recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Formatere HDD der stammer fra en recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Formatere HDD der stammer fra en recorder

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Formatere HDD der stammer fra en recorder
    Sendt: 22-Januar-2022 kl. 20:15
Jeg har 2 harddiske der tidligere har siddet i en LG recorder. Windows kan ikke læse/skrive på harddiskene. Jeg har uden held forsøgt at formatere/slette harddiskene med:
Minitool Partition Wizard
HD Tune Pro
Easeus Partition Master
Aomei Partition assistent
samt Active Killdisk

Er der en der kender et program, så jeg kan få slettet/formateret harddiskene så de kan bruges af Windows?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2022 kl. 21:53
hvis ikke diskhåndtering i Windows kan hjælpe, er der noget galt med disken, eller forbindelsen til bundkortet.

https://support.microsoft.com/da-dk/windows/hjælp-til-diskhåndtering-ad88ba19-f0d3-0809-7889-830f63e94405

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2022 kl. 22:29
'Programmet' diskpart fra kommandolinjen kan udføre ting, Diskhåndtering ikke kan. Jeg har haft diske med genopretningspartitioner, som Diskhåndtering ikke kunne slette, hvor diskpart klarede det. Det er let af lave ulykker med diskpart, så derfor er det en god idé at læse det, programmet skriver på skærmen, mindst to gange...
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2022 kl. 10:30
Har nu prøvet diskpart. Efter kommandoen "create partition primary" får jeg fejlen, at anmodningen ikke kunne udføres, da der opstod en I/O-enhedsfejl. Alle de ovenfor anførte programmer kommer med en lignende fejl, da de alle melder om "bad sectors" på harddiskene. De er måske "bad" i forhold til Windows, men begge harddiske fungerede på LG recorderen.
Jeg må desværre nok efterhånden erkende, at de to harddiske kun er til elektronikskrotOuch.

Flemming


Redigeret af fltk - 23-Januar-2022 kl. 10:39
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2022 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har 2 harddiske der tidligere har siddet i en LG recorder. 

Står der på harddiskene at de er SATA?

Jeg havde tidligere en LiteOn recorder og dens disk lignede IDE disk, men var det ikke.
Det koster licensafgift at bruge SATA interfacet og det kan være at de derfor bruger deres eget interface!

Hvilken disk er det?
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2022 kl. 22:06
Kan også være den firmware der er på disken der ikke er kompatible med Windows, mener det samme gjorde sig gældende for hdd til Xbox 360
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2022 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:


Hvilken disk er det?


Det er to helt almindelige 2½" SATA harddiske, en Toshiba og en WD. Den ene har forresten siddet i en af mine computere inden den blev flyttet over i LG recorderen og formateret i den. Og det lader til, at det er denne formatering der har lavet lort i det.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2022 kl. 12:01
Bliver diskene fundet i Bios?
Det er jo første step.


mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2022 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Bliver diskene fundet i Bios?
Det er jo første step.


Jeg har ikke set i bios, men når alle ovennævnte programmer + Windows diskhåndtering kan se diskene med korrekt størrelse, så er jeg også sikker på de kan ses i bios. Alle programmer melder dog, at diskene ikke er initialiseret.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2022 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det er to helt almindelige 2½" SATA harddiske, en Toshiba og en WD. Den ene har forresten siddet i en af mine computere inden den blev flyttet over i LG recorderen og formateret i den. Og det lader til, at det er denne formatering der har lavet lort i det.

Flemming

Hej.

Jeg forventer at  LG recorderen bruger et linux fil system. Og ja det kan Windows normalt ikke læse.
Her bruger jeg så Ext2Fsd-0.69.exe når jeg ønsker at læse fra et Ext4 Linux fil system.

Så det første spørgsmål må være om Ext2Fsd-0.69.exe kan læse dem?

Hilsen Carsten.
Til top
Dammeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dammeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2022 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Har nu prøvet diskpart. Efter kommandoen "create partition primary" får jeg fejlen, at anmodningen ikke kunne udføres, da der opstod en I/O-enhedsfejl. Alle de ovenfor anførte programmer kommer med en lignende fejl, da de alle melder om "bad sectors" på harddiskene. De er måske "bad" i forhold til Windows, men begge harddiske fungerede på LG recorderen.
Jeg må desværre nok efterhånden erkende, at de to harddiske kun er til elektronikskrotOuch.

Flemming

Hvis vi lige hopper tilbage til diskpart. Fulgte du så denne vejledning for at slette disken?:

Connect said HDD to your computer via USB adapter or SATA. Boot your computer. Once it gets into Windows go to the run box and type “cmd". Press enter. This brings up the command prompt. Type “diskpart". Press enter. Type “list disk" and determine which drive it is that you wish to format. Type “select disk ##" using the disk number you determined to be the disk you want to format. Press enter. Type “clean" and press the enter key. This will obliterate all data and partitions on your drive
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2022 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Dammeren Dammeren skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Har nu prøvet diskpart. Efter kommandoen "create partition primary" får jeg fejlen, at anmodningen ikke kunne udføres, da der opstod en I/O-enhedsfejl. Alle de ovenfor anførte programmer kommer med en lignende fejl, da de alle melder om "bad sectors" på harddiskene. De er måske "bad" i forhold til Windows, men begge harddiske fungerede på LG recorderen.
Jeg må desværre nok efterhånden erkende, at de to harddiske kun er til elektronikskrotOuch.

Flemming

Hvis vi lige hopper tilbage til diskpart. Fulgte du så denne vejledning for at slette disken?:

Connect said HDD to your computer via USB adapter or SATA. Boot your computer. Once it gets into Windows go to the run box and type “cmd". Press enter. This brings up the command prompt. Type “diskpart". Press enter. Type “list disk" and determine which drive it is that you wish to format. Type “select disk ##" using the disk number you determined to be the disk you want to format. Press enter. Type “clean" and press the enter key. This will obliterate all data and partitions on your drive

Ja til punkt og prikke. Læs ovenfor hvor langt jeg nåede.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu