recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forfærdelig reklame baggrund
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forfærdelig reklame baggrund

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 09:05
Jeg ser normalt heller ikke reklamer.
Men jeg har dog lagt mærke til noget , for mig , betænkeligt foruroligende.
Jeg kan se at reklamerne i højre side er tænkt på mig personligt.
Hvis jeg eks har FB åben , så kommer der en reklame med noget som jeg eks har "liked" , eller hvis jeg er inde på danske forhandleres side samtididg med Recorder er åben , så kommer der reklamer med den pågældende side.
Det finder jeg IKKE i orden , for det betyder at JERES reklamer har adgang til min "pc" , og tvivler også på at der lovligt , ved godt det ikke er jer , men leverandøren af de reklamer.

Stein
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Hvis jeg eks har FB åben , så kommer der en reklame med noget som jeg eks har "liked" , eller hvis jeg er inde på danske forhandleres side samtididg med Recorder er åben , så kommer der reklamer med den pågældende side.
Det finder jeg IKKE i orden , for det betyder at JERES reklamer har adgang til min "pc" , og tvivler også på at der lovligt , ved godt det ikke er jer , men leverandøren af de reklamer.

Stein

Den må du tage med Google AdSense.

Det vil du opleve på alle sites, der bruger deres netværk.

Du er obs på at du på alle google reklamer kan trykke på et X og på den måde forklare hvad du er interesseret i at se.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 09:25
Nu hvor vi har reklamerne oppe at vende vil jeg da godt lige komme med min holdning.

Reklamer i top, bund og i siden har jeg ingen problemer med overhovedet. Dog kan jeg irriteres, hvis de er med lyd eller animeret men OK sådan er livet, det overlever jeg.

Hvad der derimod kan drive mig væk fra en side er Popop reklamer der skal klikkes væk OG reklamer midt i den tekst jeg læser eller MELLEM forumindlæg! Så det vil jeg da anbefale dette, rigtigt gode, site at undlade.

Ang. Telia reklamen, lagde jeg da mærke til den (er det ikke også meningen?) og tænkte at den var grim men det var det. Jeg har heller ikke ½ af min skærm som bort, jeg har lært at zoom'e eller tilpasse vinduet :-)

Så syntes jeg til gengæld at jeg godt vil have en forårsbaggrund i stedet for snevejret nu da det er FORÅR!

BS
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 09:32

Stein
Vil du ikke hellere have relevante reklamer fremfor reklamer for make-up og kvindeblade?
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 09:45

Når du browser på nettet så er du ikke anonym.

Din "pc" (dvs. din browser) fortæller forskellige ting omkring computeren og den benyttede internetforbindelse, og informationer om dig lagres på din egen computer i såkaldte cookies.

Du kan læse om vores politik ift. cookies her: recordere.dk/politik

Som teknologien er, så kan eksempelvis Google "genkende" dig. Både når du søger, når du er på gmail (hvis du har sådan en), eller nogle af de andre mange google-tjenester, samt når du besøger sider hvor Google annoncerer (eksempelvis recordere.dk).

Så ud fra det din "pc" sender afsted når du browser på nettet, så kan en annoncør som Google målrette sine annoncer til dig. De ved typisk hvilke sider du besøger, og dermed også hvilke interesser du har.

Formålet med alt dette er at servere reklamer for dig som er mere noget for dig, og dermed - måske - få dig til at interessere dig mere for dem. Gøre dem mere relevante.

Det er samme som Facebook gør, når de i højresiden viser målrettede reklamer. De har dog langt mere viden om dig, de har jo personlige data om dig, din familie og dine venner. Det har Google - trods alt - ikke.

Og for at slå en ting fast med 7-tommer søm. Vi udleverer ikke data om jer til annoncører. De data som annoncørene måtte have, er dem som i selv udleverer (dem jeres pc/browser sender til dem  automatisk) når i bruger internettet.

/Lars

Redigeret af Lars - 01-Marts-2013 kl. 09:51
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 11:08
Ja Google's annoncer er målrettede, det HAR jeg fundet ud af. Men for H...... hvor er de irriterende. Jeg undersøgte sidste forår markedet for el-plæneklippere, og købte umiddelbart herefter en ny plæneklipper. Nu her et år efter skal jeg stadigvæk finde mig i "White-Aways" reklamer for noget jeg IKKE har brug forDead

Men bortset fra det, synes jeg ikke reklamerne på recordere.dk er generende som sådan. Telia-reklamen var bare mere synlig end vi var vant tilSmile
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 11:15
Jeg er lidt i chok over nogle af de udtalelser der kommer fra folk. Lyder det hårdere på skrift når I skriver det ift. hvordan det forholder sig i virkeligheden, eller sidder der virkelig folk og bliver direkte irriterede over, at der kommer en reklame på en hjemmeside for noget man ikke har brug for? Det virker da som totalt spild af energi. Bander og svovler I også af TV'et når der kommer reklamer for noget I ikke har brug for? Wacko
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 11:39
Måske handler det mere om den generelle opfattelse af nytteværdien af reklamer. Jeg slukker lyden eller går væk, når der er reklamer på TV - synes de er spild af tid. Modsat har jeg ikke blokering på reklamer på hjemmesider, som f.eks. recordere.dk, da der jo er reklamer af relevans.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 12:10

Chrome + Adblock = Happy Steve Jones!

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Happy Steve Jones = fattig recordere = ingen recordere = ingen Steve Jones på recordere.dk
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Happy Steve Jones = fattig recordere = ingen recordere = ingen Steve Jones på recordere.dk
Jeg tror sgu ikke rigtigt at han forstår sig på den slagsLOL
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg tror sgu ikke rigtigt at han forstår sig på den slagsLOL
Det er sq da logik for burhøns LOL
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu