recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbinde mine højttalere ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forbinde mine højttalere ?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 12:44
Du sætter målemicrofonen i stikket og følger anvisningen på skærmen. Husk der skal være stille under kalibreringen

Mic'en anbringes der hvor du sidder i ørehøjde. Du skal ikke selv være der under kalibreringen, men træde til side så lydene fra højttalerne har uhindret adgang til mic.

Redigeret af Kampus - 08-November-2013 kl. 12:46
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Lynetk Lynetk skrev:

Jeg har ikke lavet nogen form for kalibrering. Hvordan gøres dette ?

STOOOOP

Når du nu kommer hjem fra arbejde, så piller du strømmen fra dit anlæg og så sætter du dig ned og læse brugsanvisningen fra ende til anden.

Så ved du, hvad kalibrering er og, hvilken indflydelse det har på lyden (ikke mindst, når du har udført kalibreringen).

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Lynetk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynetk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg har ikke lavet nogen form for kalibrering. Hvordan gøres dette ?

STOOOOP

Når du nu kommer hjem fra arbejde, så piller du strømmen fra dit anlæg og så sætter du dig ned og læse brugsanvisningen fra ende til anden.

Så ved du, hvad kalibrering er og, hvilken indflydelse det har på lyden (ikke mindst, når du har udført kalibreringen).

Klaus

Godt så. Havde den ide at kalibrering var noget man i denne sammenhængen brugte til at indstille surround.... Men der kan man bare se ;)

Godt vi har sådan et forum her så vi alle kan blive lidt klogere.
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 14:01
Jeg må erklære mig uenig med Kampus. Jeg har selv en Pioneer VSX-921 (samme klasse som Denon X2000) og et par B&W CM7 (også meget tilsvarende dine højttalere) og der ER MEGET at hente ved at bruge bi-amping. For mig var der en verden til forskel.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 15:06
Og du tror ikke dit større kabinet og større enheder gør en forskel ift OP's B&W 685 reol højttalere?

Redigeret af Kampus - 08-November-2013 kl. 15:08
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 15:23
Og de købte kabler med forsølvede ledere, tilgodeser diskanten mere end bassen.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 15:41
Godt set! Et tykt kobberkabel på min 2,5 mm2 fra Harald Nyborg vil sikkert bringe bedre balance i lydbilledet
Til top
Lynetk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynetk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 15:57
Lyder spændende, vil jeg helt sikkert prøve...
Tak
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 20:57
Fulgte du ikke opsætningen på tv skærmen da du tilsluttede den første gang!?!? Hvis ikke tror din receiver du har en subwoofer og fjerne bassen fra dine 685. Læs dog vejledningen eller bare den quick guide på EEN side der følger med.
Til top
Lynetk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynetk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Fulgte du ikke opsætningen på tv skærmen da du tilsluttede den første gang!?!? Hvis ikke tror din receiver du har en subwoofer og fjerne bassen fra dine 685. Læs dog vejledningen eller bare den quick guide på EEN side der følger med.

Det var dog en rar tone du kommunikerer i...

Jeg fulgte vejledning på skærmen og fik sat den op til 2 højttalere, dvs. uden sub. Jeg synes ikke jeg blev bedt om en mikrofon kalibrering efter mit valg af 2.0.. Og har, som jeg skrev tidligere, altid troet at kalibrering med mikrofon har været til surround anlæg, så derfor bed jeg ikke mærke i det.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 22:35

Der er tider hvor det er bedre at vide end at tro, viden i det her og andre rilfælde kommer af at læse manualen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2013 kl. 01:00

Lyder spændende, vil jeg helt sikkert prøve...

Bor du et sted i nærheden af mig, er du velkommen til at kigge forbi og låne et par stykker kabel.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu