Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Notfast
Guld medlem
Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2876
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 10:31 |
Hold nu op !
Der er ikke en eneste der har beskrevet et problem med Fona's interne system, men de fleste brokker sig.
Fona's ordning er en ganske normal ordning i branchen, nogen steder er den dog bedre skjult for kunden.
Jeg kender butikschefen i en Fona og konen er film og musik leder i samme Fona, og jeg ved at Fona først og fremmest ønsker at sælge det rette produkt til kunde ! Fona ønsker at give en sådan service og rådgivning at kunden er og kan føle sig tryk, de ønsker at se kunden igen og blive kundens fortrukende sted at handle. Når det så er sagt kan der være at 2 eller måske 3 vare er lige så gode for kunden, og her vil du kunne opleve at det er en prik vare du bliver anbefaldet.
Samtidog skal det siges at der er ganske ganske få kr. der er i provison på en prik vare. Så det er bestemt ikke noget at frygte i Fona... tværtimod, her er det mere åbenet lyst i forhold til andre i branchen. Alle i Branchen har et bestemt produkt de heller vil sælger frem for et andet, spørgsmålet må være, og kundens behov vare tungest alle steder?
|
.....
|
 |
baekgaard
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Point: 502
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 11:09 |
Hvorfor spørg i ikke bare om de får provision for at sælge tvet, det er lovpligtigt at svare ja, såfremt de gør. Desuden, hvorfor gå i fona eller expert? de får samme uddannelse som i bilka! (sjovt nok så ved jeg det, fordi jeg kender en del fra blandt andet expert, og jeg er selv i bilka). Med mindre det er deres interesse, så aner de ikke en kæft om hvad de sælger. For fanden da, der kommer jo salgskonsulenter ud, som fortæller dem, at de skal slukke for tvet når de demonstrere sortniveau.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 11:27 |
Det er altså en underlig naivitet, der præger denne tråd.
Chicco og co., tror I virkelig på, at en fastaflønnet sælger i modsætning til en provisionssælger er en uvildig rådgiver?
Uanset om sælgeren får provision eller ej, vil han forsøge at sælge efter de retningslinier, arbejdsgiveren har udstukket.
Uanset om sælgeren får provision eller ej, vil sælgeren blive bedømt af sin arbejdsgiver på de resultater, han opnår.
Provision er kun et ledelsesredskab. Vi kan som kunder være revnende ligeglade med, om en arbejdsgiver bruger dette redskab eller andre redskaber til at gennemføre sine retningslinier for salg.
|
 |
Fnulder
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 12:37 |
baekgaard skrev:
Hvorfor spørg i ikke bare om de får provision for at sælge tvet, det er lovpligtigt at svare ja, såfremt de gør. Desuden, hvorfor gå i fona eller expert? de får samme uddannelse som i bilka! (sjovt nok så ved jeg det, fordi jeg kender en del fra blandt andet expert, og jeg er selv i bilka). Med mindre det er deres interesse, så aner de ikke en kæft om hvad de sælger. For fanden da, der kommer jo salgskonsulenter ud, som fortæller dem, at de skal slukke for tvet når de demonstrere sortniveau.
|
Er det gennem Radiohandlerskolen i Ringsted i får uddannelse i Bilka?
Nu har jeg selv været gennem uddannelsen på Radiohandlerskolen og mig bekendt, så er Bilka elever kun derover ganske få dage, hvorimod Fona, Expert, Hifiklubben og B&O er i klasse sammen hvor man kommer der 4x14 dage over 2 år. Jeg har selv været gennem det og har INTET negativt at sige. Uddannelsen er på højt teknisk niveau og lærerne har mange års erfaring fra brancen.
Desuden synes jeg beskyldnigerne om at provision helt automatisk er = dårlig og forkert vejledning, er skudt helt ved siden af. Det er ikke noget jeg kender til i den butik jeg kommer fra
|
 |
morten_b
Bruger
Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 184
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 12:40 |
Allan Olesen skrev:
Provision er kun et ledelsesredskab. Vi kan som kunder være revnende ligeglade med, om en arbejdsgiver bruger dette redskab eller andre redskaber til at gennemføre sine retningslinier for salg.
|
Kunderne kan da bestemt ikke være ligeglade når de pga. ledelsesredskabet bliver påduttet et produkt de egentligt ikke har behov for. Det er sikkert ikke et problem for de fleste her i foraet, men et langt større problem for den gennemsnitlige forbruger. Man kan jo også overveje, hvordan "ledelsesredskaber" der fører til salg af produkter som forbrugeren reelt ikke efterspurgte eller ønskede forholder sig til markedsføringsloven og købeloven.
|
 |
baekgaard
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 13:30 |
[/QUOTE]
Er det gennem Radiohandlerskolen i Ringsted i får uddannelse i Bilka?
Nu har jeg selv været gennem uddannelsen på Radiohandlerskolen og mig bekendt, så er Bilka elever kun derover ganske få dage, hvorimod Fona, Expert, Hifiklubben og B&O er i klasse sammen hvor man kommer der 4x14 dage over 2 år. Jeg har selv været gennem det og har INTET negativt at sige. Uddannelsen er på højt teknisk niveau og lærerne har mange års erfaring fra brancen.
[/QUOTE] Nu er jeg kun deltids som et studiejob, så jeg er kun igennem, det de kalder bilka skolen, som er en kursus, som er udviklet til den enkelte afdeling. Den Radiohandelskole i ringsted, den kender jeg ganske udmærket. største delen af det som læres er (ihvertfald de sidste par år) udstilling af produkter og lignende. Det er klart at der også kommer lidt teknisk viden. Men jeg holder stadig på, at man kan få samme vejledning i Bilka og elgiganten, som i fona og expert (kender ikke til hifiklubben eller B&O). Det eneste der laver udsvinget er interesse. Da jeg havde været i Bilka i 1-2 måneder havde jeg samme "tekniske" viden, som mine venner. Det er ikke fordi jeg vil lange ud efter nogle bestemte butikker, eller fremhæve en anden. Jeg vil bare frem til, at uanset hvilken kæde man går ind i, så risikere man at høre en omgang lort. Der mener jeg at special butikker er langt bedre. Okay fair nok, der er nok også brodne kar ind imellem
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 13:46 |
morten_b skrev:
Allan Olesen skrev:
|
Kunderne kan da bestemt ikke være ligeglade når de pga. ledelsesredskabet
|
Har du overhovedet forstået, hvad jeg skrev? Det er arbejdsgiverens retningslinier, du skal interessere dig for, hvis du absolut har brug for at kende sælgers motivation. Jeg gentager: Om han bruger provision eller andre redskaber til at gennemføre sine retningslinier, kan du være revnende ligeglad med.
|
 |
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 16:01 |
Nu arbejder jeg selv i fona. Og vores første priotet er at dække kundes behov. For vi lever på at kunderne kommer igen. Ja vi får provision som de gør i hele den her branche. men står jeg mellem 2 skærme og den ene er bedre end den anden og koster det samme så vejleder jeg altid kunden til at tage den bedste også selvom den anden skærm ville udløse provision og faktisk også ville ku ha dækket kundens behov.
|
Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50
SVS 5 satelite SVS SB2000
JVC HD750
Sony PS4
|
 |
Fnulder
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 17:00 |
baekgaard skrev:
Den Radiohandelskole i ringsted, den kender jeg ganske udmærket. største delen af det som læres er (ihvertfald de sidste par år) udstilling af produkter og lignende.
|
Okay, det er slet ikke det billede jeg har om det. Sidste år var jeg to gange derover. De første 14 dage var kun omkring lyd. De næste 14 dage var kun omkring billede og video. Synes man får rigtig meget ud af det.
|
 |
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 17:03 |
sludder baekgaard. det er nok den mest kompetente undervisning du overhovedet får inden for den her branche. det er virkelig folk der ved hvad de snakker om. jeg syntes endda at det tilsidst blev lidt for teknisk.
|
Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50
JVC HD750
Sony PS4
|
 |
morten_b
Bruger
Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 184
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 17:28 |
|
 |
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 17:31 |
tjaa synes da det er mere grotesk at man bruger provisionsordninger hvor det gælder menneskeliv. altså vagtlægen, hvis vagtlægen kan klare det over telefonen får han provision det gør han ikke hvis personen skal ha en tid og værst er det hvis de skal sende vagtlægen til den pågældende adresse.
|
Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50
JVC HD750
Sony PS4
|
 |