, telefoner og hårde hvidevarer og jeg har også haft problemer med noget af det, og på intet tidspunkt har der været problemer med at få butikken til at servicere mine problemer.

Telefoner har jeg fået prisforskelle fra onlinetilbud til butikspriser refunderet, defekt navigation blev ombyttet, og jeg blev sputgt om ikke jeg lige skulle låne en i mellemtiden osv. osv.

Jeg kan ikke se at Elgiganten skulle have problemer med servicen, og heller ikke vejledningen i butikken.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 13:47
Hmm... for nogle års mødte jeg op i en Elgiganten butik og spurgte om en printer til deres internetpris. Det kunne der IKKE være tale om, jeg skulle hoste op med cirka 300 kr. mere. Så var det godt, at man kunne finde en anden butik!
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Hmm... for nogle års mødte jeg op i en Elgiganten butik og spurgte om en printer til deres internetpris. Det kunne der IKKE være tale om, jeg skulle hoste op med cirka 300 kr. mere. Så var det godt, at man kunne finde en anden butik!

Det tror jeg godt nok aldrig jeg har oplevet - når jeg har spurgt ind til det, har jeg aldrig fået et negativt svar tilbage.

Jeg har dog været ude for at lytte til en medarbejder binde en kunde "en røver" på ærmet, bl.a. om udskiftning af harddisk i en PS3 (for at sælge en dyrere model går jeg ud fra), og sådanne historier kan man sikkert finde i stort set alle butikker, billige som dyrere - jeg har oplevet lignende i andre butikker...

Derfor mener jeg også det er svært at inddrage f.eks. Elgigantens serviceniveau som en faktor i Fonas økonomiske problemer, I alle butikker vil man have oplevet forskellige grader af service, alt efter hvilken medarbejder man har talt med, og mange gange sikkert også alt efter hvordan man har grebet situationen an selv!

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 14:33

Og det gjorde du så.

Hele ideen med internetpris er jo at det kun er på nettet man kan købe til denne pris.

Man kan bare bestille og afhente i butik........
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 14:44
Mufti, visse butikker er til at tale med vedr. netpriser - hvis du har nærlæst zulfos indlæg, vil du se at det passer.

Men som nævnt, jeg havde en dårlig oplevelse med at møde op i en Elgiganten butik vedr. en printer - det har dog ikke forhindret mig i at købe noget hos Elgiganten på internettet

Jeg vil dog helst købe noget hos Fona.
Til top
alpha10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juli-2008
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alpha10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 15:22
Jeg har altid kunne få den bedste pris i El-giganten, Fona vil aldrig matche priser med nogen som helst, det bliver deres død en dag :)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af alpha10 alpha10 skrev:

Jeg har altid kunne få den bedste pris i El-giganten, Fona vil aldrig matche priser med nogen som helst, det bliver deres død en dag :)

At prutte om prisen hos Elgiganten?
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 15:52

Oprindeligt skrevet af alpha10 alpha10 skrev:

At prutte om prisen hos Elgiganten?

Måske ikke prutte, men i det mindste få samme pris i butikken, som på deres netshop.
Lars B

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu