recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forældelse af forbrugerelektronik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forældelse af forbrugerelektronik

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2021 kl. 05:21
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

 Personligt er jeg ret provokeret af at mit kun 5 år gamle Samsung nu ikke virker mere.
Du er ikke alene. Der findes andre lige som dig. Nogle beskriver hvordan man kan installere alternative firmwares på visse Samsung og andre fabrikanters enheder. Her er bare et eksempel:

Det er muligt på mobilenheder, men ikke på TV-skærme.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2021 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

[QUOTE
Personligt er jeg ret provokeret af at mit kun 5 år gamle Samsung nu ikke virker mere. DRs app ødelægger funktionaliteten på mit tv og jeg har fra DR selv at Samsungs tv skal være fra 2018 eller nyere. For et par dage siden fandt jeg så ud af at mit 5 år gamle tv heller ikke længere kan benytte tv2 play.

Hvad er det som DR appen gør, så dit tv ikke virker mere? Jeg har selv et 5år gammelt Samsung tv og har umiddelbart ikke opdaget noget galt her?

Frank 
[/QUOTE]

Installerer jeg DRs app sker der følgende

Betjeningen bliver meget sløv
Nogle gange kan jeg ikke tænde før jeg afbryder på kontakten
Skærmen skifter spontant input midt i film/playstationbrug
Nogle gange slukker skæren bare

DR påstår at det er fordi skærmen ikke kan trække Hbbtv, som de påstår er ressourcekrævende. Det er bare ikke sandt da der absolut ikke er nogle problemer med at tilgå DR via Samsungs egen Hbbtv app ved tryk på den røde knap. Det har jeg desværre ikke mulighed for efter jeg cuttede kablet. Pointen er at det er DRs skin app der på en eller anden måde sætter en kæå i hjulet på funktionaliteten
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2021 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Vil det sige, at TV2 er 100% finansieret af reklame og abonnementsindtægter?

Ja……..


Klaus

Dem der får licenspenge er regionerne. Ikke selve TV2. 




Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2021 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Vil det sige, at TV2 er 100% finansieret af reklame og abonnementsindtægter?

Ja……..


Klaus

Dem der får licenspenge er regionerne. Ikke selve TV2. 



TV2 får stadig offentlig støtte, de skal blot som alle andre søge om det.
https://www.dfi.dk/branche-og-stoette/public-service-puljen-stottetildelinger

QED, Klaus og andre som påstår de ikke får offentlig støtte tager altså fejl.
Det er så helt korrekt at de ikke modtager licensmidler eller anden direkte økonomisk støtte, de har i midlertid en særstilling, da de er den eneste betalingskanal med must-carry status, hvilket vil sige at den SKAL være med i grundpakken hos alle tv-udbyddere i Danmark. Dette kan kun siges at være en indirekte økonomisk støtte, som vi er en del der undrer os over er tilladt indenfor EUs konkurrencelovgivning (NENT og Discovery har sikkert ikke ment det var pengene værd at slæbe staten i retten for det).
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2021 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

QED, Klaus og andre som påstår de ikke får offentlig støtte tager altså fejl.


Jeg tror nu godt, at du ved hvad der blev ment, for ellers kan vi jo kalde selv HBO Max for offentligt finansieret.

Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Dette kan kun siges at være en indirekte økonomisk støtte


Betaler det offentlige for grundpakken?
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2021 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

...de har i midlertid en særstilling, da de er den eneste betalingskanal med must-carry status, hvilket vil sige at den SKAL være med i grundpakken hos alle tv-udbyddere i Danmark.


Det troede jeg egentlig også. Men Kulturministeriet skriver følgende:

Must carry-reglerne fastsætter, at ejere af fællesantenneanlæg er forpligtede til at fordele visse programmer i anlægget. Det drejer sig om:  

  • Tv-kanalen FOLKETINGET
  • Tegnsprogstolkede nyhedsudsendelser fra DR og TV 2/DANMARK A/S
  • Programmer fra DR1 og DR2 med synstolkning.

Der er ikke tilsvarende krav om fordeling af bestemte tv-kanaler for satellitdistributører og distributører, som udbyder tv, der kan modtages med egen antenne.

Så i virkeligheden er det kun TV2s nyhedsudsendelser med tegnsprogstolkning der er must carry . Og det klarer Tegnsprogskanalen - som dermed bliver must carry Wink

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2021 kl. 13:58
Så vidt jeg husker mistede TV 2 Hovedkanalen sin must-carry status i 2012, da det blev en betalingskanal. At den stadig ligger i grundpakken skyldes andre årsager.
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2021 kl. 15:33
Igen bevist, når man retter på andre risikerer man at få udstillet egen manglende viden LOL

"Kanalerne skal, for at kunne opretholde deres "must carry"-status, være gratis at modtage."

Jeg var ikke opmærksom på at de mistede den og så forstår jeg også bedre at ejerne af de øvrige betalingskanaler ikke har brokket sig.

Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2021 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Vil det sige, at TV2 er 100% finansieret af reklame og abonnementsindtægter?

Ja……..


Klaus


Ønsketænkning.


Redigeret af Jespus - 07-December-2021 kl. 16:33
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2021 kl. 16:25
slettet


Redigeret af Jespus - 07-December-2021 kl. 16:28
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2021 kl. 16:30
Det er så TV2 der er bedst til at formidle pressemøderne ifm corona. Så er bedre til “must carry”. DR afbrød sendingen for nogle uger siden pga 21.00 TVAvis, selvom der stadigvæk var 40 min med spørgsmål. TV2 bragte det hele, men var ikke hjemme, så regnede med at det hele lå på DRTV, og det gjorde det ikke, for de slukkede kameraerne kl 21.00

Redigeret af Munch - 07-December-2021 kl. 16:32
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2021 kl. 17:13
Hvad har de sidste mange indlæg egentlig at gøre med denne tråds overskrift? Tråden er kørt fuldstændig af sporet, og al den snak om "must carry" etc. burde være i en særskilt tråd.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu