|
Format! |
Besvar | Side <12345> |
Forfatter | ||
Andromeda
Guld medlem Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg bliver på 16:9 lærredet.
Det var ellers smart med afmaskningen. Dog foretrækker jeg undertekster. Vil dog alligevel lige se hvad det gør for billedet. |
||
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tror ikke helt du forstår, hvor smart Lens Memory er Min kæreste og jeg ville dræbe for at have det! Og du burde næsten have buksevand for ikke at udnytte det
|
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
MulleB
Guld medlem Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
jeg giver jacobe ret, havde jeg pengene nu, købte jeg helt klart en projektor med Lens Memory.
Jeg ved ikke hvor i landet du bor, men Spanky herfra recordere har det. jeg har set det hos ham, og det er grunden til jeg skal have det når der er penge nok. jeg går ud fra du må få en fremvisning hos ham? du kan se hans bio her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128422&title=spankys-hjemmebio mht. undertekster, så skal du bare have en afspiller der kan flytte dem op i billedet Redigeret af MulleB - 11-Februar-2016 kl. 14:32 |
||
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vedr. undertekster 1. Hvis du kun vil se film via fast medie så er det helt korrekt med afspiller. 2. Men hvis du også vil se film via en streaming tjeneste, f.eks. Netflix, så bliver du nød til at have plads til undertekster Alle streaming tjenester er pt. styret som CIH til 16:9 derfor ligger tekster sig i bunden ved Blackbars, og det er ikke muligt at flytte dem op. Note. Når HDMI 2.0 er standart og du har det i alle led ( afspiller, receiver og projektor/TV ) kan du vælge 21:9 i opsætning og så vil undertekster ligge sig i bunden af billedet. |
||
Vijnana
Super bruger Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 475 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg investerede for nogle år siden i en anamorfisk linse med fjernbetjening. Selvom om det kostede kassen, glæder jeg mig over den hver gang jeg ser en cinemascope film. Det er suverænt godt. Og en sådan linse kan holde resten af livet.
|
||
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, men nu er det jo indbygget i Panasonic'en |
||
Bruger udmeldt 35
-- Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er væsentlig forskel på at montere en anamorphic linse og så benytte zoom metoden.!
Så nej, det er ikke indbygget i panasonic projektoren. |
||
Pony65
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du har ret. Jeg ville bare undgå en lang teknisk forklaring. Afhængigt af indgangs format så vælger du bare s16:9 eller 16:9 på Panasonic'en så vil den selv lave den rigtige størrelse AR billede på dit lærred uden at du behøver at zoome |
||
MulleB
Guld medlem Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
du har ret, det er bare mig der ikke tænker i de baner da jeg ikke streamer noget. |
||
Guyver
Bruger Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Testede lige Netflix via PS4. Judge Dredd. Underteksterne er i billedet og ikke i den sorte bar. Det sjove er, hvis man får søgelinien frem, så rykker teksterne længere op i billedet. Utroligt det ikke er en feature at kunne flytte undertekster som standard. Alt her er 21:9. PC skærme, lærrede og tv (sålænge det virker). Så det skal altså ikke være Netflix der forhindrer en i skiftet Redigeret af Guyver - 12-Februar-2016 kl. 04:46 |
||
Andromeda
Guld medlem Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så det gir altså mening med lens memory når jeg kun har en 16:9 skærm? Blir lidt forvirret
|
||
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mnarh - det ville give bedst mening hvis du havde scope/anamorphic skærm! |
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
Besvar | Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |