|
Format og finalize |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
Carser
-- Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
Sendt: 02-November-2005 kl. 15:00 |
Hej Jørn. Sådan var det også med de billigste computerdisketter. Historien gentager sig vist. |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. |
|
Carser
Sendt: 03-November-2005 kl. 13:51 |
Og netop nu er dette svar indløbet: Jeg har undersøgt yderligere omkring problemstillingen i forbindelse med forskellige versioner af DVD disc's. En af de ting der virkelig gør det svært er at der kun er en overordnet standard omkring DVD discs. Dvs de angivne versions nr. Men alle der producerer disc's og drev er i princippet fri til at definere deres egen "standard" og så kalde den ver. 2.0.x...
Det bedste jeg kan anbefale er at købe en Sony DVD-R disc der er 16x og ver 2.0. (og tilsvarende med de andre standarder...) Kan den køre den, så er maskinen ok.
Sony lægger sig meget tæt op ad de generelle standarder og hvis Fuji afviger bare lidt fra disse, så har vi problemet.
Desværre ingen præcis forklaring på fænomenet, men det er bedste jeg kan komme med nu.
Med venlig hilsen Lars Steffensen |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. |
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 03-November-2005 kl. 17:16 |
Bare for at putte lidt malurt i bægeret, så skal man endelig ikke tro at kompatibiliteten er bedre hvis man bruger medier med samme navn som recorderen. Medier bliver slet ikke produceret til at passe specifikt til en bestemt producents hardware. Men det kan selvfølgelig være nemmere at argumentere sig igennem en support situation, hvis der kun indgår hardware og medier fra en nkelt producent. |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
Carser
Sendt: 03-November-2005 kl. 17:45 |
Hejsa, Værkstedet (et af Sonys autoriserede) testede maskinen med både + og - skiver fra Verbatim! Her kan du/I se mit svar til ovenstående svar-mail fra Sony: Tak for et svar, der er ret informativt.
Min recorder har ikke siden værkstedsbesøget fejlbrændt overhovedet.
På en eller anden måde er problemet med Fuji-skiver gået i sig selv igen. Jeg har brændt 10-15 stk. siden sidst uden nogle uregelmæssigheder.
Omvendt er jeg ikke den eneste, der har været uheldig med Fuji i en Sony.
Jeg går over til Verbatim (godt og billigt p.g.a. priskrig i Tyskland), når mine Fuji er brugt op, men har i øvrigt rigtigt gode erfaringer med Sonys apparater (recorderen er mit syvende), batterier og medier. Det er blevet til ca. 200 VHS bånd, 20-30 MiniDiscs, 5 DVD+RW og de har alle pånær et virket fint.
(Den ene undtagelse var et VHS-bånd, hvor der mellem spolerne sad ca. 50 cm. indløbsbånd - og intet andet! Denne lette kassette blev omgående byttet til en med 4 timers bånd i...)
Nej, når det drejer sig om medier, er kvalitet og kompatibilitet langt vigtigere end mærket.
Jeg har i øvrigt lige læst, at tysk moms vil stige med 2%. Så mangler nogen af brugerne her skiver, er det nok gunstigt at bestille dem nu. Redigeret af Carser |
|
M.v.h. Carser
|
bcman
Bruger Oprettet: 19-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
Sendt: 03-November-2005 kl. 19:56 |
Dragemester skrev : Medier bliver slet ikke produceret til at passe specifikt til en bestemt producents hardware. Det er ikke helt korrekt. Sony er en af de få producenter som både fremstiller medier og hardware. Det giver dem muligheden for at tilpasse dem bedst muligt til hinanden. På trods af dette har Sony dog igennem tiderne også haft problemer med deres medier ligesom andre producenter som kun fremstiller medier. Til gengæld ligger Sony sig altid så tæt op ad en fastlagt standard som overhovedet muligt for at sikre størst mulig kompatibitet. Af selvsagt gode grunde tester Sony værkstederne derfor medier fra andre producenter end dem selv når recorderen skal sluttestes. |
|
mvh
RDR-HXD1070, KDL-40X3500, PS3, Yousee Kabel-tv |
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 03-November-2005 kl. 21:08 |
Jeg er klar over at Sony både fremstiller medier og hardware - det var jo netop min pointe, at dette IKKE betyder at Sonys medier passer bedre til Sonys hardware eller omvendt. Sådan fungerer verden bare ikke! Sonys musik cd'ere eller video film passer heller ikke bedre til Sonys cd afspillere og dvd afspillere end andre mærker!!! Redigeret af DrageMester |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
Carser
Sendt: 03-November-2005 kl. 21:36 |
Hvis dette var til ære for mig: Det er jeg klar over. F.eks. udviklede Sony 3,5" disketten, der immervæk er blevet brugt i alle mulige mærker af pc'er. Jeg går da lidt efter mærker, men Sony er nu ikke altid bedst. Eksempler:
_________________________________________________________ Medier har jo også logoer for type, det har drev og disk-skuffer på apparater også. Endelig udelader manualen til min 710 helt at anbefale mærker af medier! At manden fra Sony anbefaler Sony medier kan ikke overraske, men jeg stoler da også på mine egne erfaringer og anbefalinger fra "mediepersonligheder" som DrageMester. Redigeret af Carser - 01-Oktober-2006 kl. 12:39 |
|
M.v.h. Carser
|
DrageMester
Sendt: 04-November-2005 kl. 18:46 |
Ja, det er vigtigt at have "medietække". |
|
|
|
Carser
Sendt: 14-November-2005 kl. 00:29 |
SPEED vs. SNAVS Nu ville jeg overføre fra min næsten fyldte HD. Der er ikke dukket format og finalize problemer op, men efter formatering og start på High Speed-overførsel er der på nogle af mine Fuji'er dukket "Disken er snavset op", lidt nedluk og den slags op. Skiverne, der ikke er snavsede, er 8x, det er drevet også. Når det er ved at opgive skiven speeder det ekstra meget op og ned. Måske ikke noget nyt og det ødelægger ikke mit humør, da jeg har 200 Verbatim klar til brug. Det sjove er, at overførsler i real time (stort set, måske endda slet) ikke giver denne fejl. Så måske er Fuji-skiverne ikke så kassable, som jeg var tæt på at tro. Og på en disk med både vellykket HS- og RT-overførsel ser overfladen for de to brændinger ret forskellig ud. Så hvad er det lige for noget? Kvalificerede bud modtages med kyshånd. |
|
M.v.h. Carser
|
DrageMester
Sendt: 14-November-2005 kl. 17:28 |
Det eneste af dine spørgsmål, som jeg har et bud på er, at skiver der brændes ved forskellig hastighed også brændes ved forskellig laser styrke. Dette kan så give en synlig forskel i reflektionen af belægningen på skiven og er helt normalt. Måske er Sony recorderens DVD brænder ikke glad for at brænde lige netop Fuji skiverne ved høj hastighed? Alle kombinationer af brænder, firmware, medie og hastighed er ikke lige gode. Hvilken type Fuji er det (+/- R/RW) og Media ID? Du kan se Media ID på en pc med f.eks. Nero CD-DVD Speed: Redigeret af DrageMester |
|
|
|
Carser
Sendt: 14-November-2005 kl. 18:11 |
Hej DrageMester. Tak for et godt bud. Jeg har selv tænkt på, om lasereffekten ved high speed er for lav til Fuji; Der skal jo være blus på for at brænde med høj nok temperatur. Men de skiver, den opgiver, er der næppe brændt noget på. Jeg har udfra lydene en idé om, at mediet scannes før det brændes eller risikerer at blive fejlbrændt. Og hvis jeg aborter overførsel i high speed i tide, kan der brændes i real time på hele skivens kapacitet. Overførslen starter desuden mere umiddelbart uden speeden op og det jeg tror, er en scanning. Medier: Fujifilm DVD-R 8x (general video/data, grøn/gul cakebox) Media ID: Ukendt. Min 2½ år gamle Compaq pc genkender og læser desværre ikke brændbare -R DVD'er. Ellers havde jeg sikkert også - som du gør og tak for det - indladt mig på afslørende test af medier eller i det mindste kunnet oplyse dig om Media ID. Jeg ved ikke så meget om brænder-drevs teknik. Hvis du eller andre kan fortælle mig, om det med scanningen kan passe, hører jeg gerne mere. På forhånd tak. Redigeret af Carser |
|
M.v.h. Carser
|
Carser
Sendt: 11-August-2006 kl. 22:51 |
Kort update: Har opbrugt mine Fuji helt.
Og siden brændt over 250 titler på Verbatim Matt Silver 16X medier, både +R og -R. Nul fejl, nul problemer overhovedet. Og de er endda billigere end Fujis. |
|
M.v.h. Carser
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |