recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fona og provisionsprikken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFona og provisionsprikken?

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

 
Hvordan overbeviser dem, det er jo mega nemt med kunderne, men nej kollegaerne siger at billedet er mørkt kedeligt og hvidt er gråt og så kan man spejle sig i billedet og så koster de mere i strøm.
 
Man fortæller dem at de bør sætte sig ind i, hvad korrekt billedgengivelse er. LOL
Og m.h.t. strømforbrug, så spørger en Ferrari-ejer jo heller ikke om, hvad den kører på literen. Wink
 
Må jeg høre - hvor i landet er det, der arbejder en ordentlig/fornuftig sælger i Fona? Big smile
 
M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:


Det er et meget groft udtryk. Jeg køber andre elektroniske produkter end tv i butikerne. Hver gang jeg handler ind i Bilka, "nasser" jeg sgu da heller ikke på Bilka, bare fordi de har fladskærme stående, og jeg ikke køber min fladskærm i Bilka, men, f.eks i Fona eller i en netbutik, fordi jeg kunne få en bedre pris dér. Bilka tjener da stadigvæk penge på mig. Godt for Bilkas aktionærer.
 
Nu mener jeg så heller ikke at du kan få fornuftig vejledning i Bilka!
Desuden sker det ofte at Bilka ikke tjener en skid på det TV de sælger til dig. Det er på madvarerne de henter pengene. Derfor er det slet ikke en reel sammenligning.
Det svarer jo til at du i Radio/TV-forretningen lige skulle forbi de franske hotdogs, dækkene, dugene og alt det andet, inden du finder skærmene ovre i hjørnet. Hér står der en studerende med bumser, som står og hælder vand ud af ørene...
Og spørger du om de også har en Blu-Ray afspiller til, så peger han i en retning og siger derovre...
 
M.v.h.
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

 
Hvordan overbeviser dem, det er jo mega nemt med kunderne, men nej kollegaerne siger at billedet er mørkt kedeligt og hvidt er gråt og så kan man spejle sig i billedet og så koster de mere i strøm.
 
Man fortæller dem at de bør sætte sig ind i, hvad korrekt billedgengivelse er. LOL
Og m.h.t. strømforbrug, så spørger en Ferrari-ejer jo heller ikke om, hvad den kører på literen. Wink
 
Må jeg høre - hvor i landet er det, der arbejder en ordentlig/fornuftig sælger i Fona? Big smile
 
M.v.h.
Nu er det jo ikke alle som går efter korrekt billedgengivelse. Jeg ved godt mit panasonic PX80 kan levere et mere korrekt billede, men det er bare for kedeligt at se på i min verden.
Mange der kommer ind til mig for at købe TV siger de går efter et skarpt og lyst billede. Jamen så er det jo ikke plasma de skal købe.
Hvis de derimod efterspørger det bedste billede til film, så vil jeg forslå dem plasma da film gerne kræver god kontrast og neutrale farver for den bedste oplevelse.
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:


Når der er nogle gode tilbud i Netto, tager jeg heller ikke til Føtex for at betale mere for de samme produkter. Gør du?
Kun hvis jeg ved jeg får mere med i købet indirekte, altså service og vejledning. Det gør man nok næppe med mælk så ret dårligt eksempel.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 14:19
Hehe Henrik jeg arbejder i fona køge ;).
 
Fnulder jeg vil gå så vidt og sige at 9-10 kunder som køber tv i fona vil være mest tilfreds med billedet fra en plasma. Det er hr og fru jensen kunder og de går op i at man for det første ikke skal justere i billedet, De går op i at farverne står naturligt og hudtoner har den naturlige glans, de går op i sport står skarpt til husmanden, de har tit 2 sofaer så man ser fra 2 forskellige vinkler, de går op i strømforbrug og genskin. så tæl du plusser og minusser ved hver sin teknologi.  så vidt jeg kan tælle er der 6 plusser på plasma og 2 plusser på lcd. dem der går op i masser knald på farverne og masser af lysstyrke er den unge generation og det er dem som handler på nettet.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 14:24
Sigida: Ja vil give dig helt ret i at plasma er bedst overall. Men der findes bare dem som synes det ser for kedeligt ud eller folk som går meget op i design. Eller bare dem som ikke kan overtales og mener plasma er væk i morgen fordi Ekstrabladet måske skriver det.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:


Det er et meget groft udtryk. Jeg køber andre elektroniske produkter end tv i butikerne. Hver gang jeg handler ind i Bilka, "nasser" jeg sgu da heller ikke på Bilka, bare fordi de har fladskærme stående, og jeg ikke køber min fladskærm i Bilka, men, f.eks i Fona eller i en netbutik, fordi jeg kunne få en bedre pris dér. Bilka tjener da stadigvæk penge på mig. Godt for Bilkas aktionærer.
 
Nu mener jeg så heller ikke at du kan få fornuftig vejledning i Bilka!
Desuden sker det ofte at Bilka ikke tjener en skid på det TV de sælger til dig. Det er på madvarerne de henter pengene. Derfor er det slet ikke en reel sammenligning.
Det svarer jo til at du i Radio/TV-forretningen lige skulle forbi de franske hotdogs, dækkene, dugene og alt det andet, inden du finder skærmene ovre i hjørnet. Hér står der en studerende med bumser, som står og hælder vand ud af ørene...
Og spørger du om de også har en Blu-Ray afspiller til, så peger han i en retning og siger derovre...
 
M.v.h.

Nu kunne jeg godt nok heller ikke forestille mig at købe et tv i Bilka selv. Eller for den sags skyld søge rådgivning om tv i Bilka. Men, Bilka tjener bestemt på fladskærme. De sælger vidst en del på kredit, og dét tjener de også pænt på.

Vejledning og gode råd til fladskærmskøb kan jeg få masser af på danske og udenlandske hjemmesider. Specs kan jeg også bare læse mig til.

Mit nuværende tv købte jeg i en Merlin butik i 2006. Jeg bad ikke om nogen som helst rådgivning, da jeg vidste hvad jeg ville have. Jeg handlede lidt frem og tilbage med sælgeren, og tog selv skærmen og lidt andet med hjem. En, to, tre. Så var dét ordnet. Det tog vel en ti minutters tid.

Mit gamle stereo anlæg købte jeg i Fona i 2003 eller 2004. Det var på tilbud, og kunne ikke købes billigere andre steder på det tidspunkt. Den handel tog ikke mere end 5 minutter. Wink


Redigeret af Firebird - 19-Februar-2010 kl. 14:39
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Sigida: Ja vil give dig helt ret i at plasma er bedst overall. Men der findes bare dem som synes det ser for kedeligt ud eller folk som går meget op i design. Eller bare dem som ikke kan overtales og mener plasma er væk i morgen fordi Ekstrabladet måske skriver det.
 
Hvis man synes at billedet er for kedeligt, så viser man dem blot "dynamisk" indstillingen. Så kan de glo på den, indtil de får ondt i hovedet... LOL
 
M.v.h.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 14:28
Fnulder også derfor jeg skriver 9 ud af 10 kunder for det er klart der er dem hvor lcd vil være bedst, men det er bare ikke hovedgruppen i fona. Problemet er plasma har ingen wow effekt i en butik, og derfor bliver mange sælgere og kunder forblændet af dette og anbefaler lcden som kommer mere til udtryk. sammenlign det med du er i byen for at finde dig en kæreste men ender hjem med en bimbo med store silikone patter, hende falder man for først fordi det vil være et godt knald men som kæreste skulle det måske have været en anden og sådan er det også med lcd/plasma :D
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Hehe Firebird.
 
Hvordan overbeviser dem, det er jo mega nemt med kunderne, men nej kollegaerne siger at billedet er mørkt kedeligt og hvidt er gråt og så kan man spejle sig i billedet og så koster de mere i strøm.

Hihi, du må da have det sjovt på dit arbejde. LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL

Er du sikker på at du ikke forveksler kunderne med kollegaerne? LOL


Redigeret af Firebird - 19-Februar-2010 kl. 14:49
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 15:35
Hehe det er lige før :p bare lidt irriterende, især når man høre dem sige man skal holde sig fra plasma.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 15:45
Godwins lov: Jo længere en internetdiskussion bliver, desto større bliver sandsynligheden for en sammenligning som involverer Hitler eller nazismen.

DrageMesters lov: Jo længere en diskussion bliver på recordere.dk, desto større bliver sandsynligheden for en sammenligning som involverer Plasma vs LCD.

Big smile
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu