recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Format!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Format!

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 10:10
Jeg bliver på 16:9 lærredet.

Det var ellers smart med afmaskningen. Dog foretrækker jeg undertekster. Vil dog alligevel lige se hvad det gør for billedet.

Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 11:49
Jeg tror ikke helt du forstår, hvor smart Lens Memory er Smile Min kæreste og jeg ville dræbe for at have det! Og du burde næsten have buksevand for ikke at udnytte det Wink
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 14:30
jeg giver jacobe ret, havde jeg pengene nu, købte jeg helt klart en projektor med Lens Memory.
Jeg ved ikke hvor i landet du bor, men Spanky herfra recordere har det. jeg har set det hos ham, og det er grunden til jeg skal have det når der er penge nok.
jeg går ud fra du må få en fremvisning hos ham?

du kan se hans bio her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128422&title=spankys-hjemmebio

mht. undertekster, så skal du bare have en afspiller der kan flytte dem op i billedet

Redigeret af MulleB - 11-Februar-2016 kl. 14:32
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

mht. undertekster, så skal du bare have en afspiller der kan flytte dem op i billedet

Vedr. undertekster

1. Hvis du kun vil se film via fast medie så er det helt korrekt med afspiller.

2. Men hvis du også vil se film via en streaming tjeneste, f.eks. Netflix, så bliver du nød til at have plads til undertekster

Alle streaming tjenester er pt. styret som CIH til 16:9 derfor ligger tekster sig i bunden ved Blackbars, og det er ikke muligt at flytte dem op.

Note. Når HDMI 2.0 er standart og du har det i alle led ( afspiller, receiver og projektor/TV ) kan du vælge 21:9 i opsætning og så vil undertekster ligge sig i bunden af billedet.
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vijnana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 16:24
Jeg investerede for nogle år siden i en anamorfisk linse med fjernbetjening. Selvom om det kostede kassen, glæder jeg mig over den hver gang jeg ser en cinemascope film. Det er suverænt godt. Og en sådan linse kan holde resten af livet.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Jeg investerede for nogle år siden i en anamorfisk linse med fjernbetjening. Selvom om det kostede kassen, glæder jeg mig over den hver gang jeg ser en cinemascope film. Det er suverænt godt. Og en sådan linse kan holde resten af livet.

Ja, men nu er det jo indbygget i Panasonic'en
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 17:30
Der er væsentlig forskel på at montere en anamorphic linse og så benytte zoom metoden.!
Så nej, det er ikke indbygget i panasonic projektoren.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Der er væsentlig forskel på at montere en anamorphic linse og så benytte zoom metoden.!
Så nej, det er ikke indbygget i panasonic projektoren.

Du har ret. Jeg ville bare undgå en lang teknisk forklaring.

Afhængigt af indgangs format så vælger du bare s16:9 eller 16:9 på Panasonic'en så vil den selv lave den rigtige størrelse AR billede på dit lærred uden at du behøver at zoome
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Vedr. undertekster

2. Men hvis du også vil se film via en streaming tjeneste, f.eks. Netflix, så bliver du nød til at have plads til undertekster

Alle streaming tjenester er pt. styret som CIH til 16:9 derfor ligger tekster sig i bunden ved Blackbars, og det er ikke muligt at flytte dem op.

Note. Når HDMI 2.0 er standart og du har det i alle led ( afspiller, receiver og projektor/TV ) kan du vælge 21:9 i opsætning og så vil undertekster ligge sig i bunden af billedet.

du har ret, det er bare mig der ikke tænker i de baner da jeg ikke streamer noget.
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 04:44
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Vedr. undertekster

Størstedelen af Netflix film/serier har underteksterne i billedet og enda indenfor "rammen" på 21:9 skærm (har et Philips 58" 21:9 og et Sony 55" 16:9). Kan ikke huske at jeg nogensinde har set en film via Netflix hvor teksterne lå i den sorte bar. Kører Netflix via ATV3.

Testede lige Netflix via PS4. Judge Dredd. Underteksterne er i billedet og ikke i den sorte bar. Det sjove er, hvis man får søgelinien frem, så rykker teksterne længere op i billedet. Utroligt det ikke er en feature at kunne flytte undertekster som standard. Alt her er 21:9. PC skærme, lærrede og tv (sålænge det virker).

Så det skal altså ikke være Netflix der forhindrer en i skiftet Smile

Redigeret af Guyver - 12-Februar-2016 kl. 04:46
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 07:48
Så det gir altså mening med lens memory når jeg kun har en 16:9 skærm? Blir lidt forvirret
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af Andromeda Andromeda skrev:

Så det gir altså mening med lens memory når jeg kun har en 16:9 skærm? Blir lidt forvirret

Mnarh - det ville give bedst mening hvis du havde scope/anamorphic skærm!
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu