recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbruger test LCD kontra Plasma TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForbruger test LCD kontra Plasma TV

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2006 kl. 12:31
HVad er der 'specielt' ved et Pioneer 427XD der, ulig LCD TV, kan give gode billeder, som dem vi kender fra CRT TV, samt drage nytte af HD materiale?
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2006 kl. 12:34

"Det er en dejlig historie, at du er blevet tilfreds for dit TV... Dine øjne har ledt efter noget "specielt" og fundet det - perfekt ! :)"

....."specielt"....for dig måske Kief-men for en masse andre er et lcd lidt for "specielt",og et Pioneer plasma derimod dejligt NATURLIGT

lrev

Til top
jakobnygren Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-September-2006
Sted: København
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2006 kl. 12:42
Jeg kan fortælle stort set samme historie.

Af en eller grund, som jeg ikke aner hvor kommer fra, var jeg også sikker op at lcd var vejen frem. Jeg har overhovedet ikke fulgt med på markedet de sidste 8 år, men alligevel var det bare "lcd" jeg skulle ha, af en eller anden uransagelig grund.

Da jeg så spurgte nogle forskellige bekendte, sagde de allesammen at lcd var fremtiden, og plasma yt, mere eller mindre.

Gad vide hvor denne lcd-er-fremtiden pøbelmentalitet (som jeg selv var en del af) kommer fra?

Er der mere at tjene på lcd, og det dermed bliver pushet mere fra sælgernes side?

Jeg undrer mig virkelig over det.

----

9 ud af 10 køber lcd siger du, men hvordan er forholdet når vi kun snakker 37''+ ? Hvis  det stadig er 9/10 må min opfattelse af god billedkvalitet tilhører et mindretal, og fred være med det.

uanset hvad skal jeg i hvertfald savle når 507xa kommer op på væggen

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2006 kl. 12:59

Oprindeligt skrevet af jakobnygren jakobnygren skrev:

Gad vide hvor denne lcd-er-fremtiden pøbelmentalitet (som jeg selv var en del af) kommer fra?

Er der mere at tjene på lcd, og det dermed bliver pushet mere fra sælgernes side?

Jeg undrer mig virkelig over det.

Faktisk et rigtigt godt spørgsmål.

Jeg tænker, at en del af det kommer fra, at CRT-skærme til pc'er i høj grad er blevet udskiftet med LCD-skærme. Der er langt flere, der er gået over til laptops. Og så er der jo også sket en del på mobiltelefoner og kameraer m.m.

Fælles træk: Nul plasma. For grove pixels til de mindre se-afstande og nok også svært ved batteridrift at opnå de krævede høje spændinger i kombination med lang tid pr. opladning.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2006 kl. 13:03

Det er jeg sikker på er en af hoved-årsagerne. Sony droppede plasma fordi LCD er billigere at lave.

Det er selvfølgelig også et problem, at der ikke er noget fladt alternativ til plasma når vi kommer under 37". Det SKAL jo være fladt, for ellers er det lige pludselig (indenfor de sidste par år) blevet for stort at have stående i stuen!
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2006 kl. 13:13

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

HVad er der 'specielt' ved et Pioneer 427XD der, ulig LCD TV, kan give gode billeder, som dem vi kender fra CRT TV, samt drage nytte af HD materiale?

Jeg synes bare at både Samsung og Philips, som jeg havde til test, havde et for unaturligt billede. Glansbillede. Delvist hakkende ved hurtige svingninger og når man så fodbold - CRAP.

Jeg synes blot at mit Pioneer står super flot - selv med et analog Stofa signal. Og fodbold er noget bedre (læs ikke perfekt) imod LCD skærmene. Flotte naturlige farver og oplevelse. Og imod forventning, næsten ingen genskind i glaspladen. (Kun når man ser den fra siden imod en lyskilde, så som en lampe).

Derfor har jeg indtil nu kun haft en positiv oplevelse af denne anskaffelse. Og jeg er nok meget kritisk, da jeg synes det er mange penge for et TV.

Michael

OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2006 kl. 13:16

Jeg kan fortælle stort set samme historie.

Jeg tror de fleste slet ikke er klar over at der er noget der hedder plasma, eller det hører til fortiden. Mange er vant til at se på en LCD i det daglige, kædebutikkerne stiller LCD først i lokalet og plasma bagved, kun i de lokale ikke-kæde hif-fi butikker er det omvendt. Så ikke noget at sige til at den almindelige forbruger tænker i LCD når de skal ha en flad.

Redigeret af nextgeneration - 13-Oktober-2006 kl. 13:17
Til top
kong Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Maj-2005
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2006 kl. 13:19

det var da også min tanke,men svigersønnen fik mig overtalt til at se på en plasma,og det har jeg ikke fortrudt,et fint billede selv med skod stofa.

/kong

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2006 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Jeg synes bare at både Samsung og Philips, som jeg havde til test, havde et for unaturligt billede.

Det var ikke dig jeg spurgte Jeg spurgte ham Hi-Fi fætteren der nærmest fik det til at lyde som om, at man skal være fra Mars før man har brug for et Pioneer 427XD. (hvorimod jeg selv mener, at det er helt naturligt ikke at ville acceptere dårligere billedkvalitet, blot fordi skærmen skal være flad)

Redigeret af Naiera - 13-Oktober-2006 kl. 14:22
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2006 kl. 14:38
Okey
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2006 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Jeg har haft (på prøve) et Samsung M71 og et Philips 9831D - Da jeg naturligvis skulle have et LCD TV. Jeg startede på at se på fladskærm i maj måned, og dengang talte alle om Samsungs M61 model, som var hittet sidste år. Så skulle M71 modellen komme, og selvfølgelig skulle det være den jeg skulle have.

MEN - Efter at have set dem (Samsung og Philips) "live" og testet dem af, så blev jeg bare mere usikker. For den kvalitet (analog og digital) levede ikke op til mine forventninger af en ny fladskærm. Så ville jeg hellere beholde de 20-30.000 kr og mit dengang 21" CRT TV.

Så kom Pioneer med deres 427XD - Og den kom op på væggen i sidste uge. Og hold da op. Lever 110% op til mine forventninger (både analogt og digitalt), og jeg har endnu ikke haft HD materiale på den endnu.

Imod alle mine forventninger i de sidste 5 måneder, så jeg mig slået til at købe en plasma skærm, og det har jeg ikke fortrudt 1 sek.

Michael

... Dine øjne har ledt efter noget "specielt" og fundet det - perfekt ! :)

Den var go 

Den 427XD han har købt er bedre end hvad som helst du kan lange over disken i din butik - men det er vel også specielt

Redigeret af nextgeneration - 13-Oktober-2006 kl. 18:05
Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2006 kl. 21:48

Problemer med HFK er

Regel 1 : Mærker de sælger = super, stopper de med at sælge dem, gælder regel nr. 2.

Regel 2 : Mærker se ikke sælger = Lort, med mindre de begynder at sælge dem, så gælder regel nr. 1.

Det er tit sælger er utroværdige og de værste er dem som er på provision, derfor er det fedt med nettet og forum som dette.

Glad for mit PV60 på 42", men det er lidt lille  Glæder mig til det nye panasonic 50" og 1080P.

Redigeret af Mollerup - 14-Oktober-2006 kl. 16:27
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu