|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
|
Hmm det er jo 2 vidt forskellige ting. at gøre brug af fortrydelsesretten er vel næppe sagen som jeg læser det handler det om at have fået noget andet end det man forventede man havde købt og har faktura på samt prisen - hvis det er tilfældet er der jo tale om en mangel / fejllevering fra sælgers side og den skal de rette op og dermed betale fragt retur eller give dekort. Har du bestilt et produkt af en model til en pris og fået noget andet uden information eller evt ved en fejl så gør sælger opmærksom på det med det samme og tag IKKE produktet i brug, hvis du tager produktet i brug skal du selv betale retur fragt da det så går under fortrydelses retten. |
||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
||
![]() |
||
Crede ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
|
Send det retur asap. og køb det i en butik med den rigitge Mpeg 4 tuner og dansk menu samt 2 års garanti. En af mine venner har lige forhandlet sig til et 40b7070 i expert til 13600,- Mvh. Crede |
||
![]() |
||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24788 |
![]() |
|
Er du sikker på at det er et 7020? På Mit fra elgiganten, står der på fronten af kassen series 7020. Men på siden af kassen står der 7070, og serienummer. Og mit tv er godkendt af samsung til prestigeservice. Jeg var også selv i tvivl da jeg kom hjem med det. Men fik så set på siden, og den var god nok. |
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
RuzzFrog ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: Søborg Status: Offline Point: 230 |
![]() |
|
Dette er ikke sandt.. |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() |
|
Vrøvl! Han har ret til at teste varen lige så tosset han vil, bare den fremstår i samme stand som han har modtaget den når han sender den tilbage indenfor 14 dage fra han har modtaget den. Man kan gøre 4 ting i tråstarters henseende:
Men tal stille og roligt med dem først, hvis man er superflink og viser at man er lige så ked af det som butikken måske er. Så sender de dig nok en pakkelabel eller giver et nedslag i prisen. det kommer meget an på hvad du selv ønsker. Redigeret af Cyberguyen - 05-Juli-2009 kl. 10:22 |
||
![]() |
||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
|
Jeg ville ringe til dem og forklare situationen og se om i ikke kan finde en "ordning" penge retur eller bytte til det rigtige tv. Såfremt de har leveret en forkert (og billigere) model er de jo ingen tvivl om at du har retten på din side. Såfremt de ikke er modtagelige for dette ville jeg skrive til dem, at du stadig gerne ser at situationen bliver ordnet som foreslået, men såfremt dette ikke finder sted vil du klage til Forbrugerklagenævnet. Ring evt. til forbrug.dk hotline for at få gode råd om dine rettigheder.
@Cyberguru: du har ikke ret mht. #3. Ved udnyttelse af fortrydelsesret er det forbrugeren der skal betale returfragt: http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/ehandel/e-handel4/re tur/ Hvilket vel også giver mening, så man ikke bare kan bestille og returnere grej "i vildskab" uden omkostninger for en selv. |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() |
|
Det er rigtigt at man normalt selv skal betale for returnering indenfor 14 dage. Men i dette her tilfælde har man krav på at få fragt retur for begge veje, da forhandleren har sendt en anden varer end bestilt. Forbrugeraftaltloven $19 stk. 2 |
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|
Jeps, det er korrekt, men man er også forpligtet til, at sikre sig varen man har modtaget er den korrekte og i hel stand, med det samme. Er den defekt eller er der leveret en forkert vare, skal man STRAKS det er muligt, tage kontakt til leverandør. |
||
![]() |
||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
|
Fuldstændig korrekt, men det er det ikke den situation du beskriver i #2.? I #3 taler du om at benytte de 14 dages fortrydelsesret, (hvor kunden selv skal betale returfragt)
Iøvrigt ville det da være fint hvis trådstarter kommer med en tilbagemelding på samtalen med butikken?? Redigeret af thor-thor - 08-Juli-2009 kl. 20:00 |
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
Hvordan står det til? - DDS cykler jeg forbi hver dag til arbejde, og har ikke hørt om nogen problemer med dem før.
De virkede meget flinke da jeg i sin tid skulle have fremvist et digitalt kamera ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |