recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Formater og optagelse fra SAGEM ICD 60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFormater og optagelse fra SAGEM ICD 60

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lifeenergy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Emne: Formater og optagelse fra SAGEM ICD 60
    Sendt: 16-Januar-2008 kl. 14:26
Hej,
 
 
Jeg har sommetider et problem med optimalt format af billedet, når jeg optager via min SAGEM ICD 60 på min harddisk/DVD - optager - Panasonic DMR-EX87.
 
Forleden dag optog jeg "Star Trek - Generations" fra TV2 via min Selector.
 
Filmen er i et mere bredt format end det normale 16/9(vist nok 2.35:1).  Underteksterne ligger nede på den sorte bjælke.
 
Problemet er at når jeg har optaget filmen og viser den med min TV på "Automatisk", tilpasser den ikke billedet, som den normalt ville gøre til et mere optimalt forhold. Det forbliver "presset sammen", så hovederne på folk er brede.
Hvis jeg ændre skærmformatet til 4/3, så jeg får bjælker på på siderne, bliver formen af hovederne mere korrekt, men så fylder billedet jo ikke helt ud til siderne.
 
Der findes ikke noget der hedder "Subtittled" som flytter billedet lidt op og tilpasser det, på mit Panasonic TX-32LXD70F. 
Det plejer at ske når den står på "Automatisk", men det gør det ikke.
 
Min harddisk/DVD optager er tilsluttet via HDMI. 
 
 


Redigeret af Lifeenergy - 16-Januar-2008 kl. 14:33
Med venlig hilsen
Lifeenergy

Panasonic: TX-32LXD70F, DMR-EX87EN-K, SA-XR59.
Jamo: A 405 HCS 5.
Supra Classic Mini 1.6.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 18:52

 

 Der sker en del underlige ting med billedet, når der ikke sendes i 16:9, filmen er blevet sendt i 4:3 LB format, og så ligges teksterne i 4:3 og ikke i 16:9. Den undertekst funktion du efterspørger er ikke på Pana TVer.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lifeenergy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 12:14
Ja...
 
Men sommetider kan man tilpasse billedet, selvom det er i 4:3 LB format, så det passer. Normalt så plejer den at ændre billedet til en mere optimal format, efter nogle sekunder, når den står på "Automatisk". Det gjorde den ikke her. Billedet burde nok fylde hele den øverste del af skærmen.
 
Det er bare ærgeligt.
 
Nogle gange placerer de underteksterne et bedre sted, så billedet bedre kan tilpasse sig et wide-screen TV selvom det er 4:3 LB format.


Redigeret af Lifeenergy - 18-Januar-2008 kl. 12:41
Med venlig hilsen
Lifeenergy

Panasonic: TX-32LXD70F, DMR-EX87EN-K, SA-XR59.
Jamo: A 405 HCS 5.
Supra Classic Mini 1.6.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu