|
Forbinde mine højttalere ? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du sætter målemicrofonen i stikket og følger anvisningen på skærmen. Husk der skal være stille under kalibreringen
Mic'en anbringes der hvor du sidder i ørehøjde. Du skal ikke selv være der under kalibreringen, men træde til side så lydene fra højttalerne har uhindret adgang til mic. Redigeret af Kampus - 08-November-2013 kl. 12:46 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19673 |
|
STOOOOP Når du nu kommer hjem fra arbejde, så piller du strømmen fra dit anlæg og så sætter du dig ned og læse brugsanvisningen fra ende til anden. Så ved du, hvad kalibrering er og, hvilken indflydelse det har på lyden (ikke mindst, når du har udført kalibreringen). Klaus |
||
![]() |
||
Lynetk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 88 |
|
Godt så. Havde den ide at kalibrering var noget man i denne sammenhængen brugte til at indstille surround.... Men der kan man bare se ;) Godt vi har sådan et forum her så vi alle kan blive lidt klogere.
|
||
![]() |
||
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
|
Jeg må erklære mig uenig med Kampus. Jeg har selv en Pioneer VSX-921 (samme klasse som Denon X2000) og et par B&W CM7 (også meget tilsvarende dine højttalere) og der ER MEGET at hente ved at bruge bi-amping. For mig var der en verden til forskel.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Og du tror ikke dit større kabinet og større enheder gør en forskel ift OP's B&W 685 reol højttalere?
Redigeret af Kampus - 08-November-2013 kl. 15:08 |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Og de købte kabler med forsølvede ledere, tilgodeser diskanten mere end bassen.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
|
Godt set! Et tykt kobberkabel på min 2,5 mm2 fra Harald Nyborg vil sikkert bringe bedre balance i lydbilledet
|
||
![]() |
||
Lynetk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 88 |
|
Lyder spændende, vil jeg helt sikkert prøve...
Tak
|
||
![]() |
||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
|
Fulgte du ikke opsætningen på tv skærmen da du tilsluttede den første gang!?!? Hvis ikke tror din receiver du har en subwoofer og fjerne bassen fra dine 685. Læs dog vejledningen eller bare den quick guide på EEN side der følger med.
|
||
![]() |
||
|
Det var dog en rar tone du kommunikerer i... Jeg fulgte vejledning på skærmen og fik sat den op til 2 højttalere, dvs. uden sub. Jeg synes ikke jeg blev bedt om en mikrofon kalibrering efter mit valg af 2.0.. Og har, som jeg skrev tidligere, altid troet at kalibrering med mikrofon har været til surround anlæg, så derfor bed jeg ikke mærke i det. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Der er tider hvor det er bedre at vide end at tro, viden i det her og andre rilfælde kommer af at læse manualen. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19673 |
|
Bor du et sted i nærheden af mig, er du velkommen til at kigge forbi og låne et par stykker kabel. Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |