|
Forbinde Marantz CD-afspiller til Onkyo forstærker |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Igen dokumentation tak, vi taler om analog stereo. Onkyo har også direct, pure direct osv. Jeg har ikke set andet end påstande om den ene kan ikke den anden kan. I kan sagtens have ret, jeg vil bare gerne have dokumentation. Redigeret af Hans j - 03-September-2012 kl. 18:26 |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det har jeg ikke! På den anden side må du jo ha' dokumentationen for at det analoge signal går uberørt igennem - er det Onkyo du mener?
|
||
Hans j
Funktioner
Tak(0)
|
|
Skal jeg dokumentere din påstand er rigtig eller forkert ?
Nu må du holde op, det er jo latterligt. |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Hans j
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg skrev jo tidligere, at jeg ikke har set dokumentation for hverken det ene eller det andet. Men jeg påstår at onkyo håndterer et analogt signal, korrekt og fejlfrit fra indgang til udgang. Kan du modbevise det ? Min påstand er lige så veldokumenteret som din, ergo lige så sandfærdig eller rettere lige så fejlagtig. Redigeret af Hans j - 03-September-2012 kl. 19:53 |
||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Yamaha RX-Z9 kan gengive rent analogt signal, hvis det ønskes. Dette kan sikkert også findes for andre producenter.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
Hans j
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad jeg har fundet omkring Onkyo's direct modes:
At the press of a button one can elect to run the unit in either Direct, or Pure Audio. "Direct" simply means a total bypass of all digital audio hardware and thus, no bass management or subwoofer. "Pure Audio" goes one step further by shutting down the video circuitry and even the front panel display. Hvad det dækker over ved jeg ikke. Men netop det at Yamaha og Marantz tilsyneladende kan det (stadig udokumenteret) åbner muligheden for andre også kan. Redigeret af Hans j - 03-September-2012 kl. 20:05 |
||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Denon's product sheet til avr enheder, oplyser det samme, ved Pure Direct frakobles unødig processing i forhold til inputkilde. Det må formodes, at et analogt input, skal være fri for processing.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvordan bliver
|
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og selv hvis du bruger direct eller pure direct, så laver den afstandshalløj osv. (hvad er det nu vi kalder det? ) på det du sender ind. Ergo, så ryger det forbi den digitale behandling i receiveren. |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Prøv at indstille den højre højttaler til at have en anden afstand til lytteren end den venstre. Mit gæt er at dette også virker når du bruger Pure Direct. |
||
Hans j
Funktioner
Tak(0)
|
|
Gør den nu det, se ovenfor ? |
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |