recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forældelse af forbrugerelektronik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forældelse af forbrugerelektronik

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forældelse af forbrugerelektronik
    Sendt: 05-December-2021 kl. 21:07
Vi har efterhånden vænnet os til at forbrugerelektronik ikke virker efter noget tid. Det skyldes ikke at det går i stykker, men at softwaren ikke opdateres. Bevares men kan stadig bruge sin telefon til at ringe, men med manglende opdatering forsvinder understøttelse af forskellige apps løbende.

Personligt er jeg ret provokeret af at mit kun 5 år gamle Samsung nu ikke virker mere. DRs app ødelægger funktionaliteten på mit tv og jeg har fra DR selv at Samsungs tv skal være fra 2018 eller nyere. For et par dage siden fandt jeg så ud af at mit 5 år gamle tv heller ikke længere kan benytte tv2 play.

Det er skide provokerende at forholdsvis nye produkter ikke længere virker optimalt, fordi offentligt understøttede virksomheder ikke gider lave ordentligt apps. Netflix og alle de andre professionelle streamingtjenester kan godt find ud af det, da de selvfølgelig ikke vil miste kunder. Det er dovent og netop offentligt finansierede som DR og TV2 bør da tænke lidt på den højt besungne bæredygtighed.

jaja, jeg ved man bare kan anskaffe en eksterne box med andriod elle appletv.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2021 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:


jaja, jeg ved man bare kan anskaffe en eksterne box med andriod elle appletv.


Eller endnu bedre en PC. Den kan du holde opdateret væsentlig længere til streaming formål.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2021 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det er dovent og netop offentligt finansierede som DR og TV2 bør da tænke lidt på den højt besungne bæredygtighed.

Hvornår er TV2 blevet offentligt financieret?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2021 kl. 22:14
Siden starten, da TV2 har en public service forpligtigelse.
Spørgsmålet er om det stadig er relevant, siden den er blevet til en betalingskanal og dermed ikke længere frit tilgængelig.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2021 kl. 22:27
Tv2 modtager ikke licens kroner, men er statsejet.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2021 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Siden starten, da TV2 har en public service forpligtigelse.

 TV 2 DANMARK A/S er et 100 procent statsligt aktieselskab, der finansieres via reklame- og abonnementsindtægter. TV 2 DANMARK A/S har en årsomsætning på cirka 3,2 milliarder kroner.”

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2021 kl. 22:42
Vil det sige, at TV2 er 100% finansieret af reklame og abonnementsindtægter?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2021 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

 Personligt er jeg ret provokeret af at mit kun 5 år gamle Samsung nu ikke virker mere.

Hej.

Du er ikke alene. Der findes andre lige som dig. Nogle beskriver hvordan man kan installere alternative firmwares på visse Samsung og andre fabrikanters enheder. Her er bare et eksempel:


Personligt tror jeg at det er nemmest, hvis man allerede ved købet, beslutter sig for at vælge enheder,
med alternative firmwares.

Hilsen Carsten.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2021 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Vil det sige, at TV2 er 100% finansieret af reklame og abonnementsindtægter?

Ja……..


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2021 kl. 22:51
Er personligt træt af android apps der forældes, sikkert som mange andre.

Har ikke haft TV2 i mange år snart, men at den kan køre uden statens hjælp med public service forpligtigelser er nyt for mig. Tillykke TV2. Ville ikke opdage hvis den forsvandt.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2021 kl. 23:09
[QUOTE
Personligt er jeg ret provokeret af at mit kun 5 år gamle Samsung nu ikke virker mere. DRs app ødelægger funktionaliteten på mit tv og jeg har fra DR selv at Samsungs tv skal være fra 2018 eller nyere. For et par dage siden fandt jeg så ud af at mit 5 år gamle tv heller ikke længere kan benytte tv2 play.[/QUOTE]

Hvad er det som DR appen gør, så dit tv ikke virker mere? Jeg har selv et 5år gammelt Samsung tv og har umiddelbart ikke opdaget noget galt her?

Frank 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2021 kl. 05:19
Ja desværre en kedelig tendens i TV-branchen, som bunder i, at producenter ikke opdaterer deres Smart TV-platform på skærmene efter købet. Et problem som vi løbende har taget op på Flatpanels.dk og et problem, som anden part også har forsøgt at rejse politisk på baggrund af Flatpanels' dækning, men desværre er der ikke sket noget konkret endnu.

Tyskland pusler med en ny lov, der skal forpligte Smart TV-producenterne til at opdatere i en periode, men efter min mening er det ikke tilstrækkeligt: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1613121053

Et andet problem, der i stigende omfang definerer Smart TV, er dataindsamling. Der indsamles efterhånden store mængder data på brugerne for at kunne præsentere personlige reklamer på og udenfor skærmen. Det bliver skærmene dog ikke billigere af. Problemet illustreres godt af, at USAs største TV-producent, Vizio, nu har større indtjening på reklamer og dataindsamling end på salg af TV-skærme.

Min anbefaling er at købe Apple TV 4K. For din egen skyld og for ikke at støtte op om et Smart TV-koncept, som du øjensynligt ikke kan stå inde for. Den første Apple TV-boks med tvOS er foreløbigt blevet opdateret med alle nye tvOS-versioner siden 2015 – tvOS 9 til den aktuelle tvOS 15.2 – og har, udover bred app-support, fået masser af nye funktioner efter køb.


Redigeret af Rasmus Larsen - 06-December-2021 kl. 05:44
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu