recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Formater på DR Igen, igen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFormater på DR Igen, igen

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Hancock Hancock skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Gør vi det?

Fat nu, at det ikke handler om, hvad der udsendes, men hvad der indkøbes.

Hvis filmen er indkøbt i 4:3 letterbox, skal den udsendes i 4:3 letterbox. At puste den op til 16:9 ville være at gøre grin med seerne.
Enig !!
Det er netop for undgå dårlige billeder på ens nye og større eller virkeligt store skærme at problemet nu faktisk kan ses.
Men fordi DR og TV2 er udenfor enhver rækkevidde, da kommer forbedringerne først den dag nogen (Hvem dette så måtte blive) kan slå samme to parter tilstrækkeligt hårdt til nu skal i ændre tingene.
Min sidst pointe går mere på om DR og TV2 kollektivt vil straffe os seere ved gøre kvaliteten een eller to tænder dårligere. Fordi dette kan man faktisk i en digital verden.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 14:15
Grunden til mine beklagelser det emne skyldes alene Antenneforeningen Aarhus, som i sin visdom til sidst begyndte fordele signalerne analogt og vel at mærke Anamorfisk. Med den klare tilføjelse at kvaliteten også havde fået et løft.
Og at de fleste Tv gennem de sidste 10 år kunne korrigere herfor (at samme automatisk skift også giver andre problemer er en videre sag).  Men der gik selvfølgeligt mange år før man begyndte sende således ____
I det ene øjeblik skal noget være et gode for herefter tromles ned af DR og Nu også TV2, OK  Thumbs Up Ironisk ment ud fra at korrekte proportioner altid skal blive et kvalitetstab!
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 14:22
Hancock
Vil det sige at min mening om kvaliteten af DR's tekniske udstyr skulle have stået stille siden farve Tv kom i 70'erne, og at disse ord om at DR's indkøbte version af Madagascar skulle kunne blive så meget ringere af DR ændrer formatet til 16:9 inden de sender det ud til os.

Jeg ved faktisk ikke rigtigt det med Fladskærmsteknologien, altså når et sådant Tv skal gøre noget større eller hvad det nu hedder. Derfor disse ord, hvis DR sendte en film 2,35 ud som voldsomt Anamorfisk og mit Billedrørs tv kunne gøre billedet lavere, jeg ved godt hvilken kvalitet dette ville blive, og hvad værre er  kvaliteten ville blive udsædvanlig god på ens 16:9 Fladskærm (godtnok smalle ting men i princippet).

Og med en tilføjelse, der er ikke sket noget siden 2006 som har ændret på min opfattelse af Formaterne. En Fladskærm med 18:9 vil kunne dække samtlige formater fra 15:9 op til 25:9 (den sidste er nok strakt formeget  Wink ).

Redigeret af moho - 30-Marts-2011 kl. 14:25
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu