Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
|
Sendt: 15-Januar-2010 kl. 21:16 |
Det skal ikke på nogen måde forhindre den ansatte til at råde og vejlede kunden om den vare kunden ønsker, så at kunden kan få den vare der passer bedst til behovet. Man skal ikke presse en vare til kunden bare fordi nogen siger man skal, den slags metoder er utilstedelige og må ikke forekomme, Der er desværre mange der falder for den slags metoder, det duer ikke. Jeg og forhåbentlig mange andre finder sig ikke i den slags metoder.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
quarkir
Guld medlem
Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
|
Sendt: 15-Januar-2010 kl. 23:26 |
Radiomanden skrev:
Det skal ikke på nogen måde forhindre den ansatte til at råde og vejlede kunden om den vare kunden ønsker, så at kunden kan få den vare der passer bedst til behovet. Man skal ikke presse en vare til kunden bare fordi nogen siger man skal, den slags metoder er utilstedelige og må ikke forekomme, Der er desværre mange der falder for den slags metoder, det duer ikke. Jeg og forhåbentlig mange andre finder sig ikke i den slags metoder. |
Njah, det kræver nu engang at du ved at de forekommer....
|
 |
tbbv
Bruger
Oprettet: 04-Juli-2007
Point: 150
|
Sendt: 15-Januar-2010 kl. 23:44 |
Radiomanden skrev:
Det skal ikke på nogen måde forhindre den ansatte til at råde og vejlede kunden om den vare kunden ønsker, så at kunden kan få den vare der passer bedst til behovet.
|
Er det noget du bestemmer? Den ansatte skal da gøre hvad hvad han får besked på, eller finde et andet job. Det er salg og profitoptimering, det foregår over alt, inden for alle brancher. Du kan syntes, at det er uhensigtsmæssigt og derfor lade være med handle der (og/eller opfordrer andre til at lade være). Mvh
|
 |
dieseldk
Super bruger
Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 368
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 00:10 |
Skyum skrev:
Problemet er jo at en sælger skal sælge den vare der passer bedste til kundens behov,budget osv., og hvis der så står en sælger og blander sine egne interesser ind i handlen.så er der jo en skjult dagsorden, hvilket ikke er heldigt da kunden risikerer at købe et produkt ud fra sælgers "behov". |
En sælger skal sælge noget og helst det hvor han/butikken tjener mest, for lave det bedste salg lytter man til kunden for denne skal jo føle at få sine behov/krav opfyldt. Hvis man vil have råd og vejledning så køb det et andet sted end du køber produktet.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 00:19 |
Lige precis, det skal være på kundens vilkår, og ikke fordi at sælgeren skal påtvinge et bestemt produkt.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
dieseldk
Super bruger
Oprettet: 28-Maj-2009
Point: 368
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 00:27 |
Radiomanden skrev:
Lige precis, det skal være på kundens vilkår, og ikke fordi at sælgeren skal påtvinge et bestemt produkt. |
Den bedste sælger er nu engang den der kan "påtvinge" kunden et bestemt produkt uden at kunden opdager det.
|
 |
barfodcph
Bruger
Oprettet: 19-November-2006
Point: 176
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 00:29 |
Verden er af lave...Når jeg køber bukser hos Tøjeksperten, prøver de også altid sælge mig et dyrere par, og oveni købet spørger de om jeg ikke også skal have et bælte til 
|
 |
tbbv
Bruger
Oprettet: 04-Juli-2007
Point: 150
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 00:29 |
Man kan have en mening om hvordan, man bedst driver en forretning. Men det er jo ikke den eviggyldige sandhed.
Vil stadig væk mene, at det er ejeren og ledelsen i en forretning/kæde/koncern/brugs/føtex/netto/medicindalvirksomhed/foderstofsalgsafdeling/fuglbrædtsforretning/fiskehandel/marketenderi/antikvitetsforretning/kiosk/restaurant, der bestemmer hvordan man skal drive sin virksomhed. Mvh
Redigeret af tbbv - 16-Januar-2010 kl. 00:49
|
 |
Fnulder
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 00:49 |
Provision er jo en motivation for at sælgeren prøver at sælge et bedre produkt til en kunde. Det er jo ikke et problem så længe sælgeren fortæller ærligt hvad kunden får mere ved at vælge et TV som koster mere end det kunden faktisk var inde for at købe. Det kan jo også give en bedre oplevelse for kunden. Problemet kommer så ved sælgere der bare siger en masse fis som kunden forhåbentligt aldrig regner ud, bare for at lokke kunden til at købe et TV han/hun faktisk ikke har brug for. Men sådan er langt langt fra de fleste sælgere jo selvom mange herinde får elektronikbrancen til at lyde som et stort fupnummer.
|
 |
Kasper_J
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 09:19 |
AV Precision skrev:
Hør nu lige her, provisionsløn eller ej, så er enhver sælgers primære opgave at tjene så mange penge til firmaet som muligt |
Ja det er sguda ret indlysende - men hvis du som sælger anbefaler mig produkt A fordi du tjener mere på det end produkt B som du tjener mindre på men faktisk ville løse en given opgave bedre for mig - ja så vil jeg da ikke handle med dig, så simpelt er det.
Så må det jo være op til butikken, om man ønsker at tjene pengene ved at have kunder som fast kommer i butikken, eller at tage røven på folk og kun få 1 handel.
|
 |
keldp
Guld medlem
Oprettet: 16-August-2008
Point: 719
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 10:10 |
Kasper_J skrev:
AV Precision skrev:
Hør nu lige her, provisionsløn eller ej, så er enhver sælgers primære opgave at tjene så mange penge til firmaet som muligt |
Ja det er sguda ret indlysende - men hvis du som sælger anbefaler mig produkt A fordi du tjener mere på det end produkt B som du tjener mindre på men faktisk ville løse en given opgave bedre for mig - ja så vil jeg da ikke handle med dig, så simpelt er det.
Så må det jo være op til butikken, om man ønsker at tjene pengene ved at have kunder som fast kommer i butikken, eller at tage røven på folk og kun få 1 handel. |
Ja men der er mange kunder som slet ikke opdager at de har fået et dårligere produkt.
|
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011 CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12.
|
 |
Chicco
Bruger
Oprettet: 14-November-2006
Point: 74
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 10:20 |
Fnulder skrev:
Provision er jo en motivation for at sælgeren prøver at sælge et bedre produkt til en kunde. Det er jo ikke et problem så længe sælgeren fortæller ærligt hvad kunden får mere ved at vælge et TV som koster mere end det kunden faktisk var inde for at købe. Det kan jo også give en |
Det er ikke korrekt. Provision i en butik som eks. Fona skal motivere sælgeren til at sælge produkter som der eks. er en stor lagerbeholdning af, produkter der er udgået og skal sælges for at mindske et evt. tab eller produkter som bare har det bedste dækningsbidrag.
Provision er jo et værktøj der skal motivere sælgerne til at gøre det godt for butikken og IKKE for kunden. Sælgeren som skal tjene penge via provision er nødt til at sælge det han tjener på for at opnå den bedste månedsløn.
Hvis man vitterlig gik op i kundens behov, så ville man fastaflønne sælgerne, så de på den måde kan give sig den fornødne tid til hver kunde og frem for alt: Give dem uvildig rådgivning.
Dertil skulle man så give dem en bonus, baseret på kundefeedback.
Men uanset hvor dårligt vi alle synes det er i forhold til kunderådgivning, så er det bare sådan verden fungerer.
|
 |