|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
steger ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 354 |
![]() |
|
Uanset hvad, så ville vi alle være meget mere glade for vores plasma/lcd skærme, hvis bare tv producenterne i dk/europa ville sende i ordentlig kvalitet. |
||
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.
PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64 |
||
![]() |
||
nubus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 133 |
![]() |
|
Med al respekt så har HFK 2 mærker i receivere - uanset at Yamaha i et par år er styrtet afsted med de bedste anmeldelser har HFK pushet Denon og NAD. OK- men langtfra altid de bedste. HFK har også lige droppet iPod til fordel for iRiver - selv navnet er et rip-off. Hvorfor? Alle ved at der ikke er penge i iPod - det er udstyret som giver bonus. HFK er så kommet med en række søforklaringer men når man ser de så vælger "iRiver" så ved man godt at det ikke handler om kunderne eller kvalitet men om penge. Ja, Apples værksteder er underlige, men det gælder altså ret mange i den branche. Hvilket fører videre til plasma. Hvis HFK solgte Pioneer og Panasonic, så kunne de kalde sig seriøse på Plasma. Det gør de ikke. Så er det da nærmest givet at LCD ser bedre ud. Den dag HFK vælger efter kvalitet og ikke indtjening, så vil der blive lyttet. Indtil da synes jeg ikke deres ord har nogen vægt - slet ikke når det gælder plasma vs. lcd. Redigeret af nubus - 13-Oktober-2006 kl. 06:25 |
||
![]() |
||
peejay ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2004 Status: Offline Point: 183 |
![]() |
|
Hvis I kigger en ekstra gang på den "test" som ligger til grund for denne tråd vil I se at det faktisk ikke er tilfældet. Inden testen var der lige mange der mente at henholdsvis LCD og plasma var bedst. Ligeså bemærkelsesværdigt er det at nok viser "testen" at et flertal efter gennemførelsen af "testen" mener at plasma er bedst, men det flertal er langt fra overbevisende. Hvis plasma virkelig er så meget bedre burde det vel være noget "alle" kunne indse når de bliver præsenteret for en sådan test. |
||
![]() |
||
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
|
100% enig.
|
||
![]() |
||
jakobnygren ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-September-2006 Sted: København Status: Offline Point: 31 |
![]() |
|
Det var dog utroligt som sælgere anbefaler forskelligt. Jeg har været i to Hifiklubber hvor de anbefalede plasma, og gik ind i en 2tal bagefter hvor sælgeren påstod at LCD var klart bedst, og plasma nærmest var lort. Selv synes jeg plasma står bedst, ihvertfald da jeg (faktisk i en HFK), sammenlignede en ikke-kalibreret pioneer med kalibrerede samsung LCD. Men okay, det er vel subjektivt så, men jeg håber fandme ikke at sælgerne anbefaler ud fra egen indtjening - hvilket de sikkert gør :-( |
||
![]() |
||
kong ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 178 |
![]() |
|
Men okay, det er vel subjektivt så, men jeg håber fandme ikke at sælgerne anbefaler ud fra egen indtjening - hvilket de sikkert gør :-(
Det er i hvertfald hvad de gør hos el-mutanten,meget tydeligt endda,og det samme gør sig nok gældende i mange andre butikker,men det gælder jo for alle brancher. /Kong |
||
![]() |
||
steger ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 354 |
![]() |
|
Ja, det må sgu være et klamt job at blive betalt for at lyve overfor andre mennesker hver dag.. Puha! |
||
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.
PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64 |
||
![]() |
||
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
|
1) Ang. Apple. Grunden til HFK har valgt at droppe Apple har jo intet med indtjening at gøre men af den simple grund, at der er for meget bøvl med afspillerne. Vores tanke med at indføre Apple har jo været at, en del af de kunder som købte Ipod'en hos os, dermed også ville kigge på vores andre produkter. En logisk og fornuftig tilgang til et salg. (uden at stille kunden dårligere) Problemet er at der har været ALT for mange problemer med reperationer af eks. Ipods. Og hvem rammer det? Apple - NEJ! - HFK- JA! Kunderne vil dermed se >os< som den "slemme" selv om vi blot sørger for produktet bliver sendt videre til rep. Læs evt DENNE artikel hvis du fortsat mener at HFK's udlægninger er søforklaringer, jeg synes nu den er ret simpel her... 2) Denon & NAD: Jeg var ikke i HFK da man i sin tid valgte disse produkter som sortiment, men som så mange andre firmaer har man udvalgt sig en produktlinie, og hverken NAD eller Denon er dårlige produkter! Der vil sikkert være kunder som mener at NAD leverer en bedre stereolyd, end eks. Yamaha. Sikkert også omvendt, derfor kan man ikke stille det så sort og hvidt op. 3) Pioneer og Panasonic: HFK har formentlig (uden jeg ved det) valgt at satste på hvilken målgruppe der er flest indenfor. 9/10 kunder vi får ind i butikken efterspørger LCD, og samtidig også skærmstørrelser på 32". Derfor ville det jo være utopi at kun forhandle, eks Plasma. Når jeg vejleder en kunde i Plasma kontra LCD, prøver jeg at forklare de fordele der er med de 2 teknologier, samt de ulemper og så må kunden selv vudere hvad han/hun ønsker.
Som sagt så ser jeg absolut ikke på indtjening når jeg sælger et fjernsyn. Det gælder om at spørge sig ind til kundens behov og dernæst prøve at matche det behov med en model vi har i butikken. Det er hvad jeg får min løn for... Naturligvis kan jeg ikke stå og sælge Panasonic plasma-skærme når vi eks. forhandler Haitachi - det er logik. Men dermed mener jeg ikke at kunden bliver snydt, for det står frit for at tjekke andre butikker, samt at kunden ser hvad han/hun får... Mener kunden at Pana PV600 er bedre end Haitachi'en - så fair! Om priserne så kan følge de gængse mærker er så en anden sag. Udentvivl vil man kunne finde samme model billigere på nettet, men det er de færreste online butikker hvor man face2face kan få lov til at snakke 1 time med en sælger, og få prøvet samtlige indstillinger og setup's (dvd, antenne, hd, xbox osv...) Men igen må man påpege at det jo ikke er en tvang at gå i HFK - vi har mange kunder som er utrolig glade for vores service, og det er jo dem vi lever af :) |
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
||
kong ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 178 |
![]() |
|
Jeg er ikke selv inden for salg,men jeg vil ikke direkte sige det er at lyve,sådan har det jo altid været,nu kommer det bare hurtigt frem,da der er forums som dette og mange andre,og vi er blevet meget bevidste omkring at handle de rigtige steder,jeg har det lidt sådan at jeg gerne vil betale lidt ekstra for varen hvis servicen er god. /kong |
||
![]() |
||
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
|
Hej! Det skal lige indskydes herfra,at jeg i den lokale "Mutant"i Gentofte,også har mødt sælgere der betegnede lcd som "totalt uegnede" til tv,og "det kan du jo selv se med egne øjne" Så de er der skam også |
||
![]() |
||
MikeOne ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-November-2005 Status: Offline Point: 565 |
![]() |
|
Jeg har haft (på prøve) et Samsung M71 og et Philips 9831D - Da jeg naturligvis skulle have et LCD TV. Jeg startede på at se på fladskærm i maj måned, og dengang talte alle om Samsungs M61 model, som var hittet sidste år. Så skulle M71 modellen komme, og selvfølgelig skulle det være den jeg skulle have. MEN - Efter at have set dem (Samsung og Philips) "live" og testet dem af, så blev jeg bare mere usikker. For den kvalitet (analog og digital) levede ikke op til mine forventninger af en ny fladskærm. Så ville jeg hellere beholde de 20-30.000 kr og mit dengang 21" CRT TV. Så kom Pioneer med deres 427XD - Og den kom op på væggen i sidste uge. Og hold da op. Lever 110% op til mine forventninger (både analogt og digitalt), og jeg har endnu ikke haft HD materiale på den endnu. Imod alle mine forventninger i de sidste 5 måneder, så jeg mig slået til at købe en plasma skærm, og det har jeg ikke fortrudt 1 sek. Michael
|
||
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
|
||
![]() |
||
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
|
Det er en dejlig historie, at du er blevet tilfreds for dit TV... Dine øjne har ledt efter noget "specielt" og fundet det - perfekt ! :) |
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |