recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbedre antennesignal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forbedre antennesignal

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forbedre antennesignal
    Sendt: 07-December-2012 kl. 00:23
Hey alle sammen. 

Jeg står og har et lidt større problem. Jeg skiftede for 6 måneder siden til YouSee internet, siden da har jeg haft ringet til supporten omkring 25 gange (det står endda i deres logs det antal) med stabilitets problemer. Det skal lige siges at de også er min kabel tv udbyder. Mit problem består som sagt af svingende stabilitet, jeg har en 50 mbit, men 80% af tiden er den nede ved alt imellem 5-20 mbit.

Iflg. Deres tekniker, så er det fordi at jeg ikke har koblet mit modem til det første antennestik i huset, men det er bare ikke en mulighed for mig. Han vil så komme ud på Mandag og skifte mit stik og forhåbentlig klarer det problemet. Dog er jeg ret harm over at jeg skal til og betale for noget, som jeg ikke er blevet gjort opmærksom på kunne være et problem. Især da jeg har ringet til dem så mange gange, men det er vel en typisk uduelig support som hos de fleste andre store selskaber.

Kan jeg gøre noget andet? Kan jeg booste mit signal på nogen måde? 
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 07:52
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:


Iflg. Deres tekniker, så er det fordi at jeg ikke har koblet mit modem til det første antennestik i huset, men det er bare ikke en mulighed for mig....


Nu kan der også være andre mulige problemer,  men ....Det fremgår nu ret klart, at youSee leverer til ét stik, og at det er der, man skal tilkoble sit kabelmodem - punktum.

Det er naturligvis ikke youSees problem, om dette er praktisk for dig. 

Du skal naturligvis altid overholde reglerne/standarderne - på samme måde som du bare ikke kører over for rødt lys, uanset om du kan se andre biler eller ej.

Men man kan nu nok på en rimelig måde - med lidt stik, kabel og evt. en lille forstærker - løse dit problem.

Lars   Smile  

PS!  Det er IKKE et antennesignal der sendes i kabel-tv.  Det er (endnu) analoge TV-signaler, DVB-C eller Euro-DOCSIS internet. Ingen  af disse kan modtages (eller uploades) via en antenne 


Redigeret af reslfj - 07-December-2012 kl. 07:56
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 09:29
Det er nu ikke det som er problemet. Problemet er at jeg har 2 stik i huset og stikket jeg bruger er åbenbart ikke godt nok. Men jeg fik da min vilje og slipper for at betale for teknikeren. Dog er jeg i tvivl om det han vil gøre er nok.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Hey alle sammen. 
 
Iflg. Deres tekniker, så er det fordi at jeg ikke har koblet mit modem til det første antennestik i huset, men det er bare ikke en mulighed for mig. Han vil så komme ud på Mandag og skifte mit stik og forhåbentlig klarer det problemet. Dog er jeg ret harm over at jeg skal til og betale for noget, som jeg ikke er blevet gjort opmærksom på kunne være et problem. Især da jeg har ringet til dem så mange gange, men det er vel en typisk uduelig support som hos de fleste andre store selskaber.

Kan jeg gøre noget andet? Kan jeg booste mit signal på nogen måde? 
Jeg har også fra Yousee, og har i dag, fået opdateret til 100mb ned og 10 op. Jeg har mit stik, sat på antennestik 2, og det er faktisk et stik, som jeg selv har ført fra stueetagen, og ned i kælderen. Og jeg har taget et par tests, som alle siger omkring 106mb ned og 10 op. Så det er ikke kun fordi, at det ikke er på første stik.
Jeg har så det problem, at min bærbare åbenbart kun kan få omkring de 27mb ned.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Hey alle sammen. 
 
Iflg. Deres tekniker, så er det fordi at jeg ikke har koblet mit modem til det første antennestik i huset, men det er bare ikke en mulighed for mig. Han vil så komme ud på Mandag og skifte mit stik og forhåbentlig klarer det problemet. Dog er jeg ret harm over at jeg skal til og betale for noget, som jeg ikke er blevet gjort opmærksom på kunne være et problem. Især da jeg har ringet til dem så mange gange, men det er vel en typisk uduelig support som hos de fleste andre store selskaber.

Kan jeg gøre noget andet? Kan jeg booste mit signal på nogen måde? 
Jeg har også fra Yousee, og har i dag, fået opdateret til 100mb ned og 10 op. Jeg har mit stik, sat på antennestik 2, og det er faktisk et stik, som jeg selv har ført fra stueetagen, og ned i kælderen. Og jeg har taget et par tests, som alle siger omkring 106mb ned og 10 op. Så det er ikke kun fordi, at det ikke er på første stik.
Jeg har så det problem, at min bærbare åbenbart kun kan få omkring de 27mb ned.

Jamen jeg tror helt klart at der er noget i vejen med mit nr 2 stik. For når jeg har et tv sat på, så er der ualmindeligt meget flimmer på kanalerne. Nu aftalte jeg med teknikeren at han kommer ud og skifter stikket og at jeg kun skal betale for selve stikket og ikke arbejdslønnen. Så må vi se om det ændrer sig, ellers er det vel bare tilbage til Fullrate som virkede optimalt.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:


Jamen jeg tror helt klart at der er noget i vejen med mit nr 2 stik. For når jeg har et tv sat på, så er der ualmindeligt meget flimmer på kanalerne. Nu aftalte jeg med teknikeren at han kommer ud og skifter stikket og at jeg kun skal betale for selve stikket og ikke arbejdslønnen. Så må vi se om det ændrer sig, ellers er det vel bare tilbage til Fullrate som virkede optimalt.
Ja, der kan jo godt, være noget galt med stikket, men de kan ikke sige, at du skal tilkoble på stik 1. For det er ikke nødvendigt.
Det er da altid noget, at du ikke skal betale for arbejdsløn.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:


Jamen jeg tror helt klart at der er noget i vejen med mit nr 2 stik. For når jeg har et tv sat på, så er der ualmindeligt meget flimmer på kanalerne. Nu aftalte jeg med teknikeren at han kommer ud og skifter stikket og at jeg kun skal betale for selve stikket og ikke arbejdslønnen. Så må vi se om det ændrer sig, ellers er det vel bare tilbage til Fullrate som virkede optimalt.
Ja, der kan jo godt, være noget galt med stikket, men de kan ikke sige, at du skal tilkoble på stik 1. For det er ikke nødvendigt.
Det er da altid noget, at du ikke skal betale for arbejdsløn.

Helt klart, det havde jeg heller ikke tænkt mig at betale for. Så ville jeg hellere have skiftet tilbage til Fullrate. Men det er slet ikke muligt for mig at koble mig til stik 1. Det sidder nedenunder i stuen og kontoret er på 1. Salen i modsatte ende af huset.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2012 kl. 15:17
Lige haft en tekniker ude og det hjalp på ingen måde. Han skiftede mine antennebokse som jeg har i huset, samt lavede mine kabel installationer om. Mit net svinger stadig fra 15 mbit op til de 50 mbit som jeg betaler for. Jeg har et packet loss på 24% og en ping på mellem 12-18 ms.

Det er så ubrugeligt så jeg ikke engang holde en samtale igang på Skype.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 14:04
Nu fortæller du ikke meget om, hvad præcist det er teknikeren har lavet. Men teknikeren/du bør teste hastigheden i det første stik. Det er det som er alt afgørende for, hvor problemerne ligger, og hvem der har ansvaret. Yousee har problemet, hvis din forbindelse også er ubrugelig i det første stik. Men virker det derimod fint i det første stik, så er resten dit problem.

Du/i kommer ingen vegne, før dette er testet. Og det burde være ganske almen standard procedure, at teknikeren tester i det første stik og siger god/dårlig for signalet.

Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 14:12
Begge stik er testet. Både af tekniker og af mig. Begge stik er udskiftet. De stik som sidder på kablet er skiftet i begge ender. Nettet er testet på både det første og nummer 2 stik. Lige pt. Har jeg slæbt modem nedenunder og sat til i det første stik, med deres egne kabler. Jeg har så trukket et netværks kabel ovenpå. Jeg har testet forbindelsen både kablet og trådløst for at være sikker på at det ikke var mit kabel som var problemet.

Så det er 100% YouSee's fejl.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 14:50
Og dette burde teknikeren så have været klar over, og burde derfor stadigvæk være i gang med een eller anden form for løsning.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 15:14
De siger nu at problemet kan være det coax kabel som går ind i mit hus. Det er bare for lidt og for sent, da det har stået på ihvertfald siden Juli måned.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu