recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forkert vare fra Amazon-forhandler - hvad nu?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forkert vare fra Amazon-forhandler - hvad nu?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forkert vare fra Amazon-forhandler - hvad nu?
    Sendt: 28-Maj-2014 kl. 11:50
Jeg har fået leveret en forkert vare fra en forhandler på den tyske Amazon (http://www.amazon.de/gp/aag/details?ie=UTF8&asin=&isAmazonFulfilled=&isCBA=&marketplaceID=A1PA6795UKMFR9&orderID=&seller=A15TW43BF9Y9WW&sshmPath=returns#aag_returns)
Hvad kan jeg forvente og hvad har jeg krav på i forhold til ombytning af enheden? Skal jeg selv dække omkostninger ved at sende den forkerte vare tilbage?
Varen er en antenneforstærker købt via ExpressPro på den tyske Amazon og sendt fra England - fragt var gratis / inkluderet i prisen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2014 kl. 12:08
Amazon's kundeservice er i top. Så skriv til dem om problemet, så løser de det.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2014 kl. 12:41
Hvis du har modtaget en anden vare end den du har bestilt, så er det sælgers ansvar at betale for retur-porto, samt at sende dig den korrekte vare (hvis han stadig har den), uden omkostninger for dig.

Kan han ikke sende dig den rigtige vare, så skal du have det fulde beløb du har betalt (dvs. inkl. evt. fragt) retur.

Men som sagt, så plejer der slet ikke at være problemer med den slags fra Amazon - heller ikke deres tilknyttede forhandlere (de risikerer at blive smidt ud fra Amazon, hvis de ikke leverer samme høje service-niveau som Amazon selv).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2014 kl. 13:50
Det kommer an på hvad du mener med forkert.

Er det forhandleren der har sendt noget forkert, skal du naturligvis ikke betale fragt.

Hvis du har fået den vare du har bestilt, men fundet ud af er det forkerte. Så hænger et på fragten.

Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2014 kl. 16:01
Jeg har haft det samme problem med Amazon DE før. Du skal bare snakke eller email deres kundesupport (i mit tilfæld, så sendte de en label som jeg bare skulle kliste på pakken og afleverede til nærmest DHL kontor, samtidig med at de sendte den "rigtige" bestilte vare den anden vej).
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2014 kl. 17:17
No worries - de sender det rigtige (dét jeg bestilte) og efterfølgende kan jeg gøre, hvad jeg lyster med den forkerte enhed.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2014 kl. 20:36
Ja, service kan man ikke påstå de mangler hos Amazon. Godt du fik det løst, og fedt nok, at du bare kunne beholde den forkerte vare.
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2014 kl. 20:57
Bare lige endnu et eksempel på deres service:

I now realize I shipped 203-7364441-xxxx one day too late (23 may).

Does this mean the item will be returned to me?

12:16 PM BST Pearl(Amazon): Hello Rasmus. Thank you for using Amazon.co.uk Chat. My name is Pearl.
Have you already returned the item?
12:17 PM BST Rasmus Vagn Nielsen: I returned order 203-7364441-xxxx.
12:18 PM BST Pearl(Amazon): Okay, it's fine. We'll still accept your order. 
12:19 PM BST Rasmus Vagn Nielsen: I'm glad to hear that.
12:19 PM BST Pearl(Amazon): For your convenience, I'll process an advance refund. 
12:19 PM BST Rasmus Vagn Nielsen: Not necessary, but okay :)
12:19 PM BST Pearl(Amazon): The refund has been requested.

-

Jamen ok så.


Redigeret af rasmusvn - 28-Maj-2014 kl. 21:04
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu