recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Formatering af bærbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Formatering af bærbar

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af bocaj123 bocaj123 skrev:

I Windows 10 gør du bare følgende:

-Klikker på "taleboblen" nede i højre hjørne
-Klikker alle indstillinger
-Klikker Opdatering og sikkerhed
-Klikker Genoprettelse
-Klikker Kom igang under Nulstil denne pc
-Klikker Fjern Alt

Nu venter du bare et par timer og så er den som "ny"

Tak for info. Det havde jeg ikke set man kunne. 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af bocaj123 bocaj123 skrev:

I Windows 10 gør du bare følgende:

-Klikker på "taleboblen" nede i højre hjørne
-Klikker alle indstillinger
-Klikker Opdatering og sikkerhed
-Klikker Genoprettelse
-Klikker Kom igang under Nulstil denne pc
-Klikker Fjern Alt

Nu venter du bare et par timer og så er den som "ny"

Det er ikke helt det samme som at formattere disken.

Jeg har været ude for på en pc at det ikke var nok, men at jeg var nødt til at inst. fra USB.
Til top
bocaj123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bocaj123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 12:13
Jeg har gjort dette på over 10 computere nu og har adrig haft problemer..
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af bocaj123 bocaj123 skrev:

I Windows 10 gør du bare følgende:

-Klikker på "taleboblen" nede i højre hjørne
-Klikker alle indstillinger
-Klikker Opdatering og sikkerhed
-Klikker Genoprettelse
-Klikker Kom igang under Nulstil denne pc
-Klikker Fjern Alt

Nu venter du bare et par timer og så er den som "ny"


Så skal han enten klone med en ny disk (SSD) inden eller efter.
Med USB kan han udskifte disken og installere med det samme. Tiden vil jeg tro er den sammen, måske lidt hurtigere med USB.
Til top
bocaj123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bocaj123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 12:39
OP nævner ikke noget om at skifte til SSD?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af bocaj123 bocaj123 skrev:

OP nævner ikke noget om at skifte til SSD?

Se igår 18.58
Til top
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 13:09
Som udgangspunkt skal jeg ikke skifte harddisk.

Dog vil det være rart at få afklaret om en formatering er bedst eller om man kan nøjes med en nulstilling.?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af fc-andeby fc-andeby skrev:

Som udgangspunkt skal jeg ikke skifte harddisk.

Dog vil det være rart at få afklaret om en formatering er bedst eller om man kan nøjes med en nulstilling.?

Det er der nok ingen der kan svare dig på.

Jeg har efterhånden inst. en del Windows 10 pc.

Nogle har en nullstilling være nok, andre gange har det ikke, så jeg har bare vennet mig til kun at lave en ny inst. vi USB, hvor jeg formatterer HD, for så er jeg sikker på, at der ikke er noget tilbage på harddisken.
Til top
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 23:02
Hej igen

Nulstilling virker på åbenbart ikke.

Når jeg vil dovnloade win 10 vælger den automatisk amerikansk som sprog. Jeg vælger så at lave det om til dansk og den advarer så imod at jeg skal installere den samme version eller jeg skal bruge en ny produktnøgle.

Men skal jeg ikke bare vælge dansk, for jeg vælger jo ikke en anden win 10 udgave eller skal jeg vælge amerikansk og så lave sproget om til dansk?

Jeg har før rettet sproget fordi det stod på engelsk, ved ikke hvorfor den selv har valgt det. 
Det er forresten en HP.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af fc-andeby fc-andeby skrev:

Når jeg vil dovnloade win 10 vælger den automatisk amerikansk som sprog. Jeg vælger så at lave det om til dansk og den advarer så imod at jeg skal installere den samme version eller jeg skal bruge en ny produktnøgle.
Ved download tool kan du vælge "til en anden PC" (eller noget i den retning) til USB/DVD brænding. 
Den download version bliver med alle sprog så vidt jeg husker, og normalt finder den selv ud af hvor du befinder dig (ud fra internetforbindelse) ved installation, og vælger dansk som default.

Krav til ny produktnøgle kommer hvis du installerer PRO version, og den tidligere produktnøgle kun er til HOME f.eks.

Mvh. JørgenT
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 00:02
Amazon.de har stadig Windows 10 licenser (OEM, både Home og Pro) til ca. 20€ hvis du mangler en nøgle.
Til top
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 00:03

Har også valg downloade tool, men af en eller anden grund tror programmet at det er engelsk version. Hvis jeg vælger dansk kommer den nævnte advarsel. 


Redigeret af fc-andeby - 12-November-2016 kl. 00:05
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu