recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbedring af netværk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForbedring af netværk?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 14:56
Skal lige høre da jeg ikke lige har 15 meter kabel liggende overvejer jeg at købe det her,  da det er fladt.  Kan jeg bruge det til min linksys router eller kræver det Gigabit? http://www.av-cables.dk/computer_kabler/netvaerkskabel/cat5_netvaerkskabel/cat_5e_fladt/cat_5e_utp_netvaerkskabel_fladt_15_m_3198_da.html 

Redigeret af hifreak - 22-Oktober-2010 kl. 15:03
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af hifreak hifreak skrev:

Skal lige høre da jeg ikke lige har 15 meter kabel liggende overvejer jeg at købe det her,  da det er fladt.  Kan jeg bruge det til min linksys router eller kræver det Gigabit? http://www.av-cables.dk/computer_kabler/netvaerkskabel/cat5_netvaerkskabel/cat_5e_fladt/cat_5e_utp_netvaerkskabel_fladt_15_m_3198_da.html 


Er det meget vigtigt for dig at kablet er fladt?

Inde i kablet er der enkelt ledere som helst skal være parsnoet for at reducere støj. Det er næppe tilfældet med et fladt kabel, og så kan du få problemer.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af hifreak hifreak skrev:

Skal lige høre da jeg ikke lige har 15 meter kabel liggende overvejer jeg at købe det her,  da det er fladt.  Kan jeg bruge det til min linksys router eller kræver det Gigabit? http://www.av-cables.dk/computer_kabler/netvaerkskabel/cat5_netvaerkskabel/cat_5e_fladt/cat_5e_utp_netvaerkskabel_fladt_15_m_3198_da.html 


Er det meget vigtigt for dig at kablet er fladt?

Inde i kablet er der enkelt ledere som helst skal være parsnoet for at reducere støj. Det er næppe tilfældet med et fladt kabel, og så kan du få problemer.


Nej det er vigtigt at det fungerer, så hvis dit råd er at jeg ikke skal købe et fladt kabel gør jeg det ikke, da jeg ikke er særlig skarp inde på det her område. LOL
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 15:46
Det kan sagtens bruges. Selvfølgelig er det par-snoet.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Det kan sagtens bruges. Selvfølgelig er det par-snoet.


Er du sikker? Måske er billedet ikke det bedste, men det ser altså ikke sådan ud.

Anyways, det er nemt at opklare. Skriv en mail til AV-Cables...


Redigeret af JesperLund - 22-Oktober-2010 kl. 16:43
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 17:35
Ja, helt sikker. :)
Ellers ville AV-Cables vel ikke kunne kalde det UTP?
(Unshielded Twisted Pair = Uskærmet Snoede par)
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
FreezeDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2010 kl. 14:13

Jeg er enig i meget af ovenstående. Jeg har selv en Synology NAS og foretrækker helt klart kablet forbindelse, - selv med en 100 mbit router/switch får du fornuftige hastigheder.

Sligtly off topic: Hvorfor vil du overføre filer fra din NAS til din PC? Én af de store forcer ved en NAS er netop at den konstant er tændt (min er ihvertfald), så du kan ligeså godt streame direkte fra den, så du derved slipper for at have forskellige versioner af filer liggende flere steder. Jeg streamer selv musik, film, billeder og filer (dvs ALT) direkte fra NAS'en. Hvis du har ordentlig hastighed behøver du derfor ikke overføre hele filen. Synologiens interne software snakker ikke super godt sammen med windows, og jeg har oplevet at Drag & Drop kan gå pænt langsomt. Så hvis du dog holder fast i, at ville overføre filer kan du prøve at lade Synology's styresystem flytte filen over på din windows PC.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu