recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forfærdelig reklame baggrund
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forfærdelig reklame baggrund

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
top30 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Oktober-2012
Sted: Køge
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér top30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 10:23

Hej Roland

Hvor er det trist at der altid er folk der skal brokke sig over ting der ikke koster dem en krone.

Jeg synes at www.recordere.dk er en super fin side uden for mange ”larmende” reklamer, der er efter min mening en fin balance mellem reklamer og indhold.

At en kunde vælger en løsning som Telia kan jeg da kun bifalde, de prøver at skabe opmærksomhed om deres brand og spytter penge i kassen så du kan læse artiklerne uden at betale noget som helst.

Du kan efter min mening ikke tillade dig at klage over noget som koster kr. 0 for dig, at du får ”ondt” i hovedet af en pågældende reklame kan ikke være www.recordere.dk´s problem, så må du vælge at kigge væk eller lade være med at besøge siden indtil denne reklame er væk.

Jeg kunne forstå dit brok hvis du havde betalt et abonnement til siden for at læse artikler osv. Så ville jeg mene at dit brok var berettiget.

Jeg er hverken fan af reklamer eller af Telia for den sags skyld, men ret skal være ret, siden er gratis, der ligges garanteret et kæmpe arbejde i det fra sidens administratorer og derfor er der nogle udgifter der skal dækkes ind.

Men du kunne jo stable en lignende side på benene og se om du kan gøre det uden ”larmende” reklamer og samtidig være gratis for brugerne.

Jeg er alle der drifter og vedligeholder denne side dybt taknemmelig for en god professionel side, mange tak for et godt stykke arbejde.

Mvh

Top30

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

bl.a. fylder reklamen lidt mere end halvdelen af siden på min 24" - det er altså too much !!

Hvis du har en 24" skærm er der ingen logisk grund til at køre browseren i fuldskærm - indstil dog dit vindue i en størrelse, så du ikke kan se baggrunden - Det tager under 2 sekunder.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8580
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det område af siden der nu er grøn/hvid (eller snelandskab afhængigt hvor man er) hvar lilla med Telia mange logo'er (de blinkede så vidt jeg husker).

Det var MEGET forstyrrende!

Mere generende reklamer = flere blokerer reklamer = færre reklamevisninger = færre penge.

Flere blokerer reklamer = fære penge = ingen recordere.dk

Du skal huske hele ligningen

Jo, men brugerne lider jo ikke økonomisk tab og kan sikkert hurtigt finde et andet sted at opholde sig på.

Nu tror jeg heller ikke at Roland har noget imod at reklamen var der i relativt kort tid, men hvis den type reklamer var vejen frem (som bl.a. tidligere var tilfældet på bt.dk), så forringer det i høj grad oplevelsen af sitet, og det kan sagtens sætte skub i at nogle andre banker et site op, som brugerne så flytter over på.

Hifi4all.dk er ikke hvad det var før pga. ændringer på sitet (dog ikke pga. store reklamer, men pointen er den samme).

Husk at kritikken fra brugere, er jo kritik fra folk, der rent faktisk ønsker at sitet er værd at befinde sig på.

Redigeret af lunddal - 28-Februar-2013 kl. 10:57
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af top30 top30 skrev:

Du kan efter min mening ikke tillade dig at klage over noget
som koster kr. 0 for dig

Hvorfor ikke det? Må man heller ikke komme med kritik til Google over GMail, hvis de laver noget, man ikke synes om?

I øvrigt er jeg kunde i biksen her - Telia betaler recordere.dk for at jeg skal se reklamen.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 11:12
lunddal: udfra min termonologi så er telia kunden, det er dig der er varen.. lyder ubehageligt.. men det er jo sådan det er i mange gratis ting på nettet.

Redigeret af rhsin - 28-Februar-2013 kl. 11:13
Mvh

René
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

lundal: udfra den termonologi så er telia kunden, det er dig der er varen.. lyder ubehageligt.. men det er jo sådan det er i mange gratis ting på nettet.

Så grelt ville jeg ikke lige sætte det op, men ja, sådan omtaler jeg altid forholdet mellem bruger og Google.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 11:17
sådan er det rigtigt mange steder i dag.
prøv bare og tage bannerannoncer ved sportsstævner, er det reklamen på sidelinien, eller den som kigger på det som er varen?
Det er selvfølgelig fordi virksomheder håber på at blive set de er villige til at betale for det, og derfor betaler de ofte efter eksponeringsgraden.. (antal seerere visninger osv), og derved bliver det enkelte individ pludselig til "varen" for det er sådan regningen gøres op.. jo flere individer der kommer over disken.. jo højere indtægt til den som har reklamen
og husk på, her har du endda betalt entre.. men det handler jo om at skaffe indtægter nok til at dække de lønninger som der render rundt på banen.. så har jeg vist ikke sagt for meget Wink

Redigeret af rhsin - 28-Februar-2013 kl. 11:36
Mvh

René
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 11:19
If you are not paying for it, you're not the customer; you're the product being sold
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af top30 top30 skrev:

Hej Roland

Hvor er det trist at der altid er folk der skal brokke sig over ting der ikke koster dem en krone.

Jeg synes at www.recordere.dk er en super fin side uden for mange ”larmende” reklamer, der er efter min mening en fin balance mellem reklamer og indhold.

At en kunde vælger en løsning som Telia kan jeg da kun bifalde, de prøver at skabe opmærksomhed om deres brand og spytter penge i kassen så du kan læse artiklerne uden at betale noget som helst.

Du kan efter min mening ikke tillade dig at klage over noget som koster kr. 0 for dig, at du får ”ondt” i hovedet af en pågældende reklame kan ikke være www.recordere.dk´s problem, så må du vælge at kigge væk eller lade være med at besøge siden indtil denne reklame er væk.

Jeg kunne forstå dit brok hvis du havde betalt et abonnement til siden for at læse artikler osv. Så ville jeg mene at dit brok var berettiget.

Jeg er hverken fan af reklamer eller af Telia for den sags skyld, men ret skal være ret, siden er gratis, der ligges garanteret et kæmpe arbejde i det fra sidens administratorer og derfor er der nogle udgifter der skal dækkes ind.

Men du kunne jo stable en lignende side på benene og se om du kan gøre det uden ”larmende” reklamer og samtidig være gratis for brugerne.

Jeg er alle der drifter og vedligeholder denne side dybt taknemmelig for en god professionel side, mange tak for et godt stykke arbejde.

Mvh

Top30

Helt enig super godt site med højt til loftet Thumbs Up
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pade2204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 13:13
Bevares.

Men reklamen kunne i det mindste være opdateret med de rigtige logoer - her tænker jeg på TV2 Sport logoet.

Lad os få noget mere neon!
Til top
top30 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Oktober-2012
Sted: Køge
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér top30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 15:17

Hej Lunddal

Jeg følte at det Roland diskede op var brok og ikke kritik, hvordan hver enkelt firma laver deres reklamer er forskelligt, hvis alle lavede de samme reklamer ville de jo til sidst ikke virke.

Hvis Roland vil brokke sig over Telia's reklame burde han gå til kilden (altså Telia) og måske fortælle dem at den type reklame de havde på, ikke var så hensigtsmæssig og så kunne de måske lærer noget af dette og dermed sikre at Roland ikke får ondt i øjne/hoved en anden gang, der kunne jo være andre mennesker der lige som Roland oplevede reklamen på denne måde.

Ja ja jeg ved godt at ingen gider at kontakte et firma på baggrund af en dårligt designet reklame osv. men der er ingen grund til at brokke sig i den grad.

Reklamerne er her på siden for at vi alle kan nyde en god side med massere af interessant indhold (synes jeg ihvertfald), og reklamerne er nok kommet for at blive.

Og jeg går ikke ud fra at www.recordere.dk kan stille krav til deres annoncører om hvordan den enkelte reklame skal se ud.

Og at tro at de eller mange andre små (undskyld ikke noget ondt ment i det) hjemmesider kan diktere hvordan en reklame skal se ud og hvilket budskab annoncøren må komme med er decideret tåbeligt at tro, for begynder man først at stille sådanne krav finder annoncørerne nok andre sider eller medier de hellere vil smide deres penge efter, sådan har jeg det da med min virksomhed.

Mvh

Top30

Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 15:30

Lidt ærgeligt som ens ord bliver læst og misforstået !!

For det første hr. Hummelmose, så var det ikke mig der bragte brugerbetaling på banen. Det var Lars i starten af tråden:
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Roland

Indtil vi har en fornuftig brugerbetaling på plads (læs: en som alle brugere af recordere.dk betaler til), der er reklamerne jo eneste indtægtskilde.

/Lars

For det andet - hvis folk gad læse hvad jeg skrev. Så har jeg netop skrevet, at jeg er helt indforstået med, at reklamer er et must for, at en gratis side som denne, kan køre.

Jeg er ej heller nogen drama queen eller hvad nu enkelte har brugt af nedladende udtryk !
Jeg forespurgte bare om det virkelig kunne være rigtigt, med en så voldsom irriterende baggrundsreklame ! Og efter hvad jeg kan læse, så var jeg ikke den eneste, der havde den oplevelse.
Desuden så er det helt korrekt, som lunddahl skrev: "Husk at kritikken fra brugere, er jo kritik fra folk, der rent faktisk ønsker at sitet er værd at befinde sig på."

Og hvis nogen skulle ha' overset det jeg skrev i mit allerførste indlæg, så er jeg en yderst tilfreds bruger af den super portal, som recordere.dk jo er.

Nå nok om det - nu er det jo igen den behagelige baggrund, som pryder siderne. 
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu